Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käräjäoikeuden tiedoksianto? Apua!

Vierailija
23.07.2015 |

Minulle ja miehelleni tuli postissa kirje, jonka mukaan "teille on tiedoksianto käräjäoikeudessa".

Mitäköhän tuo voi tarkoittaa?

Joskus ihan alkuvuodesta minua vainonnut naapurimme oli yrittänyt tehdä meistä rikosilmoitusta, voisikohan kyse olla siitä..? Tässä on kuitenkin mennyt ikuisuus aikaa, ja jopa meitä puhelimitse asiasta tiedottanut poliisi totesi naapurin tekemän rikosilmoituksen olleen sen verran hämärä, ettei todennäköisesti etenisi mihinkään (väitti mm. kuulleensa minun uhkailleen häntä seinien läpi, vaikka en tuntenut kyseistä ihmistä ollenkaan, samaan aikaan tiputteli uhkailukirjeitä postilaatikkoomme, kävi pimpottelemassa ovikelloamme todella aikaisin aamulla ja seuraili minua toisinaan parkkipaikalla). Lisäksi olemme muuttaneet kyseisen naapurimme läheisyydestä pois jo monta kuukautta sitten.

Ahdistaa todella paljon. Eipä tässä kai auta muukaan kuin soittaa ja kysyä, mutta haluaisin ensin vähän varmistua siitä, mistä tässä voisi ylipäänsä olla kyse.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi olla nostamassa riitajuttua teitä vastaan. Rikosjuttu ei liene kyseessä, koska ilmeisesti poliisi ei ole tehnyt esitutkintaa.

Vierailija
22/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli noita kun meni luottotiedot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on tieto siitä Ameriikan enosta, jolta on jäänyt se 35 000 000 $ perintö?

Vierailija
24/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan mene kipin kapin hakemaan mahdollisia haasteita tms.

Vierailija
25/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis todella niin, että haaste tuo ei voi olla mikäli minua ei ole kuulusteltu? Naapuriasian suhteen siis poliisi soitti alkuvuodesta ja ilmoitti naapurin tehneen meistä rikosilmoituksen, kerroimme ilmoituksen olleen perätön ja poliisi itsekin totesi, että ilmoituksen väitteet todella olivat kummallisia. Tämän jälkeen ei ole kuulunut mitään poliisista sen kummemmin kuin naapuristakaan, muutimme pois n. reilu kuukausi puhelun jälkeen.

Ja kyllähän minä nyt tiedän, ettei teistä kukaan voi tietää mikä TÄMÄ tiedoksianto on. Pääasiana minulla nyt tässä olikin ylipäänsä tiedustella, mistä aiheista tällaisia voidaan lähettää ja varmistaa, voiko tämä liittyä tuohon naapuriin. Tällaista henkistä valmistautumista vaan siis, en oleta kenenkään ymmärtävän mutta tuo naapurijuttu on edelleen minulle todella ahdistava asia.

Vierailija
26/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hae se jo hyvä ihminen!! 

Vierailija
27/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sanoit juuri äsken, että soitat sinne ja nyt tiedustelet taas olisiko kyseessä haaste. Soita nyt jo hyvänen aika.

Vierailija
28/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:15"]

Joku voi olla nostamassa riitajuttua teitä vastaan. Rikosjuttu ei liene kyseessä, koska ilmeisesti poliisi ei ole tehnyt esitutkintaa.

[/quote]

Mikä tällainen riitajuttu voi olla?

Ja tosiaan tuossa kirjeessä pyydetään ottamaan yhteyttä puhelimitse tai noutamaan asiakirjan, kertovatkohan he puhelimessa mistä on kyse, vai kannattaako mennä suoraan paikanpäälle?

Vierailija
29/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selvitäs nyt mikä se on ja tule kertomaan! Eikö toi epätietoisuus ole pahempaa?!

Vierailija
30/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut jo kahdesti, ei ole vastattu. Harkitsen tässä, josko pitäisi lähteä hakemaan paikanpäältä. Tuo käyntiosoite on kuitenkin sen verran hankalan matkan päässä, että mieluiten hoitaisin asian puhelimitse.

Vierailija
31/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha provo

Vierailija
32/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lasku jäänyt maksamatta?!

Vierailija
33/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksiantoa ei voi hoitaa puhelimitse, joudut sen kuitenkin hakemaan tai vaihtoehtoisesti haastemies lähtee perääsi.

Vierailija
34/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, muistan vastaavan joku aika sitten olleen..

Vierailija
35/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, no eipä tässä sitten auta muu kuin luovuttaa soittelemisen kanssa ja lähteä vaan hakemaan. Miksiköhän tuossa kirjeessä ylipäänsä pyydetään ottamaan yhteyttä?

Vierailija
36/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:29"]

Jaahas, no eipä tässä sitten auta muu kuin luovuttaa soittelemisen kanssa ja lähteä vaan hakemaan. Miksiköhän tuossa kirjeessä ylipäänsä pyydetään ottamaan yhteyttä?

[/quote]

Pyydetään ottamaan yhteyttä miten?!

Vierailija
37/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:31"]

[/quote]

[/quote]

Ei tuossa ole kuin nimi ja puhelinnumero, joten oletan että puhelimitse.

Mutta tosiaan tarvii vaan lähteä paikanpäälle, turha tässä kai on soitella jos sieltä ei kuitenkaan mitään tietoa saa irti. Kiitos kaikille, jotka autoitte.

Vierailija
38/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se puhelinnumero ole sitä varten jos et vaikka pääse paikalle. Eikö siinä kuitenkin ole paikka ja kelloaika ilmoitettu mistä ja milloin sen voit noutaa? Haastemies odottaa sua siellä tuolloin. Suosittelen menemään tai asia käy hankalemmaksi!

Vierailija
39/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:31"]

[/quote]

[/quote]

Ei tuossa ole kuin nimi ja puhelinnumero, joten oletan että puhelimitse.

Mutta tosiaan tarvii vaan lähteä paikanpäälle, turha tässä kai on soitella jos sieltä ei kuitenkaan mitään tietoa saa irti. Kiitos kaikille, jotka autoitte.

[/quote]

Se tiedoksianto ei välttämättä ole käräjäoikeudessa vaan haastemiehellä, joka on koittanut tavoittaa teitä käymällä teidän kotona. Voi tulla hukkareissu.

Vierailija
40/51 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hakenut eroa.