Tuttu valittaa rahan vähyydestä, vaikka käytössä kaksi
Kommentit (28)
Niin? Joskus vaan on lähes pakko pitää kahta autoa.
Mun tuttu valittaa rahan vähyydestä ja ne maksaa asuntolainaa jotain 3000e /kk.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:47"]
Mun tuttu valittaa rahan vähyydestä ja ne maksaa asuntolainaa jotain 3000e /kk.
[/quote]
No ei ihme että rahat on vähissä.
Meillä on kaksi autoa ja kyllä voisin jatkuvasti valittaa, kuinka vähissä rahat on. Ei vaan jaksa, yritän keskittyä positiivisempiin asioihin.
Terveisin opiskelija.
Hänen ei ole pakko pitää kahta autoa. Asuu lähellä kaikkia palveluja. On vaan tottunut että itselläkin aina auto käytössä. Jos rahat tiukilla, pitää karsia menoista, toinen auto pois ja menot pienenee huomattavasti! Turhaa kitinää! ap
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:50"]
Hänen ei ole pakko pitää kahta autoa. Asuu lähellä kaikkia palveluja. On vaan tottunut että itselläkin aina auto käytössä. Jos rahat tiukilla, pitää karsia menoista, toinen auto pois ja menot pienenee huomattavasti! Turhaa kitinää! ap
[/quote]
No sano se sille
Olen jo sanonut! Mutta mukavuudenhalu menee ilmeisesti järjen edelle! ap
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:50"]
[/quote]
Liikennevakuutus, vero, katsastus ja huolto.... Jäiskö siitä jopa satanen kuussa lisää käyttörahaa? Tuskin riittää sulkemaan kitisijän suuta?
Anna kitistä! Kai aikuinen ihminen saa pitää 2 autoa jos haluaa kitua rahapulassa.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:50"]Hänen ei ole pakko pitää kahta autoa. Asuu lähellä kaikkia palveluja. On vaan tottunut että itselläkin aina auto käytössä. Jos rahat tiukilla, pitää karsia menoista, toinen auto pois ja menot pienenee huomattavasti! Turhaa kitinää! ap
[/quote]
No selvä tapaushan tuo on, nyt kun paljastui toisen auton tarpeettomuus. Muuten olisin kitissyt, että kerro niiden tarpeesta lisää vink vink. Voisikohan olla mahdollista korvata autot halvemmilla, vai ovatko kumpikin jo valmiiksi jotain viiden huntin korolloja?
Voi. Meillä on ok-talo, kaksi autoa ja kaksi lasta. Silti mua vaivaa rahan puute. Mieheni tienaa hyvin, mutta minulla ei silti ole niin paljon rahaa, että olisin tyytyväinen.
Kenenkään ei tarvisi Suomessa kitistä rahojen vähyydestä joten kaikki voi lopettaa kitinän
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:50"]Hänen ei ole pakko pitää kahta autoa. Asuu lähellä kaikkia palveluja. On vaan tottunut että itselläkin aina auto käytössä. Jos rahat tiukilla, pitää karsia menoista, toinen auto pois ja menot pienenee huomattavasti! Turhaa kitinää! ap
[/quote]
No selvä tapaushan tuo on, nyt kun paljastui toisen auton tarpeettomuus. Muuten olisin kitissyt, että kerro niiden tarpeesta lisää vink vink. Voisikohan olla mahdollista korvata autot halvemmilla, vai ovatko kumpikin jo valmiiksi jotain viiden huntin korolloja?
[/quote]
Kalliimpaa on pitää viiden huntin rocollaa kuin uudempaa autoa.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 17:50"]Hänen ei ole pakko pitää kahta autoa. Asuu lähellä kaikkia palveluja. On vaan tottunut että itselläkin aina auto käytössä. Jos rahat tiukilla, pitää karsia menoista, toinen auto pois ja menot pienenee huomattavasti! Turhaa kitinää! ap
[/quote]
[/quote]
Kalliimpaa on pitää viiden huntin rocollaa kuin uudempaa autoa.
[/quote]
Riippuu ihan autosta. Jotkut vanhat autot on helppo korjata itse, kun tulee vikaa ja romikselta löytyy varaosia. Uusien autojen tekniikka on hankalampaa.
Ja arvaan, autot velaksi ostettuja uusia mersuja, audeja, bmw yms. :D
Sama juttu mun työkaveri jaksaa valittaa rahan puutetta vaikka muutama vuosi sitten peri äidiltään paaaaljon rahaa.... karvat nousee pystyyn tollasesta! Vaikka rahat olisi sijoitettuna niin siltikin, miksei jättänyt vähän korkea koroiselle tilille käyttö rahaa?? Me jätettiin akuuttia tarvetta varten puskuriksi säästötilille 2000 just sitä varten! A sijoituksista tulevat voitot aina menee säästiksellä!
On se kyllä vaan kieltämättä huvittavaa kuunneltavaa, kun valitetaan rahanpuutteesta, mutta sitten kuljetaan kahdella uudella mersulla pitkin kyliä :D
Syyksi viä kun pistetään että: "kyllähän nyt nykysin kaikilla on kaksi autoa!" ja nauretaan päälle niin hohhoijaa.
Vielä parasta on se, että jos sitten tarvitaan se kaksi autoa, niin sitten se auto ei voi olla "vähän" rumempi vaan pitää olla hieno, hinnasta viis.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 18:09"]
On se kyllä vaan kieltämättä huvittavaa kuunneltavaa, kun valitetaan rahanpuutteesta, mutta sitten kuljetaan kahdella uudella mersulla pitkin kyliä :D Syyksi viä kun pistetään että: "kyllähän nyt nykysin kaikilla on kaksi autoa!" ja nauretaan päälle niin hohhoijaa. Vielä parasta on se, että jos sitten tarvitaan se kaksi autoa, niin sitten se auto ei voi olla "vähän" rumempi vaan pitää olla hieno, hinnasta viis.
[/quote]
Mun auton ei pidä olla hieno, vaan sen pitää olla hyvä. Ei sentään ihan hinnasta kiinni, mutta en ostanut tonnin corollaa. Päivittäin melkein 150km ajoa, niin ei ole kiva jäädä tien sivuun millään miinalla.
Se opiskelija.
No ei ihme että rahat on vähissä.