Kadehditko lastasi mistään asiasta?
Mun täytyy sanoa, että mä hiukan kadehdin 13v lapseni hyvää takapuolta. On selvästi perinyt sen isältään. Sitten taas nuoremman lapsen kohdalla kadehdin hänen tummia, pitkiä ja paksuja ripsiä. Nekin on isältä peritty. Mulla on vaaleat ja huomaamattomat ripset.
Kommentit (31)
Perse = rinnat & pillu
Joka päivä oppii jotain uutta.
Ei pepun kehuminen pervoa ole, mutta enpä olisi itse ainakaan halunnut kuulla omilta vanhemmiltani mitään huomioita pepusta tai rinnoista. Oli riittävän noloa käydä rintaliiviostoksilla, kun olin 14 v. Pikkuhousut löytyi joulupukin paketista, kun olin 15 tai 16 ja raivostuin siitä. Peppu on minusta ns. omaa aluetta, mutta pidän toki siitä, jos joku mies sanoo, että onpa hyvä perse.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:49"]Mun täytyy sanoa, että mä hiukan kadehdin 13v lapseni hyvää takapuolta. On selvästi perinyt sen isältään. Sitten taas nuoremman lapsen kohdalla kadehdin hänen tummia, pitkiä ja paksuja ripsiä. Nekin on isältä peritty. Mulla on vaaleat ja huomaamattomat ripset. [/quote] Saanko kysyä, mitä puolta psyykessäsi täydennät kadehtimalla? Opettele olemaan vilpittömästi onnellinen. Kateus ei auta ketään.
[/quote]
Olen aivan vilpittömästi onnellinen lapsistani ja lasteni ominaisuuksista ym. Mistä niin päättelit, etten olisi? :) Mä muuten myös kadehdin naapurin hyvin hoidettua pihaa! Olen silti vain vilpittömästi iloinen heidän puolestaan, kun vielä jaksavat noin vanhoina tuolla kyykkiä ja puuhastella.
ap.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:33"]
Perse = rinnat & pillu Joka päivä oppii jotain uutta.
[/quote]
Mistä tällaista olet oppinut? Ainakaan tässä ketjussa ei niin lue missään.
Toki on sanottu, että perse on ruumiinosa, niin kuin ovat rinnat, pillu jne. Sekö sinulle tuli yllätyksenä? Kuvittelitko pillun olevan jokin mystifioitu hieno elin, josta ei saa puhua eikä mainita, ja joka on vain seksille pyhitetty?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:49"]Mun täytyy sanoa, että mä hiukan kadehdin 13v lapseni hyvää takapuolta. On selvästi perinyt sen isältään. Sitten taas nuoremman lapsen kohdalla kadehdin hänen tummia, pitkiä ja paksuja ripsiä. Nekin on isältä peritty. Mulla on vaaleat ja huomaamattomat ripset.
[/quote]
no kylä minäkin mieluummin köllöttelisin tuolla kohdun suojisa kuin kövisin töissä , ja maksaisin laskuja :D
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:31"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:25"]
En tietenkään kadehdi! Toivon omille lapsilleni kaiken mahdollisen hyvän maailmassa. Kateus on turhaa.
[/quote]
Eihän kadehtiminen ole aina negatiivista. Mä saatan joskus katsoa jotain hienoa taidemaalausta hivenen kadehtien, että "voi vitsit, kun osaisin itsekin tehdä tuollaisen", mutta ei käy mielessäkään, että sen tekijän kyky pitäisi ottaa pois siltä tai että jotain ikävää noin muuten pitäisi hänelle käydä.
[/quote]
Tuo on ihailua! Haluat itse saman taidon, jota ihailet. Ihailu on vilpitöntä. Kateus sanana sisältää sen, että kadehtii toiselta jotain. Johan tämä lapsena opetetaan, saduissa on monesti kadehtiva äitipuoli. Kerro, kerro kuvastin jne.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:49"]Mun täytyy sanoa, että mä hiukan kadehdin 13v lapseni hyvää takapuolta. On selvästi perinyt sen isältään. Sitten taas nuoremman lapsen kohdalla kadehdin hänen tummia, pitkiä ja paksuja ripsiä. Nekin on isältä peritty. Mulla on vaaleat ja huomaamattomat ripset. [/quote] Saanko kysyä, mitä puolta psyykessäsi täydennät kadehtimalla? Opettele olemaan vilpittömästi onnellinen. Kateus ei auta ketään.
[/quote]
Olen aivan vilpittömästi onnellinen lapsistani ja lasteni ominaisuuksista ym. Mistä niin päättelit, etten olisi? :) Mä muuten myös kadehdin naapurin hyvin hoidettua pihaa! Olen silti vain vilpittömästi iloinen heidän puolestaan, kun vielä jaksavat noin vanhoina tuolla kyykkiä ja puuhastella.
ap.
[/quote]
Siis et kadehdi, vaan ihailet naapurin pihaa. Kateus ja ihailu eivät ole synonyymeja.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:31"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:25"] En tietenkään kadehdi! Toivon omille lapsilleni kaiken mahdollisen hyvän maailmassa. Kateus on turhaa. [/quote] Eihän kadehtiminen ole aina negatiivista. Mä saatan joskus katsoa jotain hienoa taidemaalausta hivenen kadehtien, että "voi vitsit, kun osaisin itsekin tehdä tuollaisen", mutta ei käy mielessäkään, että sen tekijän kyky pitäisi ottaa pois siltä tai että jotain ikävää noin muuten pitäisi hänelle käydä. [/quote] Tuo on ihailua! Haluat itse saman taidon, jota ihailet. Ihailu on vilpitöntä. Kateus sanana sisältää sen, että kadehtii toiselta jotain. Johan tämä lapsena opetetaan, saduissa on monesti kadehtiva äitipuoli. Kerro, kerro kuvastin jne.
[/quote]
Niin, kadehtii toiselta jotain, mutta kyllähän sitäkin voi tehdä vilpittömästi.
Mulle lause "kadehdin Liisan..." on ollut aina positiivisempi ilmaisui kuin lause "olen kateellinen Liisalle sen..." Noissa on mun mielestä iso ero ja aloituksessa mielestäni oli selvästi tuon ensimmäisen lauseen vivahde.
Kaikki lapseni hyvät puolet ja onnistumiset tuovat minulle pelkkää myötäiloa ja ihailua. En käsitä, miksi kukaan kadehtisi lastaan.
Eikähän tässä tarkoiteta positiivista ihailua, eikä mitään selän takana kyräilyä! Av:lla tietenkin nähdään kaikki negatiivisen kautta, mutta mun mielestä ap tarkoitti aloituksella ihan hyvää. Sitä että ihailee näitä ominaisuuksia lapsissaan ja toivoisi että ne olisi hänellä itselläänkin.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:16"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 11:04"]
Kuka helvetti katsoo lastensa persettä ja kehuu sitä vielä?
Miettikää mies kehumassa 13v tytön persettä hyväksi? Johan ois pedofiilisyytteet pinnassa!
[/quote]
Mä ajattelinkin, että saakohan tuota sanoa täällä "ääneen" just sun kaltaisten takia. Eihän se ole sen sopimattomampaa kuin sanoa, että kadehdin siroja varpaita tai litteää vatsaa tai pitkiä hiuksia jne. Kun se on se oma lapsi, niin kai sitä näin äitinä voi tykätä ja ääneen sanoa vaikka mistä sen piirteestä ja ominaisuudesta ilman likaisia taka-ajatuksia? Silmät kiinnikään ei voi eikä haluta koko aikaa olla, kun toinen on vieressä.
ap.
[/quote]
Mutta miksi on paheksuttavaa, jos mies kehuisi tyttärensä peppua tai rintoja hyviksi? Kehuisitko myös mahdollisen poikasi penistä isoksi/paksuksi/hyväksi vain koska olet nähnyt sen?
Itse en kehtaisi. Tiedän etteivät kaikki lastensa peppuja/peniksiä katselevat välttämättä ole mitään insestin harjoittajia, mutta jotain pervoa tuossa silti on. Ja edelleen; miettikää jos mies kehuisi tyttärensä rintoja/pillua!
[/quote]
Voi hemmetti. Vertaatko sä tosiaan pillua nyt tähän? Tai penistä?
Takapuoli nyt vaan on takapuoli, jolla istutaan. Nuo sukupuolielimet on jotain muuta. Onkohan sulla nyt kaikki ihan ok?
[/quote]
Pillu ja penis ovat ruumiinosia siinä missä se persekin. Okei, niillä voidaan harrastaa seksiä mutta voihan sitä peppuunkin kyrpää työntää. Itse en hoitajana seksualisoi sukuelimiä, ehkä se sitten on outoa? Mutta minusta on sama asia kehuuko persettä, tissejä vai pillua/penistä. Miksi peniksen/pillun kehuminen olisi mielestäsi jotenkin pahempi asia kuin perseen?