Myyrä, kausi 3 2022 Official
Myyrän 3.kausi alkaa MTV3 kanavalla, mtv-palvelussa ja C-moressa 3.4. Uusina kilpailijoina nähdään Pete Lattu, Pia Penttala, Miska Haakana, Olli Herman, Ilona Ylikorpi, Veeti Kallio, Dan "Uniikki" Tolppanen, Ilona Chevakova, Markus Pöyhönen ja Sabina Särkkä. Myyrän pääohjelman rinnalla esitetään myös Myyrä: Johtolangat-ohjelmaa jossa mukana vaihtuvien vieraiden lisäksi myös pudonneita kilpailijoita ja viime tuotantokauden Myyrä Mikko "Pyhimys" Kuoppala. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-ovat-tulevan-myyra-kauden-kil… Tänne kaikki keskustelut Myyrän 3.kaudesta. Lets go :)
Katso lähetysajat : Myyrä - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2857)
Vierailija kirjoitti:
Roope Salminen Jodelissa vastasi kysymyksiin viime viikolla ja siellä oli tuosta castingistä enemmän.
Tällä kaudella kuulemma on enemmän konflikeja ja haastatteluissa sanotaan suoraan asioita, kun aikaisemmilla kausilla on enemmän kyräilty. Taviskausia ei kuulemma oo tulossa, koska eivät ole niin sujuvia haastattelutilanteissa. Kuulemma ehkä sitten jos ohjelmmalla on tarpeeksi suosiota.
Se on kyllä totta, että tavikset on helposti arempia ja kameraan tottumattomia ja voi mennä pitkään ennen kuin he rentoutuvat tekemään ja puhumaan. Itse tykkäisin silti, jos olisi tyyppejä, joista ei tiedä mitään etukäteen ja ei siis voisi edes verrata miten ovat käyttäytyneet yleensä. (Tosin noista ns. julkkiksistakin suuri osa on mulle ihan nevöhööd, että sikäli.) Ja jotka eivät tunne toisiaankaan, nämä julkkikset ovat usein jo valmiiksi toistensa kavereita. Ja jos pitää olla julkkiksia, niin olisi edes sellaisia, jotka eivät ole kiertäneet näitä kaikkia tositv-ohjelmia.
Peten poissaoloa Salkkareista ei kannata liittää kilpailuun. Salkkareita kuvataan joka arkipäivä ja näyttelijöillä on keskimääräisesti noin kolme kuvauspäivää viikossa. Käsikirjoitettu draamasarja joten tietysti Peten on pitänyt pyytää vapaata kuvauksista koko ohjelman kuvausajankohdan ajan verran oli kilpailija tai myyrä, koska eihän kilpailijakaan voi etukäteen tietää tippuuko heti ensimmäisenä vai pääseekö tosi pitkälle. Salkkareissa on tosi tarkka viikko-ohjelma. Ei ketään käsikirjoiteta takaisin tosta noin vaan yhtäkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs Pyhimys, onko hänen käsketty vaieta oikeasta veikkauksestaan? Myhäilee sen verran velmusti, että ei paljasta tietoaan tai varmaa veikkausta.
Pyhimys kuuluu uuden kauden tuotantoporukkaan ja on taatusti perillä todellisen myyrän henkilöllisyydestä.
Tuotantoporukastakin vain harvat tietävät myyrän henkilöllisyyden, Roopekin väitti, ettei tiedä. Pyhimys kai katsoo jaksoja samassa tahdissa kuin niitä esitetään.
Roope ei tosiaan tiedä. Voisi helposti katsellaan ja tahattomalla eleellä paljastaa. Johtolangat sarja kuvattu myöhemmin. Siinä Roope jo tietää Myyrän. Häiritsee, kun välillä ilmeilee mutta ehkä vaan yrittää johtaa harhaan. En usko, että Pyhimys tietää mutta tossa yritetään varmasti pysyä aika pinnallisissa huomioissa eli niissä joihin jaksot keskittyy. Peteä monet epäilee mutta Pyhillä ei muka ole yhtäkään epäilystä hänen suuntaan.
Vaikka Pyhimys keksisikin Myyrän henkilöllisyyden jossain vaiheessa, hän ei sitä varmasti tule paljastamaan eikä osoita katsojille kiistattomia todisteita. Hänen tehtävänsä on loppuun asti heitellä ilmaan erilaisia vaihtoehtoja ja huomiota niin, että varsinainen ratkaisutehtävä jää katsojille. Muuten ohjelmasta katoaisi mielenkiinto liian aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
siis miten tää nyt menee jos myyrä vastaa tahalteen väärin kysymyksiin ja tiputtaa ittensä, ihan täysillä en o seurannut sääntöjä kyl, tai heittää vaan jossain että hei mä oon se myyrä lähen nyt biitsille, lennätetäänkö siihen sit uus ryhmä.
Ei tietenkään näin. Myyräksi valitaan sellainen, joka haluaa ottaa roolin kunniana ja haasteena. Kun hän ei voi voittaa rahaa, voi hän voittaa muut oveluudessa ja se on hänen palkintonsa. Myyrän tehtävä just ois mielestäni hykerryttävän hauska ja mielenkiintoinen, rahat voi tienata muualla. Ja saahan osallistumisesta korvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pia väitti epäilleemsä Markusta Myyräksi testin yhteydessä. Miksi Pia ei pudonnut, sillä hänellä oli taatusti monta vastausta väärin. Vai pantiinko hänet valhetelemaan.
Osa niistä kysymyksistähän on sellaisia, et kuuluiko myyrä porukkaan a vai b, onko myyrä nainen vai mies ja siinä joukossa on useampia henkilöitä. Myyrästä voi olla ihan pihalla ja arvata toista henkilöä, mutta kun osuu oikeaan porukkaan, niin saa tarpeeksi oikeita vastauksia ja pääsee jatkoon.
Ei oikeita vaan oikean vastauksen ja unohdit ajan siinä on myös aika. Ja myyrä voi vastata väärin ja myyrä ei kiinnosta ketkä putoaa.
Milloin täällä oikeasti ymmärretään se, että myyrä ei tosiaankaan vastaa itseään koskeviin kysymyksiin väärin, vaan tietää vastaukset ja vastaa tietysti oikein. Myyrä toki sanoo äänestäneensä jotain henkilöä ja kuten Pyhimys totesi johtolanka-osiossa pitäisi osata valita henkilö, joka pysyy mahdollisimman pitkään mukana, jotta näyttäisi uskottavalta, miksi myyrä itse pääsee jatkoon.
Wau hyvä kun hoksasit että myyrän pitää esittää kolme jaksoa meni siihen. Vielä kun saat napattua sabotöörin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten kaikki aina hokaa heti kuka se myyrä on. Mulla on ihan sikahuono ihmistuntemus, koska mulla on epäilty vaihtunut aina monesti ja sit oon kuitenkin aina ollu väärässä. Tosin, ei mulla muissakaan asioissa raksuta yhtään, en vaan osaa sosiaalisia tilanteita niinkuin muut.
Mutta silti tykkään tästä ohjelmasta.
Minä ainakin tarkkailen erilaisia merkkejä. Myyrä ei yleensä ole se, joka kovimmin huutaa tai joka reagoi kovin voimakkaasti tunteella tai toimii hetken mielijohteesta. Myyrällä pitää olla kylmäpäisyyttä, harkintaa ja valmistautumista tilanteisiin. Esim. Ilona Y:stä näki, että oli aivan hämmentynyt ja järkyttynyt siinä, kun häntä syytettiin epäonnistumisista. Myyrä taas olisi miettinyt jo etukäteen miten reagoi, kun joutuu epäilyjen kohteeksi, eivätkä ne sanat olisi menneet suoraan sieluun asti.
Myyrä on sellainen, joka vaikuttaa aktiivisesti tehtävissä niin, että hakeutuu rooleihin tai ryhmiin, joissa voi vaikuttaa lopputulokseen, eikä se joka passiivisesti odottaa mihin päätyy tai joka katsoo vierestä kun muut tekevät. Mutta huom. myyrä ei siis ole välttämättä tai luultavastikaan se, joka jokaisessa tehtävässä ensimmäisenä nappaa sen radiopuhelimen tai neuvoo miten pitää tehdä, se on todennäköisesti vain muuten päällepäsmäriluonne.
Usein on myös joku kilpailija, jonka tekemisiä ei näytetä juuri ollenkaan. Se ei ole myyrä, koska ei siinä olisi mitään mieltä, ettei myyrää näytetä.
Pienistä ilmeistä eri tilanteissa, esim. siinä kun odotellaan peukun väriä, voi nähdä myös paljon.
Kyllä se epäilty silti usein vaihtuu jaksojen mittaan moneen kertaan, kunnes sitten kertyy tarpeeksi johtolankoja niin että vahvistuu, että kyllä se tämä tyyppi nyt vaan on. Minullakin oli eka jakson jälkeen lista, että tämä ja tämä ei ainakaan myyrä ole ja nyt kolmannen jakson jälkeen ne tyypit onkin vaihtuneet sinne epäiltyjen listalle. Se, että joku veikkaa heti ekassa jaksossa myyrän oikein, on enemmän tuuria kuin nokkeluutta.
Itse asiassa siinä peukun väri homassa ei voi ilmeiden perusteella katsoa koska myyrää ei ilmeiden perusteella voi kiinni saada ja siihen ei kannata tuhlata aikaa. Ens jaksos myyrä on porukan viimeisin juoksija ja täällä väitettiin et uniiki epäilykset ois kaikonu eivät kaikoneet. Ja hyvä teksti unohdit vielä sen että pystyy manipuloida muita. Myyrän pitää olla luotettava ja esittävän että pelaa muka samaan pottiin myyrän taidot vaatii hyvää valehtelua. Ja ei toi myyrän tehtävä oo rankkaa miten kuvailet, se on suomes saanu tehtäviin tutustuu ja saanu muista kilpailijoista tietoa. Myyrälle tää alku on ollu vaikea kun kaikki epäilee toisia tosin myyrä voi käyttää sitä hyväkseen. Ens viikolla sabina ja pete pitää sen esittelyn myyrä ei siihen osallistu koska sit peteä ja sabinaa syytettääb myyräks ja se helpottaa myyrän työtä kun sitä ei epäillä.
Vierailija kirjoitti:
Olli sanoi edellisessä jaksossa täysin saman kommentin kuin Pyhimys viime kaudella, eli "mielummin voitan pienen potin kuin häviän ison potin".
Toivottavasti tämä nyt ei ollut vastaava vihje myyrästä kuin viime kaudella oli peili, jonka kautta Pyhimys näkyi jaksossa x.
No vihje tuskin on, mutta täyttä asiaa ja sen voi jokainen miettiä mielessään. Ei ole mieltä kerätä mahdollisimman paljon rahaa sillä kustannuksella, että jää kiinnittämättä huomiota myyrän toimintaan ja henkilöllisyyteen, koska silloin se potti ainakin menee itseltä sivu suun. Joskus kannattaa jopa sabotoida itse tehtäviä harhauttaakseen ja pudottaakseen kanssakilpailijoitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis miten tää nyt menee jos myyrä vastaa tahalteen väärin kysymyksiin ja tiputtaa ittensä, ihan täysillä en o seurannut sääntöjä kyl, tai heittää vaan jossain että hei mä oon se myyrä lähen nyt biitsille, lennätetäänkö siihen sit uus ryhmä.
Ei tietenkään näin. Myyräksi valitaan sellainen, joka haluaa ottaa roolin kunniana ja haasteena. Kun hän ei voi voittaa rahaa, voi hän voittaa muut oveluudessa ja se on hänen palkintonsa. Myyrän tehtävä just ois mielestäni hykerryttävän hauska ja mielenkiintoinen, rahat voi tienata muualla. Ja saahan osallistumisesta korvauksen.
Myyräks valitaan se joka osaa valehdella ja on tuotannon mielestä sopiva. Myyrän roolin työ ei huvitusta koska pitää kusettaa ja et saa jäädä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Tuoreimman jakson putoaja ei ollut yllätys ja kyllä palapeli hiljalleen kasaantuu. En lähde spoilaamaan, mutta totean vain että Myyrässä voisi joskus yllättää ja jättää nämä selkeimmät alkuun putoajat pois. Heidät kun katsojat osaavat jo karsia melko hyvin.
Tämän kauden pudotuksessa ensin lähti kaikista selkein statisti, seuraavaksi liian selkeästi esiin maalattu ja nyt sitten odotetun tasainen tapaus.
No enpä tiedä, onhan täälläkin moni ollut varma, että juuri nämä pudonneet ovat olleet Myyriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoreimman jakson putoaja ei ollut yllätys ja kyllä palapeli hiljalleen kasaantuu. En lähde spoilaamaan, mutta totean vain että Myyrässä voisi joskus yllättää ja jättää nämä selkeimmät alkuun putoajat pois. Heidät kun katsojat osaavat jo karsia melko hyvin.
Tämän kauden pudotuksessa ensin lähti kaikista selkein statisti, seuraavaksi liian selkeästi esiin maalattu ja nyt sitten odotetun tasainen tapaus.
No enpä tiedä, onhan täälläkin moni ollut varma, että juuri nämä pudonneet ovat olleet Myyriä.
No ei kukaan epäillyt myyräksi markusta. Ja en veikannut veetiä enkä ylläriä että tuota noin.
Vierailija kirjoitti:
Kolmas jakso oli ehdottomasti paras tähän mennessä! Useampi kiinnostava tapahtuma ja sekoilun jatkuminen oli viihdyttävää. Pyhimys totesi johtolanka-osiossa, että myyrälle on vaikeampaa, kun porukka on niin riitainen ja osoittelee heti mokailijoita. Mä olen vähän eri mieltä: sellaisessa ympäristössä on myyrän tosi hyvä toimia, kun jokainen kerää vuorollaan huomiota itseään kohtaan ja vähät välittää yhteispelistä ja rahapotin kasvattamisesta.
Ei välttämättä ole kuitenkaan myyrälle kovin palkitsevaa, jos hänellä on hyvä suunnitelma rahapotin pienentämiseksi, mutta sitten muu ryhmä sössiikin tehtävän ihan itse. Eikä siitä oikein silloin saa aineistoa lopun koottuihin myyräilyihinkään. Siihen se toki auttaa, ettei myyrää pysty arvaamaan, jos hän ei edes pääse myyräilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmas jakso oli ehdottomasti paras tähän mennessä! Useampi kiinnostava tapahtuma ja sekoilun jatkuminen oli viihdyttävää. Pyhimys totesi johtolanka-osiossa, että myyrälle on vaikeampaa, kun porukka on niin riitainen ja osoittelee heti mokailijoita. Mä olen vähän eri mieltä: sellaisessa ympäristössä on myyrän tosi hyvä toimia, kun jokainen kerää vuorollaan huomiota itseään kohtaan ja vähät välittää yhteispelistä ja rahapotin kasvattamisesta.
Ei välttämättä ole kuitenkaan myyrälle kovin palkitsevaa, jos hänellä on hyvä suunnitelma rahapotin pienentämiseksi, mutta sitten muu ryhmä sössiikin tehtävän ihan itse. Eikä siitä oikein silloin saa aineistoa lopun koottuihin myyräilyihinkään. Siihen se toki auttaa, ettei myyrää pysty arvaamaan, jos hän ei edes pääse myyräilemään.
Kyllä lähtökohtaisesti myyrä pääsee myyräilemään ja sabotoimaan joka tehtävää. Ei tätä tehätisi jos ei pääsisi. On kusettamut ekoista tehtävistä. Ja huom on voinut manipuloida jotain sekoilemaam tehtäväs kuten pyhi joonaa.
