Tuntuu että joka pankista saa asuntolainaa ilman säästöjä...
Olin ihan varma ettei saada ainakaan monesta pankista asuntolainaa, kun on 0 euroa omia säästöjä. Jokainen pankki on toisensa jälkeen antanut meille 300 000 euroa lainaa, meidän nettotulot 5000/kuukaudessa ja reaalivakuutena yksi kiinteistö. Ei mitään ongelmaa ole ollut ilman säästöjä! :)
Kommentit (17)
Ehkä oltiin sitten itse ymmärretty ihan väärin, että nykyisin kuitenkin pankit haluaisi sen 10% tai edes jotain säästöjä! Mutta vitsi miten ihana juttu, nyt saadaankin toteutettua unelmia. Oltiin jo ihan varmoja että turha mennä kysymäänkään!
No jos vakuudeksi otetaan se kiinteistö, se kiinteistö on ne säästöt. Aika jännä, että pankki antaa ison lainan ihmiselle, joka ei tajua ihan perusasioita.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:31"]No jos vakuudeksi otetaan se kiinteistö, se kiinteistö on ne säästöt. Aika jännä, että pankki antaa ison lainan ihmiselle, joka ei tajua ihan perusasioita.
[/quote]
Minuakin naurattaa joidenkin ihmisten yksinkertaisuus. Toivottavasti työssään ovat fiksumpia...
Höh, tuo kiinteistöhän on se "säästö". Menepä koittamaan ilman kiinteistöä...
Kiitos vain kommenteista :D Mun systeri ei ollut saanut parista pankista lainaa vaikka oli kiinteistö. Sanoi että sen lisäksi pitäisi olla säästöjä edes jonkin verran. Hänellä tosin vähän huonommat tulot. Tämän vuoksi kuvittelin itse että vähän säästöjä vaatisivat.
Onneksi pankki ei nähnyt sitten yksinkertaisuuttani ;)
Me ei kelvattu edes pankinvaihtajiksi, vaikka miehellä vakityö ja itsekin pitkäaikaisena sijaisena olin. Lainaa 32000€ kummallakin... Olisi pitänyt minullakin olla pitkäaikaisempi työ (=vakituinen).
"joka pankista" ja "ilman säästöjä"? te olette saaneet yhdestä pankista kunnon vakuuksilla ja nettotuloilla lainan joka nyt ei edes ole kovin jättimäinen. etkö nyt hieman liioittel?
Okei, ei joka pankista, mutta kolmesta! Ja mulle 300 000 on iso laina, mutta täähän on suhteellista :)
sulle se on iso laina, mutta pnkki katsoo että voit sen maksaa. ja jos et voi, riittää tuo vakuus kattamaan sen mitä jää maksamatta. yksinkertaista!
Jes, tää on kyllä ihanan aurinkoinen ja positiivinen palsta! :D Mutta joka tapauksessa, kunhan itse iloitsin sitä että saadaan tuo laina ja unelmien koti ostettua. Pitkään aikaan en ole näin huolettomalla ja hyvällä tuulella ollut!
Heh, huoleton ja 300 000 eur lainaa :D. Ei tsiisus sentään :D. Mutta hyvä jos susta tuntuu siltä!
No niin kauan kun halutaan perhettä perustaa ja Helsingissä asua niin ei noita kivoja kolmioita tuon alle oikein saa :)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 09:23"]Olin ihan varma ettei saada ainakaan monesta pankista asuntolainaa, kun on 0 euroa omia säästöjä. Jokainen pankki on toisensa jälkeen antanut meille 300 000 euroa lainaa, meidän nettotulot 5000/kuukaudessa ja reaalivakuutena yksi kiinteistö. Ei mitään ongelmaa ole ollut ilman säästöjä! :)
[/quote]So???
Ei Helsingissä saa asuntoja, varsinkaan esim kolmioita alle tuon hinnan, turha sitä on kauhistella!
Kun lukee näitä kommentteja niin vitsi teillä on monella varmaan tosi paha olla kun pitää olla noin helvetin negatiivinen. Toivottavasti jonain päivänä muututte.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:52"]
Kun lukee näitä kommentteja niin vitsi teillä on monella varmaan tosi paha olla kun pitää olla noin helvetin negatiivinen. Toivottavasti jonain päivänä muututte.
[/quote]
Oliko sulla muuta asiaa kuin lässyttää joutavia ja valittaa?
No onhan teillä se kiinteistö ja hyvät nettotulot. Se riittää.