Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen paikka Tampereen Kaleva on asua?

Vierailija
21.07.2015 |

Onko alueella hyvät palvelut, esim. ruokakaupat ja krjasto? Entäpä jakaantuuko Kaleva jotenkin huonoihin ja hyviin alueisiin vai onko samanlaista joka puolella?

Edessä on muutto toisesta kaupungista Tampereelle ja Kalevasta olisi tarjolla nyt yksi (kuvien perusteella) hyvä asunto.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevassa on hyviä ja vähemmän hyviä alueita. Etu-Kaleva on mukava.

Vierailija
2/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva, oon asunut täällä jo vuosia. Millä kadulla se asunto on? Vaikka ei Kalevassa mitään varsinaista ghettoa ole. Kirjasto on Sampolassa ja pari Siwaa löytyy. Sammonkadun päässä on iso Prisma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on Sarvijaakonkadulla. Bussiyhteydet keskustaan on ilmeisesti ihan hyvät ja kesällä matkan voisi varmaan kulkea pyörälläkin.

Tuo kauppatilanne on se, mikä kiinnostaa ehkä eniten. Minulla kun ei ole autoa, niin kovin kaukaa ei niitä ruokakasseja huvittaisi raahata.

Olisi myös hyvä, jos lenkkipoluille pääsisi läheltä kotia.

Vierailija
4/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 22:53"]

Asunto on Sarvijaakonkadulla. Bussiyhteydet keskustaan on ilmeisesti ihan hyvät ja kesällä matkan voisi varmaan kulkea pyörälläkin.

Tuo kauppatilanne on se, mikä kiinnostaa ehkä eniten. Minulla kun ei ole autoa, niin kovin kaukaa ei niitä ruokakasseja huvittaisi raahata.

Olisi myös hyvä, jos lenkkipoluille pääsisi läheltä kotia.

[/quote]Sarvijaakonkadulta ei ole pitkä matka Prismaan eikä S-markettiin. Muutenkin lähellä kaikkea, vaikkei ne luksusasuntoja olekaan. Kalevankankaan kainalossa, ulkoilumaastot lähtee siis talon takaa.

Vierailija
5/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta hervantaan. Hienoa seutua.

Vierailija
6/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on viihdytty! Kaupin ulkoilumaastot eivät ole kovin kaukana.

Vierailija
7/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremman väen aluetta.

Vierailija
8/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien opiskelijoiden & lapsiperheiden aluetta. Tammelaan tullessa huomaa jo eron, että nyt liikutaan paremmalla alueella.

Vierailija
9/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hyvää ja rauhallista aluetta. Sammonkadun S-market tosi lähellä. Kauppi on mahtavaa lenkkeilymaastoa mutta on siinä ihan vieressäkin tosiaan niitä metsäpolkuja.

Vierailija
10/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaleva on yliarvostettua. Sinänsä varmaan jees, mutta asunnot ahtaita ja huonoja vanhoissa taloyhtiöissä, hirveät hinnat ja oikeastaan sellaisella paikalla, että keskustaan on jo matkaa. Erityisesti sieltä takaosasta. Kuka sieltä jaksaa kävellä ja jos bussiin hyppää, niin samantein menisi pidemmällekin. En vaan tajua sitä Kalevan hehkutusta, mutta ei kai mun tarvikaan tajuta.

t: tamperelainen vuodesta 1992

Vierailija
11/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähellä Takojankadulla Vaasan leipomon tehtaanmyymälä. Halapaa leipää ja tuaretta pullaa! :D

Vierailija
12/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 23:06"]

Köyhien opiskelijoiden & lapsiperheiden aluetta. Tammelaan tullessa huomaa jo eron, että nyt liikutaan paremmalla alueella.

[/quote]Sori nyt, mutta Tammela on junttiuden huipentuma, opiskelijoistaan huolimatta. Ei mitään "paremman väen" aluetta :D

Tahmelassa puhutaan jo sen suuruusluokan veroäyreistä, että voi melkein varovasti sanoa paremman väen alueeksi.

Vierailija
13/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä paikka asua! Koko kaleva on hyvää aluetta. 

Vierailija
14/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä vastauksista!

Asunnon olen tosiaan nähnyt vasta kuvista, joten käyn toki paikan päällä katsomassa ennen kuin päätöstä teen, mutta kiva kuulla etukäteen tuo kauppa- ja ulkoilutilanne.

Vierailija
15/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään Kalevasta tosi paljon. Lyhyt matka keskustaan, hyvät palvelut, luontopolut lähellä. En usko että kadut muuttoasi, toivottavasti saat asunnon :) Tervetuloa Tampereelle!

Vierailija
16/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaleva on kyllä kiva! Mun mielestä son lähellä keskustaa, mutta sopivan välimatkan päässä kuitenkin. Mä tosin tykkään itte ettei asuta ihan isoimpien teiden varsilla, esim. sammonkadulla on aika paljon liikennettä. Rauhallisemmat pikkukadut on kivempia ja niiltäkin on usein lähimmälle bussipysäkille vain 200-300metriä.

Ja vaikka joku moittiikin, niin mä tykkään nimenomaan siitä vanhemmasta rakennuskannasta. Kalevassa se on vieläpä harvinaisen yhtenäinen isoilta osin (tosin just tuolla peremmällä on semmosta uudempaakin enempi)... esim. Sampolan ja Kalevankankaan väliin jää aika valloittava taloalue (Kaskitie ym).

Vierailija
17/18 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin opiskeluaikana n. 10 vuotta sitten etu-kalevassa, kirkon vieressä. Tykkäsin älyttömästi!! Lähempänä prismaa aletaan olla jo kaukana keskustasta, mutta etu-kalevasta kävelee parissa minuutissa ydinkeskustaan. Kalevassa oli ihanan kotoisa tunnelma ja taloyhtiössämme mahtavia, eri ikäisiä naapureita joista monista tuli tuttuja.

Vierailija
18/18 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 23:09"]

Kaleva on yliarvostettua. Sinänsä varmaan jees, mutta asunnot ahtaita ja huonoja vanhoissa taloyhtiöissä, hirveät hinnat ja oikeastaan sellaisella paikalla, että keskustaan on jo matkaa. Erityisesti sieltä takaosasta. Kuka sieltä jaksaa kävellä ja jos bussiin hyppää, niin samantein menisi pidemmällekin. En vaan tajua sitä Kalevan hehkutusta, mutta ei kai mun tarvikaan tajuta.

t: tamperelainen vuodesta 1992

[/quote]

Luitko yhtään aloitusta pidemmälle? Ap:han kertoi jo toisessa viestissä, että muuttaa Sarvijaakonkadulle. Sarvijaakonkadun kaikkki talot on rakennettu sinun Tampereelle tulosi jälkeen ja yläpään talot vieläpä uudenjkarheita, joten ovat sitä uusinta Kalevaa, eivätkä siis mitään ahtaita ja vanhoja asuntoja.

Keskustaan on kyllä kusenluikaus ja Yliopistolle ei sitäkään (jos siis opiskelut mielessä) ja Kaupin ulkoilumaastotkin lähellä, eli kaikin puoli mainio paikka sijainnillisesti. Muuten en Kalevaan asuinpaikkana kantaa sen kummemmin ota, kun en siellä päivääkään ole asunut, tosin pari entistä tyttöystävää ovat kyllä asuneet, joten alueena toki tuttu on.