Tuttu valittaa rahan vähyydestä, vaikka käytössä kaksi
Kommentit (28)
*Ei sentään ihan "hinnasta viis"....
-21-
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 18:12"]
Itsellänikin nyt haastava tilanne, mutta silti pärjään hyvin kun mietin huolella miten vähäiset rahani käytän. En vaan jaksa olla niin ymmärtäväinen kun kuitenkin rahattomuus myös omien valintojen seurausta, kuten tuo kahden auton ylläpito. No, jokainen tekee kuten haluaa. Mutta turhan valittamisen voi jättää, vasta sitten on aihetta valittaa kun ei ole rahaa ruokaan tai asumiseen! ap
[/quote]
Meillä on usein tilanne, ettei rahat meinaa riittää ruokaan. Mutta ei ole meidän "vika" että on pakko pitää kahta autoa. Ap:n tilanteessa kyllä ymmärrän, että kypsyy valitukseen, jos se on jatkuvaa ja pienellä korjausliikkeellä pelastettavissa oleva tilanne.. Itseänikin ärsyttää sellaiset, jotka valittaa turhasta, kun asioille voisi jotain tehdä.
Mikähän on sellainen pakkotilanne, jossa on oltava kaksi autoa? Veikkaanpa että nuo pakot on aikalailla itse keksittyjä!
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 18:19"]
Mikähän on sellainen pakkotilanne, jossa on oltava kaksi autoa? Veikkaanpa että nuo pakot on aikalailla itse keksittyjä!
[/quote] Höpöhöpö. Miltei 150km ajan päivässä, polkupyörälläkö pitäisi mennä? Muuttaa ei voi, koska toisella on työ täällä, mutta sellaisessa paikkaa, minne ei paikallinen surkea julkinen liikenne kulje ja pyörällä sekin on liian pitkä matka ajallisesti. Lisäksi lapsi on ollut tarhassa 15km päässä eri suuntaan, yötä myötenkö pitäisi mopoilla tai pyöräillä, ettei sinusta olisi itse keksittyä pakkoa?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 18:19"]Mikähän on sellainen pakkotilanne, jossa on oltava kaksi autoa? Veikkaanpa että nuo pakot on aikalailla itse keksittyjä!
[/quote]
Meillä on kaksi autoa. Toinen ajaa töihin 30 kilometriä tuohon suuntaan, toinen 50km eri suuntaan. Lisäksi molemmat joutuu matkaltaan poikkeamaan, että saa lapset vietyä hoitoon vielä eri suuntaan, tosin 5km yhteistä suuntaa ensimmäisen työläisen kanssa. Julkiset? Mitä ne on? Ai ne koulubussit jotka ajaa elokuusta toukokuuhun, kerran aamulla, kahdesti iltapäivällä.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:50"]Hänen ei ole pakko pitää kahta autoa. Asuu lähellä kaikkia palveluja. On vaan tottunut että itselläkin aina auto käytössä. Jos rahat tiukilla, pitää karsia menoista, toinen auto pois ja menot pienenee huomattavasti! Turhaa kitinää! ap
[/quote]
No selvä tapaushan tuo on, nyt kun paljastui toisen auton tarpeettomuus. Muuten olisin kitissyt, että kerro niiden tarpeesta lisää vink vink. Voisikohan olla mahdollista korvata autot halvemmilla, vai ovatko kumpikin jo valmiiksi jotain viiden huntin korolloja?
[/quote]
Kalliimpaa on pitää viiden huntin rocollaa kuin uudempaa autoa.
[/quote]
Riippuu ihan autosta. Jotkut vanhat autot on helppo korjata itse, kun tulee vikaa ja romikselta löytyy varaosia. Uusien autojen tekniikka on hankalampaa.
[/quote]
Kenellä on taitoa ja aikaa/mahdollisuutta rassata jatkuvasti autoa romuosista?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 18:19"]Mikähän on sellainen pakkotilanne, jossa on oltava kaksi autoa? Veikkaanpa että nuo pakot on aikalailla itse keksittyjä!
[/quote]
Meillä 3 pvää viikossa ei tarvita kahta autoa, mutta 4 päivänä tarvitsee...
Itsellänikin nyt haastava tilanne, mutta silti pärjään hyvin kun mietin huolella miten vähäiset rahani käytän. En vaan jaksa olla niin ymmärtäväinen kun kuitenkin rahattomuus myös omien valintojen seurausta, kuten tuo kahden auton ylläpito. No, jokainen tekee kuten haluaa. Mutta turhan valittamisen voi jättää, vasta sitten on aihetta valittaa kun ei ole rahaa ruokaan tai asumiseen! ap