Harrastuksen keksiminen haastavaa
Haluaisin kovasti harrastuksen. Monella tuntuu olevan se "oma juttu", jonka toteuttaminen aiheuttaa iloa, ja harrastus täyttää päiviä mukavalla tekemisellä. Itse en ole löytänyt sitä omaa juttua, vaikka olen lukemattomia asioita aloittanut ja kokeillut pitkäjänteisestikin. Luen kirjoja välillä, välillä leivon. Kumpikaan noista ei kuitenkaan tunnu sellaiselta, mikä todella innostaa.
En yleisesti pidä liikunnasta, todella monia lajeja olen jo kokeillut, ja selaillut urheilulajilistoja, mutta mikään ei oikeastaan herätä kiinnostusta. En pidä musiikista, enkä ole musikaalinen, minulla ei ole kädentaitoja, eikä kiinnostusta esim. ompelemiseen, neulomiseen, maalaamiseen yms. käsitöihin tai taiteisiin.
Mitä harrastuksia teillä, jotka ette ole erityisen liikunnallisia/kädentaitoisia/taiteellisia/musikaalisia, on? Vinkkejä otetaan vastaan, olen valmis kokeilemaan!
Kommentit (9)
Juopottelu tekee kaikesta muusta näpräämisestä turhaa! MOT
Valokuvaus, perhokalastus, retkeily. Harvinaisten elokuvien keräily. Lukeminen. Kokkaaminen.
Ihanaa että joku jaksaa ajatella vielä tällaisia.Itse ajattelen ettei mikään enää kannata kun kaikki on kohta loppu kuitenkin.
Mutta minulla on aina ollut sama ongelma.Olen kokeillut vaikka mitä mutten innostu oikrin mistään.Mutta jotain olisi ollut kiva tehdä.
Missä olet luonnollisesti hyvä?
Onnellisuustutkijat sanovat, että onnellisimpia ihmisiä ovat ne, jotka käyttävät
luonnollisia lahjojaan maksimaalisesti.
Mitä sanoivat kouluarvosanasi? Mistä sinua on kehuttu?
Mieti, ei tietenkään tarvi vastata minulle.
Vaikka et tykkää taiteista niin rupea piirtämään joka päivä vähän. Osta kopiopaperia pakkaus A4 kokoa, maksaa jotain 3,50-4 euroa ja lyijykynä HB. Voit alkaa tykätä vaikka nyt tuntuu, että et tykkää. Sitten piirrät jotain - ihan mitä vain - joka päivä ja täytät koko paperin. Tulet huomaamaan että kehityt eikä ne tekeleet ole se tärkeä juttu vaan se tekeminen ja kehitys, joita jotkut koskevat että on prosessissa.
Pidätkö eläimistä tai kasveista?
Ala kasvattamaan kissoja, kouluttamaan koiria, hoitamaan kasveja.
Lintujen bongaus. Papukaijan omistaminen on harrastus jo itsessään.
Entä marsut, kotilot, akvaario?
Olipa se harrastus sitten huilunsoitto, kenttäratsastus, koirien tottelevaisuuskoulutus tai uinti, suosittelen että ilmoittaudut ohjattuun ryhmään opettelemaan sitä kunnolla. Kun saat asiantuntevaa ohjausta, innostut ja pääset hankalien vaiheiden yli (=kun ei vielä oikein osaa). Itselleni aikuisena harrastamisessa hienoa on juuri uuden oppiminen ja itsensä haastaminen: pystyinpäs tuohonkin ja onpa hienoa että opin vihdoin tämän hankalan jutun!
Vaikket ole kovin liikunnallinen, kannattaisi silti pitää ainakin yhtä liikuntaharrastusta ihan oman terveyden ja paremman tulevaisuuden vuoksi (että pääset vielä omin avuin ylös pöntöltä seitsemänkymppisenä). Joku ohjattu jumppa on ainakin helppo ratkaisu ja niitä on joka paikassa. Haastetta voisi tuoda joku palloilulaji (padel, tennis, sulkis) tai vaikka triathlonkoulu.
Et sinä enää kauaa harrastuksia tarvi, niin kuin ei muutkaan.