Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyväskyläläiset ja vaikka muutkin!

Vierailija
21.07.2015 |

Mies on menossa katsomaan ralleja tässä parin viikon päästä(?) kavereidensa kanssa ja mä haluaisin sillä aikaa mennä katsomaan kaupunkia. Tykkään tosi paljon kaupungista, mutta onko siellä mitään paikkaa missä voisi hetken vaan olla ja möllöttää? Siis kun ensin oon kaupungissa shoppaillu ja näin, niin onko siellä, mielellään keskustassa mitään paikkaa missä voisi levätä? :)

-"turisti"

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miriam'sin kahvila yksi korttelinväli kompassilta ylöspäin. Ihana paikka! <3

Vierailija
2/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkkopuisto, harju ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ralleja ei valitettavasti pääse kyseisen tapahtuman aikaan mihinkään pakoon. Turisteja on niin paljon, että kaikki kaupat, kahvilat ja ravintolat pursuilevat mölyäviä rallijormia.

Vierailija
4/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 18:20"]

Mies on menossa katsomaan ralleja tässä parin viikon päästä(?) kavereidensa kanssa ja mä haluaisin sillä aikaa mennä katsomaan kaupunkia. Tykkään tosi paljon kaupungista, mutta onko siellä mitään paikkaa missä voisi hetken vaan olla ja möllöttää? Siis kun ensin oon kaupungissa shoppaillu ja näin, niin onko siellä, mielellään keskustassa mitään paikkaa missä voisi levätä? :)

-"turisti"

[/quote]

Lähinnä siis sillä aikaa kaupungilla olisin, kun mies on siellä paviljongissa.. 

-ap

Vierailija
5/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ehdotettujen lisäksi Satama tai Kuokkala/Ainolanranta?

Vierailija
6/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harju ei välttämättä rallien aikaan onnistu, mutta kirkkopuisto on hyvä idea.

Vierailija
7/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät ulkona olla ja on hyvä ilma, niin harju ja esimerkiksi kirkkopuisto on hyviä istuskelupaikkoja. Harju on muutenkin ihan näkemisen arvoinen paikka. Se on siis aivan keskustassa. Harjulla on myös torni, jossa on ravintola ja kerrosta ylempänä näköalapaikka, josta näkee koko kaupungin. Kannattaa käydä! Satamassa on muutama ravintolaiva, ja sinnekin on kävelymatka. :)

Vierailija
8/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

RavintoLAlaiva :D saa sieltä ravintoakin!

Vierailija
9/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harju on suljettu viikonlopun ajan, koska siellä ajetaan kaksi erikoiskoetta eri päivinä. Eli sitä on turha ap:lle ehdottaa.

Vierailija
10/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos paljon kaikille! Pitääkin kirjoittaa nuo kaikki ylös. En malta odottaa, että ne rallit alkaa että pääsee näkemään pitkästä aikaa tuota kaupunkia! :)

-ap

ps. lisää ehdotuksia saa toki laittaa :)

Vierailija
11/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kirjastoon.

Vierailija
12/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele Jyväsjärven ympäri.

Vierailija
13/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jättäisin tulematta, ei täällä ole oikeesti mitään nähtävää

Vierailija
14/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi tulee katsomaan ralleja ja menee Paviljonkiin? What? Mitä rallien kattomista se on :-D

Vierailija
15/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 18:52"]

Miehesi tulee katsomaan ralleja ja menee Paviljonkiin? What? Mitä rallien kattomista se on :-D

[/quote]

Tulee katsomaan ralleja JA käy myös siellä paviljongissa. Selitinkö mä jossain kohtaa toista.. Mä en niille rallipätkille ole menossa, mutta kun mies menee käymään siellä paviljongissa niin mä ajattelin sillä aikaa suunnata kaupungille.

-ap

Vierailija
16/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tullutkin ilmi, keskustassa on ihan kivoja kahviloita ja puistoja missä hengata.

Jos haluat poistua rallien aiheuttamasta ihmisvilinästä vaikka hiukan pidemmälle kävelylenkille, on minusta seminaarinmäen kampus ihan näkemisen arvoinen. Toisaalta itse tykkään myös tourujoen luonnonpuistosta, joka on aivan keskustan tuntumassa. Itse tykkään siis näistä paikoista, eivät ne välttämättä sinua puhuttele :D

Paviljongin lähettyvillä on myös Lutakossa ihan kiva puisto ja uimaranta, mitkä ovat suosittuja kesällä.

Ja jos ei se ihmisvilinä haittaa, niin onhan tuo kävelykatu jo itsessään ihan kiva. Kaikki kuppilat ja ruokapaikat ovat oikeastaan ihan siinä lähettyvillä. Juurikin tuota Miriamsia olen kuullut kehuttavan. Myös Nikolainkulmalla oleva Wilhelmiina on ihan mukava paikka istahtaa.

Minkälaisia paikkoja haluaisit nähdä? :)

Vierailija
17/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 19:18"]

Minkälaisia paikkoja haluaisit nähdä? :)

[/quote]

Ihan kaikki paikat käy, kiva olisi nähdä uusia- ja paikallisten suosittelemia paikkoja! Oon myös asennoitunut käymään vähän keskustan ulkopuolella, jalan olen siis liikenteessä. Kahviloita olis tietty kiva nähdä, mutta tosiaan kaikki ehdotukset otetaan vastaan :)

-ap

Vierailija
18/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kävellä ainakin kävelykatu päästä päähän, siinä varrellakin on kaikenlaista nähtävää. Kirkkopuisto ja sen jälkeen yläkaupunki. Yläkaupungilla on vähän ns.rennompaa kaupunkikulttuuria, kahviloita ja kuppiloitakin varrella, ihan loppupäässä ravintola Sohwi, jossa on kiva vähän varjoisa terassi. Toivolan Vanha Piha on myös sielläpäin. Ei tää iso paikka ole, mutta jos hissukseen kävelee ja kattelee paikkoja niin kyllä täällä on kiva päivänsä viettää. Katot valmiiksi vähän karttaa :) se pavinjonki on melkein satamassa.

Vierailija
19/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy varmaan selailemalla keskusta-alueelta kaikkea kivaa nähtävää :) http://visit.jyvaskyla.fi/nae-koe/jyvaskyla-teemareitein/3-h-pikataival

Tuolta Toivolan vanhalta pihalta löytyy myös Kahvila Muisto. En ole itse vielä kerennyt käydä tosin.

Toivottavasti keksit näillä vihjeillä jotain katsottavaa ja ihmeteltävää päivääsi :)

-17

Vierailija
20/21 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosi paljon kaikista neuvoista ja vinkeistä!! :) Oonkin jo kirjaillu näitä ylös, nyt oon valmis Jyväskylän kaupunkikierrokselle! :) Jee!

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän