Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika erikoista, että Valko-Venäjä liittyy mukaan. Eikö heitä häiritse, mitä pakotteita Venäjä on saanut?

Vierailija
28.02.2022 |

Heille ei ainakaan tule yllätyksenä, jos talous menee sekaisin.

Ja muutenkin Venäjällä riittää populaa. Miksi he tarvitsevat valkovenäläisiä?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanaton. Ei millään pahalla ap, mutta seuraatko yhtään maailman uutisia? Ymmärrän, jos olet kovin nuori, mutta 25+ pitäisi vähän seurata, mitä maailmalla tapahtuu ja tietää jotain edes lähimaiden tilanteista.

Vierailija
22/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään toisen maan käsikassara ja puudeli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tuon kaiken tiedän. Kysyn sitä, eikö heitä häiritse, että kohta heidän maansa on samassa taloudellisessa tilanteessa kuin Venäjä on menossa. Putiniakin häiritsee moinen aggressiivisuus, miksi ei Lukashenkoa?

ap

Varmaan häiritsee, mutta kun ei ole vaihtoehtoja. Putin käskee, Putinia totellaan.

Vierailija
24/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valko-Venäjällä tuskin on vaihtoehtoja. Eivät kestäisi samankaltaisia sotatoimia kuin Ukraina ja ei muutenkaan saisi samankaltaista apuakaan sodassa kuin Ukraina.

Vierailija
25/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta itäherra sanoo Valko-Venäjälle että jätetäänpäs se Valko siitä nimen edestä pois niin on parempi. Omii pian senkin ittelleen.

Kyllä ne samaa valtiota ovat jo pitkään olleetkin.

Vierailija
26/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyisi vaan poissa.Kyllä Ukrainakin voisi saada apua lähimailtaan toivottavasti.

Vierailija
27/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat sotilasliitossa ja valtioliitossa Venäjän kanssa.

Miten ulkona taas täällä ollaan…

Vierailija
28/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tuon kaiken tiedän. Kysyn sitä, eikö heitä häiritse, että kohta heidän maansa on samassa taloudellisessa tilanteessa kuin Venäjä on menossa. Putiniakin häiritsee moinen aggressiivisuus, miksi ei Lukashenkoa?

ap

Saattaa häiritäkin. Mistäs me se tiedetään.

Vierailija
29/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Vv:n talous on jo kuralla! Sehän on jo huonommassa jamassa kuin Venäjällä.

Vierailija
30/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap, oletko ihan pihalla? Putin on juuri aloittanut sodan tai siis laajentanut Krimin valtauksesta alkanutta sotaa täysimittaiseksi hyökkäyssodaksi. Ei häntä "häiritse aggressiivisuus". Valko-Venäjän diktaattori on jo ennestään muun maailman pannaan asettama, ei häntä kiinnostaa mitä muut ajattelee, koska on Putinin suojeluksessa. Oman maansa toisinajattelijat on suljettu vankiloihin tai ajettu maanpakoon. Rauhanomainen kansannousu on tukahdutettu voimakeinoin.

Vierailija
31/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rutiköyhä diktatuuri jossa ihmiset nääntyy nälkään. Ihmisten hyvinvointi ei ole kärkisijalla. Lukasenkolle riittää luvattu luksusasunto ja ylläpito (tulevassa rutiköyhässä) pietarissa loppuelämäksi.

No ei se taida ihan niin kuitenkaan olla. Youtubesta löytyy suomalaismatkailijoidenkin matkavideoita Valko-Venäjältä:siisti maa, ruokatorit ja kaupat notkuvat elintarvikkeista. Ei siellä kovin köyhältä enää näytä, Venäjältä sen sijaan löytyy kyllä uskomattoman kauhean näköisiä asuinpaikkoja.

Vierailija
32/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanaton. Ei millään pahalla ap, mutta seuraatko yhtään maailman uutisia? Ymmärrän, jos olet kovin nuori, mutta 25+ pitäisi vähän seurata, mitä maailmalla tapahtuu ja tietää jotain edes lähimaiden tilanteista.

Kuten sanoin, niin tiedän kyllä maailman tapahtumat. Ja ymmärrän, että vv ei näe olevansa siinä tilanteessa, että voisi sanoa putinille, ettei meidän maaperältä saa hyökätä. 

Mutta silti jotenkin olisin odottanut, että he olisivat vähän neutraalempia, etteivät liittyisi kirjaimellisesti mukaan sotaan. Tukisivat hienovaraisemmin. 

Miksi kukaan haluaa vetää itsensä viemäristä alas jonkun toisen vuoksi? 

ap

Vierailija
33/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Googlea ei osata tai viitsitä käyttää, kitistään täällä omaa tyhmyyttä….

Vierailija
34/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ljikatsenkon huulet on niin tiukasti kiinni putinin kikkelissä ettei sillä ole muuta vaihtoehtoa kuin seurata putinin oikkuja. 

Vierailija
35/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Putin tulee kaatumaan, niin Valko-Venäjä kaatuu samalla. Eivät tule hyväksymään tuota johtajaa, ja jotenki kuva et he ovat paremmin kärryillä maailman tapahtumista.

Vierailija
36/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, niin tiedän kyllä maailman tapahtumat. Ja ymmärrän, että vv ei näe olevansa siinä tilanteessa, että voisi sanoa putinille, ettei meidän maaperältä saa hyökätä. 

Mutta silti jotenkin olisin odottanut, että he olisivat vähän neutraalempia, etteivät liittyisi kirjaimellisesti mukaan sotaan. Tukisivat hienovaraisemmin. 

ap

Jos edes vähän yrittäisit itse, niin tajuaisit sanan ”valtioliitto”, mutta ei, täällä todistat tyhmyyttäsi.

Vierailija
37/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä vv kansa on? Muistaakseni siellä oli aiemmin isoja protesteja? Pyysi Venäjältä silloin apua?

Muuten surkuhupaisaa, että "suurmaa" Venäjä joutuu pyytämään tsetseenejä ja vv osallistumaan.

Siis tarkennan vielä,että lukasenka pyysi Venäjältä apua. Kansa ei todellakaan ollut tyytyväinen hallintoonsa. Tuo uutisointi vain lopetettiin niin ei tullut enää seurattua.

Saivat vissiin protestoinnit lopetettua? Tiedä sitten mitä jo silloin sovittu/tehty.

Itse en usko vv:n kansan olevan kovin tyytyväinen.

Vierailija
38/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valko-Venäjä on ihan Neuvostoliiton hajoamisesta lähtien ajatellut olevansa Venäjän satelliittivaltio, ei siis suvereeni "Valko-Venäjän" maa, vaan Venäjän satelliittivaltio. Tämä on se syy miksi suuri yleisö ei ymmärrä tätä todella outoa suhdetta Venäjän ja Valko-Venäjän välillä.

Valko-Venäläiset kansanan ovat yrittäneet päästä tuosta statuksesta eroon, mutta se on tukahdutettu väkivallalla.

Eli kirjaimellisesti, Lukashenko, EI OLE suvereenin valtion presidentti, vaan Venäjän diktaattorin hännystelijä ja hän haluaa sitä!

Vierailija
39/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos edes vähän yrittäisit itse, niin tajuaisit sanan ”valtioliitto”, mutta ei, täällä todistat tyhmyyttäsi.

Tuollaista sanaa en ole huomioinut. Ehkä siksi ihmettelen.

ps. tuo sinun tapasi mollata kuulostaa hyvin läheisesti sen henkilön tyyliltä, jonka sukunimi alkaa kirjaimella P. Sama asia, vähän lievempi tapa vain. 

ap

Vierailija
40/64 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja.jos ihmisten tietämys asioista on tämä, en enää ihmettelekkään igor-ulinaa. Ap, ala seurata uutisia, ihan edesvähän, asia olisi selvinnyt sinulle hyvinkin nopeasti, jos lukisit muutakin, kuin palstaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän