Millaiset sokeriarvosi olivat raskaana ollessa?
Otsikko
Kommentit (8)
Paasto joskus jopa 6, tunti ruoan jälkeen joskus jopa 8,5. Eli liialliset. Ootko käynyt sokerirasituksessa?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 17:26"]Paasto joskus jopa 6, tunti ruoan jälkeen joskus jopa 8,5. Eli liialliset. Ootko käynyt sokerirasituksessa?
[/quote]
Millainen ruokavaliosi oli, jos jaksat kertoa? :)
Menossa vasta...
4 vastaa: Jos nukuin liian pitkään aamulla ja söin liian harvoin, elimistö (maksa) alkoi itse tuottaa sokeria. Paastoaminen ei siis automaattisesti laske verensokeria vaan liian pitkä paasto jopa nostaa sitä. Ja sitten kun vihdoin syö, aterian jälkeen voi olla aika hurjat lukemat. Aterianjälkeistä sokeria nostavat myös joidenkin neuvoloiden antamat liian hiilihydraattipitoiset ruokailuohjeet. Käsketään ottaa parin tunnin välein pari leipäpalaa ja lasi maitoa. Minulle se oli liikaa. 260 g suositeltiin, 100 g mulle sopi (ja se sisälsi kaikki vihanneksetkin eikä mitään riisiä ja pullaa).
Paasto korkeintaan 4.5. Ruokailu jälkeen korkeintaan 5.8 vaikka soisin mitä tahansa. Joskus tippuu 3.5 tasolle päivällä jos liikkuu paljon enkä muista välipalan.