Taviskaudella tuotantoryhmän kuvaajat olivat paikallisia, jotta eivät ymmärtäisi puheita eivätkä myöskään tienneet myyrää. Leikkauspöydällä totta kai pitää tietää. Jaksot leikataan tarkasti. Kaikkia kohtaan tullaan esittämään epäilyksiä. Myyrän pahimmat myyräilyt jää pois, koska muuten se paljastaisi. Yleensä tälläiset myyräilyt ovat niitä, mitä muut eivät tajunneet. Loppupäässä on enemmän tehtäviä, jossa ei olla porukassa, jotta myyrällä on mahdollisuuksia. Luultavasti sellainen jota jokaisessa jaksossa nostetaan isosti esille, ei ole myyrä. Muussa tapauksessa ehkä vähän epäonnistunut kun kaikki on sen alusta asti arvannut jo oikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ilona C näki suoraan salkun vaikka väitti muuta. Tuntuu, että tässä halutaan jatkuvasti kerätä Ilonaan kaikki huomio. Voi tosin olla mahdollista, että näkikin salkun. Hän halusi viimeistä vaihtoa siksi niin kovasti, jotta pääsisi lukemaan sisällön kun se meni ohi viimeisellä kerralla. Samalla onnistui vetämää epäilyjä itseensä.
Ollin ja Peten kohdalla ei näytetty ollenkaan kohtaa, jossa näkivät salkun. Oliko salkku koko ajan vai oliko pelkästään viimeisessä vaihdossa? Joka tapauksessa myyrä tiesi salkusta, mutta olisiko myyrälle etua olla itä joukkueessa? Ei välttämättä. Toisaalta myyrä olisi sillä voinut myös pelata luottamusta. Pete on mystinen mies. Joko hän pelaa aidosti tai sitten hyödyntää näyttelijäntaitoja ja sai Daninkin vakuuttumaan.
Petellä on taustalla paljon pieniä hämmentäviä asioita joita ei ole nostettu esille. Selvimmät myyräilyt leikataan aina pois. Sen takia voi olla mahdollista, että joskus näyttää ettei kukaan myyräilisi yhtään mitään.
Pete huusi itsensä Itäryhmään niin salamannopeasti tietämättä edes keitä muita siihen tulee, että hän jostain syystä ehdottomasti halusi siihen. Ja ne syyt ovat että joko hän on myyrä tai hän näki salkun sisällön.
Olli huusi itsensä mukaan vasta kolmantena, jolloin oli jo suuri mahdollisuus siihen, että joku kolmas olisi ehtinyt ennen.
Myyrällä oli ainakin se hyöty olla itäryhmässä, että hän pystyisi tukemaan Danin ehdotusta ohjata kuvaamaan se halvin immuniteettikohde. Joku muuhan olisi ehdotuksen voinut teilata. Myyrähän luonnollisesti tiesi, että Dan tiesi.
Jos taas Pete olisi halunnut itäryhmään siksi, että näki salkun, tätä vaihtoehtoa ei tue se, että hän ei pyrkinyt ehdottamaan oikean kohteen kuvausta ja kielsi viimeiseen asti tietävänsä salkusta, vaikka Dan omalta osaltaan tunnusti.
Se käytävähän oli niin kapea, ettei sitä laatikkoa ole voinut olla näkemättä. Vaikka käytävä oli ympyrän muotoinen niin lyhyempi puoli vaihtoa ajatellen oli juuri se, jossa laatikko oli. Siinäkään ei olisi ollut järkeä, että olisi kiertänyt pidempää kautta. Kun vaihtoja tehtiin niin ihmiset joutuivat väistämään toisiaan, kun käytävällä oli niin ahdasta. Ainoa vaihtoehto olla huomioimatta laatikkoa oli se, jos sitä luuli kameraksi tmv. nopealla vilkaisulla.
Vierailija kirjoitti:
Myyrä ei mahtunu maikkarin top 20 viime viikolla. Missä vika ettei ole katsojia. Onko promoaminen epäonnistunut vai missä. Viime kaudella oli katsojia.
Ymmärrän hyvin miksi ei kiinnosta.
