Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen allerginen yli 10 ruoka-aineelle, kysy jotain

Vierailija
22.07.2015 |

otsikossahan tuo tuli. allergioiden lisäksi sairastan atooppista ihoa ja ärtyneen paksusuolen oireyhtymää.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitkäs ruoka-aineet? Mainitse ainakin 5.

Vierailija
2/12 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkku, mansikka, tomaatti, omena, selleri, lanttu, banaani, kaikki pähkinät, soija, herne, porkkana jne. muutama saattoi unohtua. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutko useinkin selittelemään allergioitasi ja miten ne vaikuttavat elämääsi? Törmäätkö usein ihmisiin jotka haluavat "ihme-parantaa" sinut syöttämällä allergisoivia aineksia?

Vierailija
4/12 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko syödä mitään noista kypsennettynä? Tuleeko pahoja oireita ja vältteletkö myös niitä "saattaa sisältää pieniä määriä" -tuotteita?

Vierailija
5/12 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö usein ulkona syömässä? Löytyykö ruokalistalta helposti syötävää annosta?

Vierailija
6/12 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kysyn, millaisia oireita banaani aiheuttaa sinulle? Olen itse allerginen banaanille ja saan jatkuvasti olla tätä allergiaa selittelemässä. En kuulemma vain tykkää siitä! Minulle (kypsä, keltainen) banaani aiheuttaa voimakkaita iho-oireita jo niin, että joku syö banaania minun välittömässä läheisyydessä. Iholle joutuessaan aiheuttaa syöpymisenkaltaisen reaktion. Hieman raakaa (vielä vihreää) banaania voin kyllä periaatteessa syödä, mutta ihoon se ei saa osua. Käsitelty banaani (valmisjogurtit yms) eivät oireita aiheuta.
.
Minulla on muuten huomattavasti enemmän allergioita kuin 10. Suurin osa on saatu siedätyshoidoilla jokseenkin kuriin. Jossain vaiheessa oli helpompi luetella, mitä sain syödä kuin mitä en saanut. Nykyisin onneksi jo toisin päin! :)

Vierailija
7/12 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:34"]Joudutko useinkin selittelemään allergioitasi ja miten ne vaikuttavat elämääsi? Törmäätkö usein ihmisiin jotka haluavat "ihme-parantaa" sinut syöttämällä allergisoivia aineksia?
[/quote]

vaikuttavat siten, että ulkomailla on kauheaa säätö syömisen kanssa, kerran sainkin kohtauksen espanjssa kun ruoassani oli pähkinää. lähipiirissäni ei ainakaan ketään yllytä syömään mitään mille olen allerginen, koska tietävät kuinka vakavia oireet ovat. muuten allergiani eivät kauheasti haittaa elämää, koska osaan ostaa ruokia joita voin syödä:) ap

Vierailija
8/12 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:44"]Mielenkiinnosta kysyn, millaisia oireita banaani aiheuttaa sinulle? Olen itse allerginen banaanille ja saan jatkuvasti olla tätä allergiaa selittelemässä. En kuulemma vain tykkää siitä! Minulle (kypsä, keltainen) banaani aiheuttaa voimakkaita iho-oireita jo niin, että joku syö banaania minun välittömässä läheisyydessä. Iholle joutuessaan aiheuttaa syöpymisenkaltaisen reaktion. Hieman raakaa (vielä vihreää) banaania voin kyllä periaatteessa syödä, mutta ihoon se ei saa osua. Käsitelty banaani (valmisjogurtit yms) eivät oireita aiheuta.
.
Minulla on muuten huomattavasti enemmän allergioita kuin 10. Suurin osa on saatu siedätyshoidoilla jokseenkin kuriin. Jossain vaiheessa oli helpompi luetella, mitä sain syödä kuin mitä en saanut. Nykyisin onneksi jo toisin päin! :)
[/quote]

banaanista alkaa suu kutisemaan ja huulet turpoavat muodottomiksi, siihen lisänä tämä ihottuma niin huulet vuotavatkin kudosnestettä seuraavat pari päivää. hienoa että oot saanut apua allergioihisi!:) ap

Vierailija
9/12 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:36"]Voitko syödä mitään noista kypsennettynä? Tuleeko pahoja oireita ja vältteletkö myös niitä "saattaa sisältää pieniä määriä" -tuotteita?
[/quote]

porkkanas voin syödä kypsennettynä, ja
tomaattis ketsupin muodossa. välttelen aika pitkälti kaikkea missä voisi näitä allergisoivia aineita olla.

Vierailija
10/12 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:36"]Käytkö usein ulkona syömässä? Löytyykö ruokalistalta helposti syötävää annosta?
[/quote]

yleensä syön tutuissa paikoissa, mutta jos menen uuteen ravintolaan tms, otan aina sellaista jossa ei varmasti ole mitään mille olen allerginen, kuten vaikka pihvin ja ranskalaisia:) ap

Vierailija
11/12 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:36"]Käytkö usein ulkona syömässä? Löytyykö ruokalistalta helposti syötävää annosta? [/quote] yleensä syön tutuissa paikoissa, mutta jos menen uuteen ravintolaan tms, otan aina sellaista jossa ei varmasti ole mitään mille olen allerginen, kuten vaikka pihvin ja ranskalaisia:) ap

[/quote]

Kait niissäkin voi olla mausteseoksessa esim. selleriä?

Vierailija
12/12 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:36"]Käytkö usein ulkona syömässä? Löytyykö ruokalistalta helposti syötävää annosta? [/quote] yleensä syön tutuissa paikoissa, mutta jos menen uuteen ravintolaan tms, otan aina sellaista jossa ei varmasti ole mitään mille olen allerginen, kuten vaikka pihvin ja ranskalaisia:) ap

[/quote]

Kait niissäkin voi olla mausteseoksessa esim. selleriä?
[/quote]

selleri ei onneksi ole allergioistani pahin niin pystyy syömään ravintolassa:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän