paljonko käytätte rahaa vaatteisiinne kuukaudessa?
Kommentit (72)
Ehdottomasti alle satasen, kymppi tai kaksi. Silti minulla on vaatteita aivan riittämiin. Kun on silmää yhdistellä ja ostaa klassisia yhteensopivia vaatteita, säästyy ihan mielettömästi rahaa.
Nyt kun katselee näitä summia täällä, alan ymmärtää mihin ihmisten rahat valuvat, kun niin monelta puuttuu säästöt.
Te, jotka kulutatte 150-300 euroa kuussa vaatteisiin,
a.) paljonko laitatte kuussa säästöön ja
b.) paljonko teillä on säästössä rahaa?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:44"]En käsitä miten jotkut ostaa noinkin harvoin vaatteita, nykyään kengätkin rikkoutuvat käyttökelvottomiksi kuukaudessa, paitsi nyt nike id:stä tilatut kengät ovat kestänyt koko kesän.
Mutta sen olen huomannut että mitä kalliimmalla ostaa, sen laadukkaampaa. HM mielestäni ainut missä hinta suhteessa laatuun on hyvä.
Mutta rahaa palaa vaatteisiin joku 150€/kk
M18
[/quote]
Hinttari! Miksi muuten kiinnostais uudet vaatteet niin paljon? Pappa betalar eiiikö.
[/quote]
En ole homo, nussin komeuteni takia kaikkia lähipiirin neitokaisia.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:44"]En käsitä miten jotkut ostaa noinkin harvoin vaatteita, nykyään kengätkin rikkoutuvat käyttökelvottomiksi kuukaudessa, paitsi nyt nike id:stä tilatut kengät ovat kestänyt koko kesän.
Mutta sen olen huomannut että mitä kalliimmalla ostaa, sen laadukkaampaa. HM mielestäni ainut missä hinta suhteessa laatuun on hyvä.
M18
[/quote]
Ei ole rahaa ja ei mun halpis kengät mene kuukaudessa paskaks. Kukas sun vaatteet maksaa, ei mulla ainakaan olisi varaa laittaa edes 50 euroa kuukaudessa niihin. Miksi niitä pitäis aina olla uusia?
[/quote]
Likaiset ja loppuun tallatut sämpylä lenkkarit ei oo kiva näky, eläminen on saatanan kallista ja epäreilua, kaikki eivät voi edes pukeutua niin kuin haluaisivat.
[/quote]
Mua ei oikeasti kiinnostaa ostaa hyvälaatuisia kenkiä tiäks. Ostin 12 euron print toukokuussa ja hyvältähän ne näyttää vielä! Mun elämä rullaa eteenpäin mainiosti ilman hienoja kenkiä, muut asiat on tärkeämpiä
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:13"]
Nyt kun mietin tätä, niin meneehän jo alusvaatteisiinkin rahaa aika paljon, ladukkaat liivit ja housut maksaa aika paljon ja koska käytän paljon hameita, ostelen esim. sukkia ja sukkahousuja aika paljon. Jossain kuussa menee ihan varmasti jo satanen pelkkiin näihin.
t. 16
[/quote]
21 käyttää farkkuja... niitä kun on parit erilaiset siniset, harmaat ja mustat niin ei tarvi useampia, eikä sukkahousuja.
Talvimaiharit (100€ v. 2002 sievi) kesti 12 vuotta.
Sama ajaton tumma housupuku menee hautajaiset, häät ja firman edustustilaisuudet.
Paitoja tulee käytettyä vaihteluna ja ne kulahtaa, niitä tarvii uusia.
Liivit ostan kerran vuodessa uudet ja huonoimmat pois, ei ne nyt ole kuin 30€ ja kierrossa on useammat joten kestävät useamman vuoden. Sloggin alushousut ei suostu hajoamaan...just yks päivä mietin mitä vuosikertaa ne mahtaa olla.
Ok, tää kakkos sivu alkaa lipsuu hanskasta
Mulla menee varmaankin joku about 500e /kk. Mies maksaa kaiken, joten omat tulot menee täysin säästöön.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:44"]En käsitä miten jotkut ostaa noinkin harvoin vaatteita, nykyään kengätkin rikkoutuvat käyttökelvottomiksi kuukaudessa, paitsi nyt nike id:stä tilatut kengät ovat kestänyt koko kesän.
M18
[/quote]
Hinttari! Miksi muuten kiinnostais uudet vaatteet niin paljon? Pappa betalar eiiikö.
[/quote]
[/quote]
Eli mieshuora, nyt saat olla ylpeä ku oikein pillua saat!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:44"]En käsitä miten jotkut ostaa noinkin harvoin vaatteita, nykyään kengätkin rikkoutuvat käyttökelvottomiksi kuukaudessa, paitsi nyt nike id:stä tilatut kengät ovat kestänyt koko kesän.
M18
[/quote]
Ei ole rahaa ja ei mun halpis kengät mene kuukaudessa paskaks. Kukas sun vaatteet maksaa, ei mulla ainakaan olisi varaa laittaa edes 50 euroa kuukaudessa niihin. Miksi niitä pitäis aina olla uusia?
[/quote]
Likaiset ja loppuun tallatut sämpylä lenkkarit ei oo kiva näky, eläminen on saatanan kallista ja epäreilua, kaikki eivät voi edes pukeutua niin kuin haluaisivat.
[/quote]
Mua ei oikeasti kiinnostaa ostaa hyvälaatuisia kenkiä tiäks. Ostin 12 euron print toukokuussa ja hyvältähän ne näyttää vielä! Mun elämä rullaa eteenpäin mainiosti ilman hienoja kenkiä, muut asiat on tärkeämpiä
[/quote]
Good for you
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:44"]En käsitä miten jotkut ostaa noinkin harvoin vaatteita, nykyään kengätkin rikkoutuvat käyttökelvottomiksi kuukaudessa, paitsi nyt nike id:stä tilatut kengät ovat kestänyt koko kesän.
M18
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli mieshuora, nyt saat olla ylpeä ku oikein pillua saat!
[/quote]
No ei se tee ylpeeks, mut on se kiva lisä, kaikki ku ei saa sitääkään.
Noin 100 € kk, mutta paljon vähemmällä pärjäisin. Taidan aloittaa ostolakon ja säästää samalla ja miettiä mitä todella tarvitsen.
Ei paljoa, kirppiksiltä kun ostelen :D ehkä 10-20€/kk, en koe näyttäväni räsyiseltä :D
Käyn aina kesällä alennusmyynnissä ostamassa seuraavan talven töissä yms käytettävät siistimmät vaatteet, rahaa menee silloin 200-250 euroa. Alusvaatteisiin menee reilu 100 euroa vuodessa ja sukkiin ja sukkahousuihin ehkä 50 ? Lisäksi ostan parit farkut yht 80-100 euroa. Kenkiin menee 100-200 euroa vuodessa. TAlvitakkeja ostan todella harvoin, useimmin kirpparilta kuten kaikki muutkin käyttövaatteeni edellä mainittuja lukuunottamatta. Meniskö noihin vielä 100 euroa vuodessa. 700-800 euroa vuodessa siis, sanotaan nyt sitten ainakin 800 niin siinä on uikkarit, hanskat yms satunnaisetkin mukana. Eli 70 euroa kuussa. Muistinkohan nyt kaikki... Ehkä tohon voi lisätä vielä vitosen tai kympin lisää, koska joskus ostan juhlavaatteen tai esim kalliimman neuleen uutena. 80 euroa kuussa on varmasti maksimi. Mielestäni käytän todella vähän vaatteisiin. Töissä on pakko olla siistiä päällä ja rintaliivien pitää olla hyvät, kuten kenkienkin. Muuten käytän rahaa tosi vähän omiin vaatteisiin.
N 46, vihaan shoppailua
En usko näihin 20 euroa kuussa juttuihin, on mahdotonta. Nää on just näitä että ihmiset toivovat käyttävänsä mahdollisimman vähän, mutta jos laskisivat jokaisen pipon ja sukan ja huivin niin yllättäen summa onkin moninkertainen. Vähän rehellisyyttä peliin.
En edes halua miettiä. Panostan hyviin kenkiin, jalat kiittää. Niihin menee helposti se 1000 vuodessa. Housuja mulla on 21kpl, niitä en ole vähään aikaan ostanut. Paitoja joutuu ostamaan vähän väliä, niihin joku 20 kuukaudessa. Neuleet, jakut ja takit, niihin menee vuodessa arviolta 300. Plus rintaliivit+alushousut, ulkohousut, työvaatteet, sukat. Kyllä niihin palaa aika paljon rahaa.
Mulla menee liikaa, useampi satanen kuussa. Mutta en myöskään ymmärrä näitä 20€ pärjääviä. Taidatte olla aika nuhjuisia ilmestyksiä? En saa tuolla rahalla edes sukkia ostettua..
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:05"]
Keskimäärin 200 e, vaikka ostan paljon halvemmista maista. Ne, jotka vastaavat vähemmän, ostavat todennäköisesti kirpparilta ja/tai eivät laske mukaan talvitakkeja ja kenkiä.
[/quote]
Ei talvitakkeja tai kenkiä tarvitse ostaa joka vuosi. Jos ostaisin 100 euron takin (en tosin koskaan ole niin kallista ostanut) ja käyttäisin sitä noin kymmenen vuotta, niin kuukausisummaksi tulisi suunnilleen euro.
Aika vähän, ehkä noin 20€/kk. Viikko sitten ostin Nanson alesta kaksi tunikaa yhteensä 40€. En osta itselleni varmaan pariin kuukauteen mitään, mutta lapsille mennään ostamaan kouluvaatteita lahjaksi saaduilla lahjakorteilla.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 13:44"]En käsitä miten jotkut ostaa noinkin harvoin vaatteita, nykyään kengätkin rikkoutuvat käyttökelvottomiksi kuukaudessa, paitsi nyt nike id:stä tilatut kengät ovat kestänyt koko kesän.
M18
[/quote]
[/quote]