Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Junassa lemmikkipaikalle ilman lemmikkiä? sallittua?

Vierailija
22.07.2015 |

Tuli yhtäkkinen meno ja joudun menemään nimenomaisella junalla, sillä muut ajat ovat joko aivan liian aikaisin tai myöhään (asun syjäseudulla ja junaliikenne ei ole pääkaupunkiseudun tasoa).
Ilmeisesti kaikki normaalit paikat menneet, mutta lemmikkipaikkoja näyttäisi olevan ja sen ylimääräisen 5e voin maksaa kunhan vaan sillä kyydillä pääsisi.

eli typerä kysymys kuuluu:
Tuleeko siitä sanomista, jos on ostanut lemmikkipaikan lipun ja on kuitenkin ilman lemmikkiä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä mitään sen kummempaa ongelmaa ole, etkä joudu edes sitä 5e maksamaan kun et matkaa sen lemmikin kanssa. Muita lemmikillisiä saattaa vähään tuollainen toiminta ketuttaa (itse katson pahalla lemmikittömiä koska lemmikkivaunuun on muutenkin todella vaikeaa joskus saada paikkaa ja sitten kun vihdoin johonkin junaan pääsee niin kappas, paikoilla istuu joku lapsiperhe jotka on tulleet föffejä ihailemaan...), mutta toisaalta sulla onkin nyt vähän hassu tilanne siinä jos kerta muu juna on täynnä mutta lemmikkivaunu ei :D

Vierailija
2/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki siinä voi istua. Eikä tarvitse maksaa lemmikkimaksua, jos sulla ei lemmikkiä ole mukana. Toki lemmikkipaikat on pääasiassa eläimellisille tarkoitettu, mut jokainen omantuntonsa mukaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä en siis saa varattua normaalia istumapaikkaa sinne lemmikkivaunuun, eli se lemmikkipaikka on pakko ostaa.

Kuumottelen siis sitä, että mitä siitä sanotaan kun sen lippu on myös lemmikille ja mullahan ei sitä oo. :-D Mutta luulis niille raha kelpaavan.

Vierailija
4/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kakkoselta vielä se toive että jos sen paikan sieltä varaat niin ÄLÄ ota yksilöpenkkiä. Ne on lemmikin kanssa matkustavalle täyttä kultaa ja luksusta (mikään ei ole hirveämpää kuin olla sellaisessa 4 penkin ryhmässä 3 koiran kanssa...)

Vierailija
5/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 06:22"]Netistä en siis saa varattua normaalia istumapaikkaa sinne lemmikkivaunuun, eli se lemmikkipaikka on pakko ostaa.

Kuumottelen siis sitä, että mitä siitä sanotaan kun sen lippu on myös lemmikille ja mullahan ei sitä oo. :-D Mutta luulis niille raha kelpaavan.
[/quote]

ei konnari ainakaan mitään sano.

Vierailija
6/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus lippuautomaattikin heittää yllättäen lemmikki tai leikkivaunuun.

arvaa tuijotettiinko minua lastenvaunussa kun näytän pedofiililta (en ole)

lemmikkivaunussa sulauduin porukkaan helposti

Vierailija
7/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 07:04"]

Mitähän tämäkin tarkoittaa?

[/quote]

Vierailija
8/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä jouduin lastenvaunuun, kun muita paikkoja ei ilmeisesti ollut. Joky kyseli missäs lapsi, sanoin että sitä ei tullut mukaan lipun hintaan. Sekin oli täysi ja lapsia oli niin paljon, ettei kaikki rattaat ja vaunutkaan meinanneet mahtua.  Mä nykyään asemalla pyydän että ei lemmikki-tai lastenvaunuun, virkailija sanoi, että ei se automaatti sinne laita jos muita paikkoja on. 

Kerran oli juttua, että miten paikkoja on täynnä, vaikka juna on tyhjänä. En ehtinyt kommentoimaan, että helpostihan se näyttää punaista, jos vaikka itse ostat lipun Oulusta Helsinkiin mutta paikkoja on osa varannut vain pienelle välille. Ei se voi myydä paikkoja päällekkäin edes lyhyelle matkalle - paitsi että joskus myy paikkoja päällekkäin. On sattunut kerran näin ja lipuista katsottiin, että molemmilla oli täsmälleen samat tiedot päivää, vaunua ja paikkaa myöten. Eikä oltu ostettu lippuja edes samaan aikaan, ajattelin että se voisi olla että ostetaan sekunnilleen samaan aikaan ja silloin järjestelmä ei ehdi päivittyä, mutta ei ollut kyse tuostakaan. 

Vierailija
9/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 07:15"][quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 07:04"]

Mitähän tämäkin tarkoittaa?

[/quote]
[/quote]

Suomessa saa sekaantua laillisesti eläimiin, muttei lapsiin. Kysy vaikka konduktööriltä.

Vierailija
10/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan VR:n kännykkäsovellus anna ostaa ilman lemmikkimaksua. Ilmoittaa, että "valitse ainakin yksi lemmikki".

Vierailija
11/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat asemalta, niin voit saada paikan muuhunkin vauuun kuin lemmikkivaunuun.  VR:N nettisivut eivät näytä todellista tilannetta. Joskus olen ostanut lipun ja katsonut että juna on lähes täynnä, ja kas juna olikin tyhjä... Mutta joo, en tiedä mikä se VR:n systeemi on mutta näyttää siltä että ne täyttää niitä paikkoja ja viimeisenä jos juna on ihan täynnä niin automattisesti antaa ne eläinpaikat´, eikä eläinmaksua tarvitse maksaa jos ostat lipun asemalta. Netissä ostettuna aina pakko valita lemmikkien määrä, vähintään 1.

Vierailija
12/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota iso kannellinen pyykkivasu mukaan, ja jos joku kysyy kurkkaa koriin ja sano apua mun kuristaja käärme on hävinnyt.

Vierailija
13/33 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä paikalla ole pakko istua. Lippu pitää olla mutta istumaan voi mennä vaikka ravintolavaunuun. Sitä paitsi nykyjunissa on niin epämukavat istuimet ja haisevia ihmisiä, että mukavampi on seistä vaikka siellä välikössä koko matka.

Vierailija
14/33 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vr on nykyään niin perseestä! Ostakaa oma auto, ei tarvitse miettiä tuommoisia!

Vierailija
15/33 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä en siis saa varattua normaalia istumapaikkaa sinne lemmikkivaunuun, eli se lemmikkipaikka on pakko ostaa.

Sidot narun jonkin pehmolelun kaulaan ja vetelet sitä perässäsi ympäriinsä. Kukaan ei halua tulla valittamaan sinulle mistään.

Vierailija
16/33 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkopulla kirjoitti:

Mä en kyllä ymmärrä, miksi jotkut välttämättä haluavat matkustaa junalla lemmikkien kanssa! Kyllä oma auto on vaan niin paljon mukavampi erityisesti eläimille.

Vierailija
17/33 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta eläinkaupasta purkillinen jauhomatoja mukaan tms.

Vierailija
18/33 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkopulla kirjoitti:

Mä en kyllä ymmärrä, miksi jotkut välttämättä haluavat matkustaa junalla lemmikkien kanssa! Kyllä oma auto on vaan niin paljon mukavampi erityisesti eläimille.

Njaa, jotkut eläimet voivat pahoin henkilöautossa mutta junassa ei.

Vierailija
19/33 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sidot narun jonkin pehmolelun kaulaan ja vetelet sitä perässäsi ympäriinsä. Kukaan ei halua tulla valittamaan sinulle mistään.

Tää on hauska.

Vierailija
20/33 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käytäntö muuttunut? Joskus 8v sitten ostin sokkona opiskelijalipun junaan ja päädyin lemmikkivaunuun, ihan normilipun hinnalla.