Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet jos joku kertoo olevansa ammatiltaan merkonomi?

Vierailija
21.07.2015 |

Häpeän koulutustani ja haluaisin kuulla ajattelevatko muut samoin tästä ammatista?

Tiedän, että olisin pystynyt paljon parempaankin, mutta sairauteni päätti vuosia sitten toisin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuhlaat elämääsi ajattelemalla sitä, mitä muut sinusta tai jostakin asiasta ajattelevat????? Oletko epävarma, sopuli ihminen? Jos koulutus hävettää sinua, opiskele uusi, niin yksinkertaista.

Vierailija
2/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole ammatti vaan koulutus, ja en mä sit muuta ajattelekaan. Mikäpä siinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 02:19"]

Häpeän koulutustani ja haluaisin kuulla ajattelevatko muut samoin tästä ammatista?

Tiedän, että olisin pystynyt paljon parempaankin, mutta sairauteni päätti vuosia sitten toisin.

[/quote]

Vastaanpa kerrankin typerään trolliin/kysymykseen. 

Olen koulutukseltani merkonomi, valmistunut 1979, ammatiltani olen sihteeri. En ole koskaan ollut työtön, koulutukseni on siis ollut kohdillaan, työuraa takana reilu 40 vuotta. Viimeiset 36 vuotta samalla työnantajalla eri tehtävissä. