Kauhea ahdistus sodan vuoksi
En ole trolli. Pakko kirjoittaa, kun tuntuu, että pää hajoaa ahdistukseen. Ahdistaa jo tuo ihmisten kauhea tilanne ja hätä Ukrainassa, sekä vielä enemmän arvuuttelu siitä voiko Venäjä hyökätä Suomeenkin? Tottunut ajattelemaan, että Suomi olisi suhteellisen turvallinen paikka. Tuli hirveä olo, kun luki, kuinka ihmiset huutavat ja itkevät Ukrainassa Lvivin asemalla ja yrittävät väkisten päästä juniin ja pois sieltä. Paniikkinen olo itselläkin ja tuntuu, että joutuu kohta ottamaan rauhoittavan, että pystyy edes hengittämään. Tiedän, että varmasti ärsyttää tämä kirjoitus joitakin, mutta helpotti edes vähän kirjoittaa tänne. Ja kyllä, olen mt-ongelmista kärsivä, eikä tämä tilanne todellakaan tee hyvää ololle.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Ap on todella tyypillinen hysteerinen palstatäti 🤣
Eli "tavan" palstatäti?!?
Itse elin 20 vuotta kuin tulisilla hiilillä kun Afganistanistanissa (ja suurimman aikaa myös Irakissa) oli sota. Ja kun loppui niin ei puoltakaan vuotta ja alkoi uusi sota :(
Vierailija kirjoitti:
Ei ahdista ja masenna ku omat huolet ja ongelmat. Olen nyt huomannut että ihmiset joilla ei ole vaikeita asioita tapahtunut elämässään, masentuvat nyt sota jutuista. Jos on vuosia ollut jo masentunut, uneton esim.raha huolista, on sairauksia jne ,ei enää sota jutut hetkauta mitenkään. Normi olotila jatkuu.
Pumpulissa eläneet ihmiset ahdistuu kaikesta turhasta. Tämä palsta on hyvä todiste. Mulla on oma elämä selviytymistä päivästä toiseen, niin ei paljon joku sota hetkauta. Naurattaa, että ihmiset syytävät rahaa Ukrainaan, kun tarvitsijoita olisi täällä Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ahdista ja masenna ku omat huolet ja ongelmat. Olen nyt huomannut että ihmiset joilla ei ole vaikeita asioita tapahtunut elämässään, masentuvat nyt sota jutuista. Jos on vuosia ollut jo masentunut, uneton esim.raha huolista, on sairauksia jne ,ei enää sota jutut hetkauta mitenkään. Normi olotila jatkuu.
Pumpulissa eläneet ihmiset ahdistuu kaikesta turhasta. Tämä palsta on hyvä todiste. Mulla on oma elämä selviytymistä päivästä toiseen, niin ei paljon joku sota hetkauta. Naurattaa, että ihmiset syytävät rahaa Ukrainaan, kun tarvitsijoita olisi täällä Suomessakin.
Se on nyt pari vko media eksikästä laittaa some profiiliin ukrainalippua ja haukkua p utinia, kohta ei kukaan enää muista tätäkään.
Ahdistusta helpotti hieman, kun lahjoitin pari tonnia Ukrainan puolustusvoimille. Toivottavasti ostavat ammuksia tai muuta yhtä hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on nyt pari vko media eksikästä laittaa some profiiliin ukrainalippua ja haukkua p utinia, kohta ei kukaan enää muista tätäkään.
Turha luulla. Maailma muuttui vuosikymmeniksi erityisesti Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, joku kotimaan ulisija varmasti tarvitsee yhtä paljon kun pommisuojissa ja ohjussateessa värjöttelevät ukrainalaiset. 🖕
Helsingistä Kiovaan on 1200 km, Helsingistä Ivaloon on 1100 km. On luonnollista että sota lähialueilla ahdistaa enemmän kuin sota Aasiassa.