Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumppani on seurassani koko ajan.

Vierailija
21.07.2015 |

Apua!

Muutettiin vihdoinkin yhteen kaukosuhteesta mikä on aivan ihanaa, mutta pienen pieni erakko sisälläni haluaisi välillä vähän omaa rauhaakin. Hänellä ei ole tässä kaupungissa vielä yhtään ystävää ja harrastuksetkin on pitkälti samoja joten ollaan yhdessä koko ajan. Ahdistavaa. Olen kesälomalla joten en pääse töihinkään karkuun. Alkaa vituttaa koko loma pikkuhiljaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 05:33"]

Lähe lenkille tai vastaavaa. Tai sano suoraan että tarvitset pikkasen omaa aikaa.

[/quote] yhdistä nämä kaksi

Vierailija
2/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 06:24"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 06:06"]

Lähde YKSIN lenkille. Sano, että haluat mennä YKSIN lenkille. Onko päättäväisyyttä sen verran?

[/quote]

Ei ole. Pelkään että minut ymmärretään väärin.

ap
[/quote] Tuollaisella pelolla ei kyllä hyvää parisuhdetta rakenneta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista ja aiheellisestakin vittuilusta.  Omasta itsestänihän tämän "ongelman" ratkaisu lähtee purkautumaan.  Pitää kuitenkin muistaa olla hienotunteinen. Kaukosuhteessa meillä ei muuta ollutkaan kuin laatuaikaa. Nyt tilanne on hieman toinen. Kumppanilla ei tosiaan ole vielä yhtään omaa ystävää täällä. Lapsetkin asuu sen exällä joten ikävä varmasti vaivaa myös.

Pieni pelkohan tässä perseessä kuitenkin on. Mitä jos hän paljastuukin jotenkin läheisriippuvaiseksi?  Sääli olis noin hyvästä ja ihanasta ihmisestä luopua.

Vierailija
4/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, painajaismaista :/

Vierailija
5/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 06:23"][quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 05:29"]Apua!

Muutettiin vihdoinkin yhteen kaukosuhteesta mikä on aivan ihanaa, mutta pienen pieni erakko sisälläni haluaisi välillä vähän omaa rauhaakin. Hänellä ei ole tässä kaupungissa vielä yhtään ystävää ja harrastuksetkin on pitkälti samoja joten ollaan yhdessä koko ajan. Ahdistavaa. Olen kesälomalla joten en pääse töihinkään karkuun. Alkaa vituttaa koko loma pikkuhiljaa.
[/quote]
Mee huoriin ja jätä se tyhmä lunttu kotiin.
[/quote]

Taidat olla sitkeästi poikamies, luntuttelija.

Vierailija
6/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli täysin sama tilanne vuosi sitten. Erakko ja olin tottunut asuman yksin ja mies muutti Helsinkiin luokseni kesälomalla. Yllätyksekseni se ei vaivannut, mies jotenkin "kuului' sinne ja pystyin olemaan jo alussa oma itseni. Ja toki välillä näin kavereita ja koulun sekä töiden alkaessa muualla olo teki ihan hyvää.

Vierailija
7/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe lenkille tai vastaavaa. Tai sano suoraan että tarvitset pikkasen omaa aikaa.

Vierailija
8/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaise itsesi. Älä jää omassa elämässäsi tärkeässä suhteessa nurkkaan.

Vierailija
9/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän lähtee mukaani lenkille.. yhteiset harrastukset..

ap

Vierailija
10/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde YKSIN lenkille. Sano, että haluat mennä YKSIN lenkille. Onko päättäväisyyttä sen verran?

Vierailija
11/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 05:29"]Apua!

[/quote]
Mee huoriin ja jätä se tyhmä lunttu kotiin.

Vierailija
12/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 06:06"]

[/quote]

Ei ole. Pelkään että minut ymmärretään väärin.

ap

Vierailija
13/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erakkoihmisenä rakastan yksinoloa, todella paljon, mutta koskaan ei mulle ole ollut hyötyä siitä, että en ole kertonut toiselle kun tarvitsen omaa aikaa. Oli tämä toinen sitten ystävä, perheenjäsen, kumppani. Jos en ole sanonut olen saattanut räjähtää, eikä toinen näe niitä syitä miksi minä olen ärsyyntynyt, kun en ole rehellisesti kertonut kaipaavani omaa aikaa. Kerran lomaillessa olen jättänyt puhelimeni ystävilleni ja lähtenyt rauhoittumaan  yksikseni. Ystävät olivat huolissaan ja ärsyyntyneitä kun eivät tienneet mikä oli. Jos sen sijaan olisin kertonut että "hei erakko kaipaa nyt oman hengähdys hetkensä." ne olis ymmärtänyt mua paremmin ja olis saattanut seuraava päivä sujua vähän helpommin, kun mä rauhotun hengähdettyäni, mut kaverit pysyivät ärsyyntyneinä hieman pidempään.

