Käräjäoikeuden tiedoksianto? Apua!
Minulle ja miehelleni tuli postissa kirje, jonka mukaan "teille on tiedoksianto käräjäoikeudessa".
Mitäköhän tuo voi tarkoittaa?
Joskus ihan alkuvuodesta minua vainonnut naapurimme oli yrittänyt tehdä meistä rikosilmoitusta, voisikohan kyse olla siitä..? Tässä on kuitenkin mennyt ikuisuus aikaa, ja jopa meitä puhelimitse asiasta tiedottanut poliisi totesi naapurin tekemän rikosilmoituksen olleen sen verran hämärä, ettei todennäköisesti etenisi mihinkään (väitti mm. kuulleensa minun uhkailleen häntä seinien läpi, vaikka en tuntenut kyseistä ihmistä ollenkaan, samaan aikaan tiputteli uhkailukirjeitä postilaatikkoomme, kävi pimpottelemassa ovikelloamme todella aikaisin aamulla ja seuraili minua toisinaan parkkipaikalla). Lisäksi olemme muuttaneet kyseisen naapurimme läheisyydestä pois jo monta kuukautta sitten.
Ahdistaa todella paljon. Eipä tässä kai auta muukaan kuin soittaa ja kysyä, mutta haluaisin ensin vähän varmistua siitä, mistä tässä voisi ylipäänsä olla kyse.
Kommentit (51)
Ahdistus vaan kasvaa odotellessa. Painele vaan paikalle jaota selvää - siitä pääset käsittelemään asiaa.
Meille tuli samanmoinen kirje kun saatiin varoitus. Ne ainakin kai nykyään kulkee käräjäoikeuden kautta. Puhelimessa ei haastemies suostunut mitään kertomaan, käski tulla hakemaan tiedoksiannon.
Hae hyvä ihminen se paperi niin ei tarvitse stressata, ei se mitään kuolemanvakavaa voi olla :)
Kohta tulee oikeaoppisessa provossa parin tunnin tauko, jolloin Ap leikkii hakevansa haastetta (eli keittää kahvit ja kehittelee tarinansa huipennusta). Muista Ap kuitenkin nostella ketjua välillä.
Varoitushan se oli joo, turhaan pelkäsin. Tuo vanha juttu nyt vaan on sellainen, joka saa edelleen tunteet pintaan, kun niin pitkään sai pelossa elää ennen kuin päästiin muuttamaan. Ja tosiaan tuli miehelle ja mulle samanlaiset, joten erosta tuossa nyt ei ollut mitään pelkoakaan.
Oletin, että varoitukset tulee vaan normaalin postin mukana.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:26"]Meille tuli samanmoinen kirje kun saatiin varoitus. Ne ainakin kai nykyään kulkee käräjäoikeuden kautta. Puhelimessa ei haastemies suostunut mitään kertomaan, käski tulla hakemaan tiedoksiannon.
Hae hyvä ihminen se paperi niin ei tarvitse stressata, ei se mitään kuolemanvakavaa voi olla :)
[/quote]
Mikä helvetin varoitus? Varoitus mistä?
Olettaisin, että vuokra-asuntoon liittyen. Näin meillä ainakin.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:26"]Meille tuli samanmoinen kirje kun saatiin varoitus. Ne ainakin kai nykyään kulkee käräjäoikeuden kautta. Puhelimessa ei haastemies suostunut mitään kertomaan, käski tulla hakemaan tiedoksiannon.
[/quote]
Mikä helvetin varoitus? Varoitus mistä?
[/quote]
Siis vuokra-asuntoon varoitus melusta. Rauhoitu hyvä ihminen.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:32"]
Kohta tulee oikeaoppisessa provossa parin tunnin tauko, jolloin Ap leikkii hakevansa haastetta (eli keittää kahvit ja kehittelee tarinansa huipennusta). Muista Ap kuitenkin nostella ketjua välillä.
[/quote]
No aika laiha provo saisi olla kyllä, eiköhän provoilijat jaksa keksiä vähän lennokkaampaa tarinaa.. :)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:15"]Varoitushan se oli joo, turhaan pelkäsin. Tuo vanha juttu nyt vaan on sellainen, joka saa edelleen tunteet pintaan, kun niin pitkään sai pelossa elää ennen kuin päästiin muuttamaan. Ja tosiaan tuli miehelle ja mulle samanlaiset, joten erosta tuossa nyt ei ollut mitään pelkoakaan.
Oletin, että varoitukset tulee vaan normaalin postin mukana.
[/quote]
Niin mekin oletettiin ja oltiin ihan paniikissa että mitä sieltä tulee. Uskoisin, että nykyään ne tulee käräjäoikeuden kautta sen takia, ettei asukas voi kieltää saaneensa kirjallista varoitusta myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:21"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 17:15"]Varoitushan se oli joo, turhaan pelkäsin. Tuo vanha juttu nyt vaan on sellainen, joka saa edelleen tunteet pintaan, kun niin pitkään sai pelossa elää ennen kuin päästiin muuttamaan. Ja tosiaan tuli miehelle ja mulle samanlaiset, joten erosta tuossa nyt ei ollut mitään pelkoakaan.
Oletin, että varoitukset tulee vaan normaalin postin mukana. [/quote] Niin mekin oletettiin ja oltiin ihan paniikissa että mitä sieltä tulee. Uskoisin, että nykyään ne tulee käräjäoikeuden kautta sen takia, ettei asukas voi kieltää saaneensa kirjallista varoitusta myöhemmin.
[/quote]
Ihan totta varmaan, ja onhan toi käräjäoikeuden tiedoksianto tottakai aavistusta vakavamman oloinen näpäytys, kuin pelkkä paperipostin mukana tullut varoitus.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:28"]Tiedoksiantoa ei voi hoitaa puhelimitse, joudut sen kuitenkin hakemaan tai vaihtoehtoisesti haastemies lähtee perääsi.
[/quote]
Ainakin osan tiedoksiannoista voi hoitaa nykyään puhelimitse. Jos tiedoksiantoilmoituksessa on annettu puhelinnumero ja pyydetty ottamaan yhteyttä, on puhelinsoitto ok tapa asian hoitamiseksi. Toki paikan päällekin voi mennä käymään. Asian viivyttely tai välttely ei ainakaan auta.