Riita, juuri ennen kun mies lähti työmatkalle
Muita, joilla ollut riitaa juuri kun toinen lähdössä työmatkalle?
Mies matkustaa työssään melko usein, mutta tämä tämänkertainen reissu on pidempi, 3-4 viikkoa. Meillä on ollut kiva hiihtolomaviikko, mutta stressaan jo valmiiksi kaikkea, mitä jää hoidettavaksi kun mies on reissussa. Siis normiarjen (työ, lapset, koulut, harrastukset) lisäksi tässä on remppaa menossa ja oma lyhyempi työreissukin tähän vielä tulee.
Ja kun miehellä ei ollut ”aikaa” tähän remppaan liittyen käydä juttuja läpi nyt kotona ollessaan, niin kaikki tuo mietintä ja päätökset jäävät mulle. Toisaalta tuntuu ettei hän edes välitä, miltä täällä rempan jälkeen näyttää, kun hän on niin paljon poissa.
No keskustelu johti riitaan, ja nyt illansuussa mies lähti reissuun. Tosi kivat fiilikset, no nähdään sitten joskus.
Kommentit (37)
No on kyllä sellainen olo, että jään hoitamaan koko perheen, arjen ja talon yksin pitkäksi aikaa. Sanoinkin, että hoidan tämän kevään yksin.
Ap
Annoit miehelle aiheen pettämiseen.
Älä huoli, muikkelinsa kyllä lohduttaa jö nyt.
Jotkut tekee matkatyötä ettei tarvi olla kotona
Hommaa työ jossa itsekin pääset lepäilemään perhearjesta.
Eipä tuo pettäminen tässä se suurin pelko ole. Mies on vaihtamassa työn kuvaa ja siihen liittyen paljon uutta mietittävää. Hän ei kuitenkaan näytä ymmärtävän, että tätä kotiruljanssiakin on hoidettava ja mietittävää riittää täälläkin melkoisesti, että saa palat paikoilleen.
Tiedän, että hän uppoutuu työhönsä eikä poissaolevana kotiasioita juurikaan mieti. Eli jään yksinhuoltajaksi vaikken sitä ainakaan vielä ole. Meidän arki taas on tällä hetkellä rakennettu kahden aikuisen resursseja vastaavaksi.
Ap
Mun mies harrasti tota, että aina ennen työmatkaa kehitti jonkun riidan just ennen lähtöä. Liiton päätyttyä kävi ilmi, että riita antoi hyvän syyn pettämiseen reissulla. Säälittävä otus.
Palkkaa apulainen, joka vastaa remontista, lapsista, koulusta ja harrastuksista. Keskity työhön ja huomaat, että olet äärettömän etuoikeutettu.
Peruuta se remontti, se on turha. Lopeta lasten harrastukset. Jää enää työ ja koulu, niistä pitäisi selvitä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies harrasti tota, että aina ennen työmatkaa kehitti jonkun riidan just ennen lähtöä. Liiton päätyttyä kävi ilmi, että riita antoi hyvän syyn pettämiseen reissulla. Säälittävä otus.
Riitaan tarvitaan aina kaksi osapuolta niin et sinäkään niihin riitoihin varmastikaan ollut syytön vaikka helppohan se on poissaolevaa syyttää kun ei pysty puolustautuun
Vierailija kirjoitti:
Kenen ajattelit silloin meidän perhettä pyörittävän?
Mulle sattuu lyhyt työmatka tälle ajalle ja melkoisesti saan sopia ja järjestellä, että saan sen hoidettua.
Lasten hoidot, yökylät, harrastuskuljetukset jne. Mietin jo miten muistan omat reissuhommani laittaa kasaan, kun aivokapasiteetti on varattu muiden asioiden hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sattuu lyhyt työmatka tälle ajalle ja melkoisesti saan sopia ja järjestellä, että saan sen hoidettua.
Lasten hoidot, yökylät, harrastuskuljetukset jne. Mietin jo miten muistan omat reissuhommani laittaa kasaan, kun aivokapasiteetti on varattu muiden asioiden hoitoon.
Pakkoko sun on yksin uhrauduttava? Miksi miehellä on tuollainen työ jos on perheellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö se mies sovi ja järjestele mitään? Molemmat te vanhempia olette?
Miksi ne on AINA miehiä jotka lähtee kuukauden työmatkoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riitaan tarvitaan aina kaksi osapuolta niin et sinäkään niihin riitoihin varmastikaan ollut syytön vaikka helppohan se on poissaolevaa syyttää kun ei pysty puolustautuun
En tietenkään ollut syytön, tottakai suutuin minäkin kun hän aloitti riidan vaikka liian kylmästä vedestä. Myöhemmin huomasin kuvion ja pysyin ihan rauhallisena ja tahallisen maireana vaikka hän kuinka yritti kehittää riitaa, hän suuttui siitä kahta kauheammin. Ei ollut ihan tasapainoinen ihminen hän.
Oletko aikuinen? Nyt pyydät anteeksi.
Reissuihmisillä on muutenkin kurjaa se tien päällä oleminen ja sit vielä kotijoukot ryttyilee.
Toisaalta, verovapaat päivärahat ja muut matkaedut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten hoidot, yökylät, harrastuskuljetukset jne. Mietin jo miten muistan omat reissuhommani laittaa kasaan, kun aivokapasiteetti on varattu muiden asioiden hoitoon.Pakkoko sun on yksin uhrauduttava? Miksi miehellä on tuollainen työ jos on perheellinen?
Yksi asia johtaa toiseen, työnkuvat muuttuu, uusia vastuualueita tulee kuvaan mukaan ja hän on uraihminen. Pitää haasteista ja kokee kai ettei ole vielä urallaan valmis.
Ap
Normaalia narsistista settiä. Sun mies ei mieti sua ja kotia pätkän vertaa siellä reissussa. Sinä stressaat ja murehdit, hän ei. Ja näin hänellä on nyt oikeutus kaikkeen kivaan siellä työmatkalla, kun kotona on riitaahaastava pirulainen, jolle mikään ei koskaan riitä tai ole riittävän hyvää.
Pahemmaksi käy vuosien saatossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne on AINA miehiä jotka lähtee kuukauden työmatkoille?
Koska mies ja työelämä tarjoaa miehille vielä tälläkin vuosikymmenellä mahdollisuuksia ihan eri tavalla kuin naisille.
Laita tekstari, että sorry, reagoit yli, koska pelkäät, että et jaksa hoitaa asioita. Pelko saa ihmisen käyttäytymään aggressiiviseksi.