Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko naapurilla oikeus tappaa kissa jos on heidän pihalla?

Vierailija
23.07.2015 |

Minulle soitti naapuri ja valitti kissastamme kun kulkee heidän pihalla. Hän uhkaili tappaa tai viedä eläinsuojeluun jos vielä tulee heidän pihalle.
Asumme lähiössä, taajama alueella.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa olisi..

Vierailija
2/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos irtokissalla ei ole pantaa, sen tappaminen ei ole rangaistavaa, koska voidaan katsoa, että kissa oli villiintynyt. Jos kissalla on panta, se pitää toimittaa eläinsuojeluun ja omistajalle voi napsahtaa syyte kissan heitteillejätöstä. Kannattaisi siis pitää huoli siitä, että kissa pysyy omalla pihallanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole!

Miksi tätä itsestäänselvyyttä jauhetaan täällä vuodesta (ellei jopa vuosikymmenestä) toiseen. 

Vierailija
4/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tapan kaikki koirat jotka vierailevat viherkaistallamme.
T. Kissan omistaja

Vierailija
5/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole oikeutta päästää kissaasi naapurin pihalle. Eikä naapurilla ole oikeutta tappaa, eläinsuojaan vienti on tietty ok.

Mutta helposti kissalta saa hengen pois jäämättä kiinni. Miksi et pidä huolta lemmikistäsi?

Vierailija
6/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:16"]Ei ole!

Miksi tätä itsestäänselvyyttä jauhetaan täällä vuodesta (ellei jopa vuosikymmenestä) toiseen. 

[/quote]

Koska ne kissat vois pysyä pois mun pihalta ja hiekkalaatikolta!!!

Vierailija
7/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tappaa ihan asianmukaisesti, niin on. Mutta jos esim kuristaa kuoliaaksi niin on eläinsuojelurikos. Itse olen kaksi kissaa vienyt löytöeläinkotiin, kun pyörivät meidän pihalla.

Vierailija
8/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä eläimestäni huolta, mutta pääsee aina livahtamaan pihalle!

Vierailija
9/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kisaalla ei ole pantaa, koska on täysin sisäkissa. Mutta jos oletettaisiin, että se pääsiis karkuun vaikkpa ikkunasta, niin älkää tappako. Kissalla on tauointi korvassa: se kertoo että kissalla on mikrosiru, josta selviää mun yhteistiedot. Viekää eläinten löutökotiin. Tosin kissa ei ole onnistunut näiden kolmen vuoden aikana livahtamaan ulos kuin kerran, onnistui jotenkin irroittamaan ikkunan lukituksen ( ikkuna oli siis hiukan raoallan, mutta lukittu siihen asentoon)

Vierailija
10/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:16"]

Jos irtokissalla ei ole pantaa, sen tappaminen ei ole rangaistavaa, koska voidaan katsoa, että kissa oli villiintynyt. Jos kissalla on panta, se pitää toimittaa eläinsuojeluun ja omistajalle voi napsahtaa syyte kissan heitteillejätöstä. Kannattaisi siis pitää huoli siitä, että kissa pysyy omalla pihallanne.

[/quote]

Pelkkä pannattomuus ei ole tae villiintymisestä. Kissa voi olla sirutettu, tatuoitu, ja jopa pelkkä hoidettu ulkonäkö riittää todistamaan ettei kissa ole villi.

Vierailija
11/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:13"]Minulle soitti naapuri ja valitti kissastamme kun kulkee heidän pihalla. Hän uhkaili tappaa tai viedä eläinsuojeluun jos vielä tulee heidän pihalle.
Asumme lähiössä, taajama alueella.
[/quote]

Miksi se kissa piti päästää ulos?? Miksi otetaan kissa jos sitä ei hoideta kunnolla, en voi ymmärtää...! Toivottavasti naapurisi kuljettaa kisun löyttikselle eikä tapa sitä..

Vierailija
12/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsevät oven takana huutavat naapurien lapset.

Suunnitelma on jo.

Vierailija
13/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/leikkipaikoilla-kuljeskelevat-lemmikit-arsyttavat-saako-kissa-kulkea-vapaana/1942574

Eikö sinulla ap järki asu lainkaan päässäsi?

Entäpä jos se jonka pihalla kattisi heiluu on allerginen kissoille? ihan vaikkapa hengenvaarallisesti allerginen tai sitten lievemmin? kissasi irrottaa niitä karvojaan ja hilsettään liikkuessaan. Entäpä jos siellä pihalla nukkuisi pienokainen päiväuniaan? näin kävi meillä, naapurin kissa pomppasi vauvan koppaan kuopimaan, olipa kivaa. Ja minä vielä allerginen.

Entäpä haluaisitko sinä pihallesi kissankusta tai paskaa? tai pihalla olevalle hiekkalaatikolle? viereisessä talossa raskaana olevia taaperoiden äitejä, kiva sitten siellä hiekkiksella ulkoiluttaa taaperoaan, mahdollisesti kissankusisessa/paskaisessa hiekkalaatikkohiekassa.

Vittu mitä porukkaa, minä minä minä me myself & i minä minä minä.

Vierailija
14/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:16"]Ei ole! Miksi tätä itsestäänselvyyttä jauhetaan täällä vuodesta (ellei jopa vuosikymmenestä) toiseen.    [/quote] Koska ne kissat vois pysyä pois mun pihalta ja hiekkalaatikolta!!!

[/quote]

Miten tämä liittyy kysymykseen? Varsinainen älypää sinäkin. 

Juridista neuvo kysyttiin ja vastaus on yksiselitteisesti: ei saa tappaa. Voi ottaa kiinni eläintä vahingoittamatta ja toimittaa lähimpään eläintaloon. 

Tässä tapauksessahan omistaja on hyvin tiedossa, joten mitä sitä sinne toimittamaan. 

Vierailija
15/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kissantappajat pitäis tappaa >:(

Vierailija
16/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aikuiset ihmiset osaa vastata kysymykseen asiallisesti!

Vierailija
17/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:20"]Mun kisaalla ei ole pantaa, koska on täysin sisäkissa. Mutta jos oletettaisiin, että se pääsiis karkuun vaikkpa ikkunasta, niin älkää tappako. Kissalla on tauointi korvassa: se kertoo että kissalla on mikrosiru, josta selviää mun yhteistiedot. Viekää eläinten löutökotiin. Tosin kissa ei ole onnistunut näiden kolmen vuoden aikana livahtamaan ulos kuin kerran, onnistui jotenkin irroittamaan ikkunan lukituksen ( ikkuna oli siis hiukan raoallan, mutta lukittu siihen asentoon)
[/quote]

Mutta ihan selvästi apn kissa vierailee aäännöllisesti naapurin pihalla.. Eri asia.

Ei muakaan haittaa naapurinn kissa kun se käyttää meidän pihaamme vain läpikulkutarkoituksessa. Mutta jos alkaisi tekemään tuhoja tossa pihalla niin veisin mukisematta löytöeläinkotiin joka kerta kun näkiain sen.

Vierailija
18/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:16"]

[/quote]

Pelkkä pannattomuus ei ole tae villiintymisestä. Kissa voi olla sirutettu, tatuoitu, ja jopa pelkkä hoidettu ulkonäkö riittää todistamaan ettei kissa ole villi.

[/quote]

Mutta sirutettuakin kissaa voi erehtyä luulemaan villiintyneeksi, jos sen näkee toistuvasti pyydystävän eläimiä luonnosta...

Vierailija
19/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:22"]

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/leikkipaikoilla-kuljeskelevat-lemmikit-arsyttavat-saako-kissa-kulkea-vapaana/1942574

Eikö sinulla ap järki asu lainkaan päässäsi?

Entäpä jos se jonka pihalla kattisi heiluu on allerginen kissoille? ihan vaikkapa hengenvaarallisesti allerginen tai sitten lievemmin? kissasi irrottaa niitä karvojaan ja hilsettään liikkuessaan. Entäpä jos siellä pihalla nukkuisi pienokainen päiväuniaan? näin kävi meillä, naapurin kissa pomppasi vauvan koppaan kuopimaan, olipa kivaa. Ja minä vielä allerginen.

Entäpä haluaisitko sinä pihallesi kissankusta tai paskaa? tai pihalla olevalle hiekkalaatikolle? viereisessä talossa raskaana olevia taaperoiden äitejä, kiva sitten siellä hiekkiksella ulkoiluttaa taaperoaan, mahdollisesti kissankusisessa/paskaisessa hiekkalaatikkohiekassa.

Vittu mitä porukkaa, minä minä minä me myself & i minä minä minä.

[/quote]

Noin huonoilla geeneillä varustetut saavatkin kuolla pois. Jos nyt ulkoilmassa kissa on kymmenen metrin päässä ja ihminen saa allergisen reaktion, niin siitä vain henkeä haukkomaan!

Muuttakot Marsiin!

Vierailija
20/62 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:16"]Ei ole! Miksi tätä itsestäänselvyyttä jauhetaan täällä vuodesta (ellei jopa vuosikymmenestä) toiseen.    [/quote] Koska ne kissat vois pysyä pois mun pihalta ja hiekkalaatikolta!!!

[/quote]

Miten tämä liittyy kysymykseen? Varsinainen älypää sinäkin. 

Juridista neuvo kysyttiin ja vastaus on yksiselitteisesti: ei saa tappaa. Voi ottaa kiinni eläintä vahingoittamatta ja toimittaa lähimpään eläintaloon. 

Tässä tapauksessahan omistaja on hyvin tiedossa, joten mitä sitä sinne toimittamaan. 

[/quote]

Totta kai pitää toimittaa, sillä ap:han selvästi toistuvasti laiminlyö kissastaan huolehtimisen ja jättää sen heitteille. Se on eläinsuojeluasia. Eikä muuten ole ilmaista hakea kissaansa takaisin eläinsuojelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi