Miten nollata aivot työpäivän jälkeen?
Sain vähän aikaa sitten uuden työpaikan. Toisinaan vuoro loppuu vasta klo 22, jolloin olen kotona 22.30. Käyn suihkussa, syön tms jonka jälkeen menen suoraan nukkumaan. Ongelmaksi on muodostunut se, etten saa unta. Ruumis on rättiväsynyt ja muutenkin nukuttaa, mutta tuntuu, että aivot käyvät kierroksilla työpäivän jäljiltä eikä uni tule. En edes tee mitään haastavaa tai stressaavaa työtä, vaan tavallista asiakaspalvelua kahvilan kassalla. Unta on erityisen hankala saada kiireisen päivän jälkeen (esim. jatkuva jono). Vinkkejä miten saisin aivot nollattua?
Kommentit (18)
Pieni määrä alkoholia, tai luontaistuotteista esim. valeriana voivat toimia.
Itse kyllä vaan hyväksyn sen että menee muutama tunti että saan nukuttua. Pärjään ihan hyvin niin että 5 päivää viikossa nukun vain 4-5 tuntia yössä ja sitten viikonloppuna 12 tuntia yössä.
Tässä pitänee mainita, että olen alaikäinen :D
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:42"]
[/quote]
Miten se nyt tähän liittyy?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:42"]Tässä pitänee mainita, että olen alaikäinen :D
[/quote]
Jätä se raju leivonta sitten pois.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:45"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:42"]
[/quote]
[/quote] Eli ei siis alkoholia minulle, kiitos.
Jos mahdollista niin tule pyörällä töistä. Polje vauhdilla kotiin niin että tulee hiki ja syke nousee.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:46"]
Jos mahdollista niin tule pyörällä töistä. Polje vauhdilla kotiin niin että tulee hiki ja syke nousee.
[/quote]
Mutta muista kypärä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:46"]Jos mahdollista niin tule pyörällä töistä. Polje vauhdilla kotiin niin että tulee hiki ja syke nousee.
[/quote] Tää vois jopa toimia. Pitääpä kokeilla!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:45"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:42"] Tässä pitänee mainita, että olen alaikäinen :D [/quote] Miten se nyt tähän liittyy? [/quote] Eli ei siis alkoholia minulle, kiitos.
[/quote]
No opiaateille ja ganjalle ei ole ikärajaa, mikä ratkaisee ongelman.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:45"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:42"]
[/quote]
[/quote]
No tuskinpa av mammat alaikäsen haluu juovan tai polttavan
[/quote]
Ei mitään hikiliikuntaa sais harrastaa just ennen nukkumaanmenoa.
Rauhassa luet sängyssä jotain tylsää koulukirjaa, eiköhän se uni tule :)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:48"]
No tuskinpa av mammat alaikäsen haluu juovan tai polttavan
[/quote]
Miks muka? Täytyyhän niiden joskus opetella.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 00:46"]
[/quote]
Ei mitään hikiliikuntaa sais harrastaa just ennen nukkumaanmenoa.
Rauhassa luet sängyssä jotain tylsää koulukirjaa, eiköhän se uni tule :)
[/quote] Täytyykin käydä kirjastossa katsomassa mitä sieltä löytyy :D
Mulla helpotti toi pään nollaaminen kun aloin kulkea työmatkat pyörällä. Kaikessa rauhassa, kuuntelen rauhallista musiikkia samalla ja koitan keskittyä hetkeen. Jos työasiat pyörii mielessä, alan ihan väkisin ajatella että onpa tossa kauniita kukkia tai jännän mallinen pilvi. Hengitän syvään ja koitan rauhottua. Ja ehkä joku neutraali kirja joka ei nostata tunteita vois tpimia myös.
Kannattaa käyttää jotain depressanttia. Viina, ganja ja opiaatit on hyviä.