Eihän katsojalla ole tuossa mitään mahdollisuuksia arvailla mitään myyriä. Täysin leikattu. Tehtävät sinänsä ihan hauskoja osin miten itse ainakaan saa mitään tolkkua mistään myyrähommista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä epäilen Dania.
Noi luottaa siihen ihan sokeasti ja Dani saa kaikki erikoistehtävät.En usko, että Dan on myyrä. Ei ehkä Ilonakaan, eikä Pia. Pete voisi olla, oli sen verran aikaa salkkareista pois. Olisiko ollut pois niin kauan, jos heti alkuun olisi pudonnut kilpailusta.
Kyllä vapaata pitää varmasti etukäteen pyytää koko ajaksi, ethän voi tietää putoatko ensimmäisenä vai viimeisenä. Palaavatkohan myöskään heti pudottuaan takaisin Suomeen, kun joissakin formaateissa jäävät silti hengailemaan paikan päälle juuri siksi, ettei sen perusteella voisi lopputulosta arvata, että kilpailija palasikin kotiin ja töihin jo viikon päästä lähdöstään.
Vierailija kirjoitti:
Se, että Olli luovutti niin nopeasti koskemattomuuspalkinnon Uniikille, viittaisi siihen, että hän on myyrä. Ja kun Pete pyysi häneltä jokereita, valehteli, ettei hänellä ole niitä enää jäljellä. Tosin valehteleminen tapahtui ensin. Jos on myyrä, miksi ei antanut Petelle jokeria? Vai eikö halunnut vain kiinnittää liikaa huomiota itseensä?
Paitsi jos Olli epäili, että Dan on myyrä, saattoi ajatella, että tälle se on turvallista antaa tai sitten halusi pitää ainakin Peten edelleen itseään huonommassa asemassa pudotuksissa, kun tällä ei ole jokereita eikä immuniteettia. Jos ei voinut saada sitä itse, halusi päättää kuka saa.
No, minulla on edelleen epäiltyinä sekä Pete että Olli.
Minä ainakin tarkkailen erilaisia merkkejä. Myyrä ei yleensä ole se, joka kovimmin huutaa tai joka reagoi kovin voimakkaasti tunteella tai toimii hetken mielijohteesta. Myyrällä pitää olla kylmäpäisyyttä, harkintaa ja valmistautumista tilanteisiin. Esim. Ilona Y:stä näki, että oli aivan hämmentynyt ja järkyttynyt siinä, kun häntä syytettiin epäonnistumisista. Myyrä taas olisi miettinyt jo etukäteen miten reagoi, kun joutuu epäilyjen kohteeksi, eivätkä ne sanat olisi menneet suoraan sieluun asti.
Myyrä on sellainen, joka vaikuttaa aktiivisesti tehtävissä niin, että hakeutuu rooleihin tai ryhmiin, joissa voi vaikuttaa lopputulokseen, eikä se joka passiivisesti odottaa mihin päätyy tai joka katsoo vierestä kun muut tekevät. Mutta huom. myyrä ei siis ole välttämättä tai luultavastikaan se, joka jokaisessa tehtävässä ensimmäisenä nappaa sen radiopuhelimen tai neuvoo miten pitää tehdä, se on todennäköisesti vain muuten päällepäsmäriluonne.
Usein on myös joku kilpailija, jonka tekemisiä ei näytetä juuri ollenkaan. Se ei ole myyrä, koska ei siinä olisi mitään mieltä, ettei myyrää näytetä.
Pienistä ilmeistä eri tilanteissa, esim. siinä kun odotellaan peukun väriä, voi nähdä myös paljon.
Kyllä se epäilty silti usein vaihtuu jaksojen mittaan moneen kertaan, kunnes sitten kertyy tarpeeksi johtolankoja niin että vahvistuu, että kyllä se tämä tyyppi nyt vaan on. Minullakin oli eka jakson jälkeen lista, että tämä ja tämä ei ainakaan myyrä ole ja nyt kolmannen jakson jälkeen ne tyypit onkin vaihtuneet sinne epäiltyjen listalle. Se, että joku veikkaa heti ekassa jaksossa myyrän oikein, on enemmän tuuria kuin nokkeluutta.