Kysymys "käytettyjen" kasvatus/sosiaalialan kirjojen hinnoista!
Juu, opiskelen sosiaalialaa/erityispedagogiikkaa ja tuttavallani on iso pino ko alan kirjoja, joista haluaisi päästä eroon. Kirjat eivät ole ihan uusia, n 2005-2008 ja niissä on alleviivauksia ja merkintöjä jonkinverran. Mielessäni oli tarjota Tutki ja kirjoita-kirjasta 10-15e ja lopuista n 5e/kpl. En ehtinyt tarjoustani edes kertoa, kunhan hän laittoi minulle viestiä, että haluaa Tutki ja kirjoita-kirjasta 25e ja muista 10e/kpl. Minusta aika tyyriitä nyt kuitenkin? Mitä mieltä olette?
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:11"]Tuttusi pyytää noista kirjoista liikaa. Onko niissä mitään sellaista, mitä et saa kirjastosta tai netin tietokannoista? Kymmenen vuotta vanhat oppikirjat on jo tosi vanhoja, ja joka tapauksessa esimerkiksi lakia käsittelevät kohdat on pakko etsiä finleksistä ja muualta netistä eikä noista kirjoista koska tiedot voi olla vanhentuneita. Kun itse myyt noita pikapuolin eteenpäin, et saa niistä oikein mitään, ne on kaikille jo liian vanhoja.
Katso niistä ne kirjat mitä todella, todella tarvitset. Käytetyn hyväkuntoisen kirjan myyntiarvo on yleensä maksimissaan y 25% uuden hinnasta.
[/quote]
Mistä sinä tuon prosentin tempaisit? Kuulostaa todella vähältä jos kirja on oikeasti hyväkuntoinen, ei vanhentunut eikä merkintöjä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:11"]Tuttusi pyytää noista kirjoista liikaa. Onko niissä mitään sellaista, mitä et saa kirjastosta tai netin tietokannoista? Kymmenen vuotta vanhat oppikirjat on jo tosi vanhoja, ja joka tapauksessa esimerkiksi lakia käsittelevät kohdat on pakko etsiä finleksistä ja muualta netistä eikä noista kirjoista koska tiedot voi olla vanhentuneita. Kun itse myyt noita pikapuolin eteenpäin, et saa niistä oikein mitään, ne on kaikille jo liian vanhoja.
Katso niistä ne kirjat mitä todella, todella tarvitset. Käytetyn hyväkuntoisen kirjan myyntiarvo on yleensä maksimissaan y 25% uuden hinnasta.
[/quote]
Mistä sinä tuon prosentin tempaisit? Kuulostaa todella vähältä jos kirja on oikeasti hyväkuntoinen, ei vanhentunut eikä merkintöjä.
[/quote]
Anteeksi, olisi pitänyt lukea aloitus kunnolla
Tuttusi pyytää noista kirjoista liikaa. Onko niissä mitään sellaista, mitä et saa kirjastosta tai netin tietokannoista? Kymmenen vuotta vanhat oppikirjat on jo tosi vanhoja, ja joka tapauksessa esimerkiksi lakia käsittelevät kohdat on pakko etsiä finleksistä ja muualta netistä eikä noista kirjoista koska tiedot voi olla vanhentuneita. Kun itse myyt noita pikapuolin eteenpäin, et saa niistä oikein mitään, ne on kaikille jo liian vanhoja.