Parempi siis kertoa oman tilantarpeesta. Se saattaa kirpasta molempia osapuolia aluksi, mutta usko pois, jos haluatte pysyä yhdessä hengähdyshetket on molemmille tärkeitä. Kun kerrot asiaa yritä pukea se asia nätisti. Töksäyttäminen on huono idea, se kun on brutaalia ja asettaa ihmiset yleensä puolustuskannalle. Ja lenkille lähtö on tosi hyvä idis jos tykkäät lenkkeillä. Voit vaikka sanoa, että tykkäisit käydä lenkillä yksin tai että pitkän kaukosuhteen jälkeen on hankala tehdä kaikesta "minästä" "me" ja tarvitset oman harrastuksen. Sitten kun teette yhdessä asioita niin silloin ei tarvitse äksyillä (en kyllä tiedä teetkö niin, mutta omasta kokemuksesta). Jos kumppani ymmärtää niin voitte vaikka sopia jonkun koodisanan tilantarpeelle, joku arkinen juttu (vaikka haluaisin minttukaakaota), jonka sanoessa ei tarvitse selittää miksi tarvitsee tilaa, eikä kenenkään muun kuin kumppanin tarvitse tietää. Jos vaikka on juhlissa ja tulee oman tilan tarve niin se voi olla hankala selittää auki kun on paljon kuulevia korvia. Sen voi kertoa sitten myöhemminkin kun ajatuksia on selvitelty ja ei enää tunnu ahdistavalta. 

Sitten voit käydä vaikka kahvilla jonkun kaverin luona jne. Tosin siinä saattaa tuntea syyllisyyttä, jos jättää toisen yksikseen, mutta paras olisi jos saisi asiat puhuttua niin läpi, että käy pelisäännöt läpi niin, että toinen ei saa syyllistää tilantarpeesta, eikä toinen saa jättää toista tärkeänä hetkenä omiin oloihin jos toinen kaipaa tukea. Jos tämä kuulostaa mitenkään järkevältä.  Joka tapauksessa tilantarve olis hyvä ilmaista muuten suhteen kesto saattaa lyhentyä huomattavasti ja se kun on jo kestänyt kaukosuhteen, mitä on yleensä hankala ylläpitää. Ja kumppanis löytää kyl nopeesti kavereita ja omaakin tekemistä jos on tarve.

Tsemppiä,

N

Vierailija
14/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 06:23"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 05:29"]Apua! Muutettiin vihdoinkin yhteen kaukosuhteesta mikä on aivan ihanaa, mutta pienen pieni erakko sisälläni haluaisi välillä vähän omaa rauhaakin. Hänellä ei ole tässä kaupungissa vielä yhtään ystävää ja harrastuksetkin on pitkälti samoja joten ollaan yhdessä koko ajan. Ahdistavaa. Olen kesälomalla joten en pääse töihinkään karkuun. Alkaa vituttaa koko loma pikkuhiljaa. [/quote] Mee huoriin ja jätä se tyhmä lunttu kotiin.

[/quote]

AP taitaa olla nainen.

Vierailija
15/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 8. sulle viisaista sanoista.

ap

Vierailija
16/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittakoon nyt vielä että tuo yksin lenkkeily ei vielä meikäläiselle riitä kun en nyt ihan ultramatkaa treenaa.

Vierailija
17/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että näet kaverisi.

Vierailija
18/18 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat päästä hetkeksi kauemmaksi niin mitä voivottelet? Ei kai sinun tarvitse miestä vahtia kokoaikaa ja olla hänen seuraneitinsä? Sanot, että olet tottunut omaan aikaan yksin asuessasi ja menet nyt pariksi tunniksi sitä viettämään, nähdään illalla. Sinun ei tarvitse enempää selitellä minne menet tai mitä teet, ei tarvitse keksiä toiselle tekemistä, ei selitellä, ei mitään. Hulluksihan sitä tulee noin ja niin kuin jo kirjoitit, alkaa pääsi hajoamaan kohta koko suhteeseen. Yritähän siis vähän ryhdistäytyä ja huolehtia itsestäsi välillä. Oma vika jos et sitä tee.