Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sisältöä elämään introvertille?

Vierailija
22.07.2015 |

Olipa otsikko. Olen korkeasti koulutettu mutta työssä, josta en saa mitään tyydytystä ja uutta on turha etsiä, kun moni asia nykyisellään on kuitenkin muuten kohdallaan. En harrasta mitään, ystäviä on vain pari mutten heitäkään tapaa kuin kerran, pari kuussa. Olen naimisissa ja onnellinen. Päiväni kuitenkin täyttyvät vain avlla hengailusta, telkkarin katsomisesta ja omista rutiineista. Sukulaisiakin välttelen, en vain osaa tai jaksa olla heidän kanssaan. Jotenkin ahdistaa koko ajan ja elämä tuntuu sisällöttömältä lukuunottamatta avioliittoani. Jotenkin tuntuu, että koko ajan pitäisi tehdä jotain, jotta olisi elossa. Mitä pitäisi tehdä? Selailin juuri työväenopiston tarjontaa mutta yksinkertaisesti mikään ei kiinnosta niin paljon, että kurssille menisin. Olenko ihan pimeä vai mikä mua vaivaa?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältöä löydät sisäisestä maailmastasi, et taida olla introvertti jos edes kyselet.

Vierailija
42/43 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 04:07"]

Monia juttuja olen myös kokeillut. Olen matkustanut yksin, opiskellut avoimessa yliopistossa, käynyt kahvakuulatunneilla ja joogakursseilla, ostanut leffalippuja, käynyt teatterissa jne. Mutta eivät ne vaan riitä, eivätkä kiinnosta. Monet leffalippusetit ovat jääneet käyttämättä, samoin muut tapahtumaliput, sellaista harrastusta, johon mulla olisi palava intohimo, ei ole löytynyt, lisäkouluttautuminen ei kiinnosta. Lähinnä "aikaa tappaakseni" teen ylimääräisiä työvuoroja ja minä meillä duunissa se, joka tekee vapaaehtoisesti joulut ja uudet vuodet ja vaput ja juhannukset. Ilottomalta puurtamiselta tämä tuntuu, ja ainoa henkireikä ovat ne harvat kaveritapaamiset. Silloin ikäänkuin sytyn liekkiin, olen iloinen ja positiivinen ja menevä. Tuskin tietävät, että himassa vaan surffaan netissä ja välillä saattaa mennä monta päivää etten poistu kotoa muualle kuin työhön.

[/quote]

Kotoa voisi poistua ulos myös liikuntaa harrastamaan, esimerkiksi lenkkeilyn muodossa. Lenkkeily on helppo liikuntaharrastus. Sitä voi tehdä silloin kun itselle parhaiten sopii, ja niin paljon kerrallaan kuin itsestä hyvältä tuntuu, eikä ole riippuvainen toisten aikatauluista ja tulostavoitteista kuten joukkuelajeissa. Pyöräily on myös hyvä vaihtoehto, jossa maisemat vaihtuvat vielä nopeammin, ja alamäessä pääsee jopa hiukan lepäämäänkin suorituksen aikana. Liikunnalla myös oma kunto ja hyvinvointi paranee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi