Tämä kriisi on kirkastanut, että meidän tulee varmistaa, ettei käteinen häviä maailmasta. Myös hakkerointi on yllättänyt.
Olen luullut hakkeroinnin olevan vaikeampaa. Kauheeta, jos hakkerit pääsisivät kiinni korttirahaan.
Liian usein maksetaan kortilla. Heikoilla ollaan, jos käteinen häviää.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monella on se suositeltu 1000 euroa käteistä rahaa kotona osana kotivaraa?
Mulla on 5000 ja käyttötilillä tuplat.
Tätä kylläkään kukaan ei kysynyt.
No ei, mutta hyvä esimerkki silti tuo 5k käteistä. Miten säilytät niitä?
Lukitussa pöytälaatikossa.
Viimeksi kun talletin automaatilla seteleitä tilille, joku av-mamma alkoi jonossa tiuskia, että kestää liian pitkään! Mulla ei edes ollut kovin paljoa seteleitä, mutta sellainen kiva nippu.
Sotatilanne ja isoimmat päänvaivat käteinen sekä hakkerointi...Zeesus 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monella on se suositeltu 1000 euroa käteistä rahaa kotona osana kotivaraa?
Viimeksi kun talletin automaatilla seteleitä tilille, joku av-mamma alkoi jonossa tiuskia, että kestää liian pitkään! Mulla ei edes ollut kovin paljoa seteleitä, mutta sellainen kiva nippu.
Onko jossakin paloturvallisessa, vesitiiviissä säilytysastiassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista myös vessapaperi ap 🤣😂😅
Sitä ei tarvita, jos vettä tulee.
Vesi ei korvaa rahaa. Eikä minulla ole riittävästi korujakaan.
Ap
Sillä rahalla ei tee yhtään mitään kun sen kurssi laskee ja siitä tulee arvoton. Eikä Venäjällä pian edes ole enää mitään mitä voisi ostaa vaikka miten olisi rahaa. Siinä ei käteiset auta,
Vierailija kirjoitti:
Muistetaanhan, että Venäjällä jonot pankkiautomaateilla valtavat. Kriisi päällä, silloin se käteisen haaliminen on myöhäistä. Varautukaa vaan ja jättäkää nämä rysssätrollit omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä sun osoite on? XD
Aaveekatu 1 A 1, 01234 VAUVA.
Tervetuloa!
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Ihmisen muisti on kovin lyhyt. Venäjä on keskittänyt jo viime vuoden alusta rajan läheisyyteen ja Krimille huomattavan määrän sotilasvoimaa ja sillä oli jo silloin kyky käynnistää sotilasoperaatio ja Venäjä käynyt sotaa sijaistaistelijajoukoilla Ukrainassa viimeiset 8 vuotta ja Nato, Eu, jne puolestaan kutsunut tilannetta Ukrainan "sisäiseksi ongelmaksi" Ja missä nyt ollaan? Paniikkinappula pohjassa kun se on jo myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kylläkään.
Just katsoin, lompakossakin näköjään 250 e. Hetken sillä pärjää!
Ihmiset ei ymmärrä edes sitä, että kunnon aurinkomyrsky voi lamauttaa kaiken sähköisen päiviksi. Ihmeellinen luotto teknologiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kylläkään.
Just katsoin, lompakossakin näköjään 250 e. Hetken sillä pärjää!
Kannattaa laittaa, setelit ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minulla ja varmaan aika monella tulee olemaan ja aion auttaa myös läheisiäni. Tänäänkin oli jonot ottomaatille, jota en ole tällä kylällä ennen nähny, jonoja siis ottomaatilla.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä on pulassa hakkeroinnin takia. Mutta senhän sinä tiesitkin.
NIinpä.
Teknologia on ottanut ihmiset pitkälti jo palvelijoikseen ja orjikseen. Pitää palata hieman ajassa taaksepäin ja luopua osasta orjuuttavaa teknologiaa.
Eri sovellukset, älykänny, maksukortit, yleensä digitalisaatio eivät kaikki ole hyväksi. Nythän ne ovat lähes itsetarkoituks.
On outo maailma kyllä kun joissain kaupoissa kassoillakin on huono asenne käteistä kohtaan. Hymy kääntyy nurinpäin, vaikka raha kilahtaa kauppiaan kassaan. Nuoret haloo, se käteinenkin on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
10 tonnia pitäis aina olla rahnua himassa kaiken varalta sekä sijoituskultaa / hopeaa kolikoina vähintään...
Kulta koruna ja hopea pöytähopeana, niin sillä on myös käyttöarvoa.
Jaahas. Taidan nostaa pari satasta tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minulla ja varmaan aika monella tulee olemaan ja aion auttaa myös läheisiäni. Tänäänkin oli jonot ottomaatille, jota en ole tällä kylällä ennen nähny, jonoja siis ottomaatilla.
Josko tämä nyt olisi riittävän suuri kriisi tekemään sen, että ihmiset muistavat, että kriisi tosiaan voi tulla ja sattua omallekin kohdalle. Korona ei sitä vielä tehnyt.
Meillä on euro, sen arvo ei ihan noin vaan laske kuten teidän ruplan. Joten varaudun kyllä, kiitos.
Ja mikä sun osoite on? XD