Junassa lemmikkipaikalle ilman lemmikkiä? sallittua?
Tuli yhtäkkinen meno ja joudun menemään nimenomaisella junalla, sillä muut ajat ovat joko aivan liian aikaisin tai myöhään (asun syjäseudulla ja junaliikenne ei ole pääkaupunkiseudun tasoa).
Ilmeisesti kaikki normaalit paikat menneet, mutta lemmikkipaikkoja näyttäisi olevan ja sen ylimääräisen 5e voin maksaa kunhan vaan sillä kyydillä pääsisi.
eli typerä kysymys kuuluu:
Tuleeko siitä sanomista, jos on ostanut lemmikkipaikan lipun ja on kuitenkin ilman lemmikkiä?
Kommentit (33)
Lemmikillisenä voin pyytää samaa kuin yksi edellinen, että jos vain voit niin älä ota niitä yksilöpenkkei. Ne on helpoin kohta lemmikin kanssa.
Ite oon tänään menossa lemmikkivaunuun pakko päästä tänään kotiin äitini jouti sinne ravintolavaunun yläkertaan 15 lisämaksu tuli xD mut no mullahan ei lemmikkiä ole mutta sinne meen ei kai oo paha
Tai siis mä oon menossa lemmikkivaunuun ilman lemmikkkii yksin (:
Joskus on ollut pakko ottaa se ainoona vapaana enää löytynyt lemmikkivaunun paikka äkillisen pakollisen menon takia, että on ylipäätään päässyt matkaan.
VR:hän itsekin lipunvarauksessaan voi tarjota matkustajalle lemmikkivaunusta paikkaa....
Ei se lemmikki siinä istuimella istu! Istumapaikkaa ei varata lemmikille vaan ihmiselle!
Kyllä VR:n sovellus myy välillä lemmikkivaunuun paikan, jos muualla ei vapaata ole. Itselle käynyt useammankin kerran.
En ostaessa edes katso, minne paikka tulee, joten en ala myöskään säätämään, että jos löytyisikin jostain "vähemmän väärä" paikka kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan VR:n kännykkäsovellus anna ostaa ilman lemmikkimaksua. Ilmoittaa, että "valitse ainakin yksi lemmikki".
Ei pidä paikkaansa
Olen usein ostanut lemmikkivaunusta paikat jos siellä on niitä vapaana ja muualla junassa ei. Joskus muut vaunut ovat ihan täynnä ja siellä on tilaa yli puoli vaunua. Toki en ota niitä parhaita paikkoja vaunusta peremmältä vaan siitä oven vierestä heti vierekkäiset paikat jotta toisessa päässä mahdollisesti isojen koirien tms kanssa olevat saavat ne yksilöpaikat. Lemmikkivaunussa on aina isompi se riski että siellä on meteliä ja rähinää mutta luurit päässä ei haittaa. Tottakai sinne saa normihintaisella lipulla mennä kuka tahansa vaikkei olekaan lemmikkiä. Siellä on usein viimeiset paikat vapaana vierekkäin jotka joskus vaikka lapsen kanssa ovat tarpeen.
Nyt vaikuttais että pitäis lemmikittömänä ottaa lemmikkipaikka, kertokaas onko se niin että lemmikkipaikka on aina kaksi istuinta? Kun istuinkartassa on vierekkäiset paikat vapaana ja toisessa koiran kuva. En oo koskaan ees ollu lemmikkivaunussa. Mietin että tuleeko tossa joku viereen vai maksetaanko siinä aina kahdesta.
Jos on täitä tai satiaisia, niin saa mennä lemmikkipaikalle.
Et siiten vingu ja valita, jos sinne lemmikkivaunuun tulee joku lemmikin kanssa. Tultiin koiranäyttelystä ja lemmikkivaunu oli täynnä muitakin näyttelystä kotiutuvia koirineen. Sitten oli se yksi hyperventiloiva onneton "allergikko", joka oli hankkinut paikan lemmikkivaunusta. Sitä kitinän määrää....
Pilkki toukka purkin saa eurolla. Lemmikkejä kerrakseen.
Voi hitto sentään! Nyt kyllä harmittaa, etten tullut opiskeluaikana hankkineeksi ajokorttia ja autoa, kun se oma auto olisi ollut eläimelle niin paljon mukavampi! (Vaan millähän rahalla mä olisin ne hankkinut...)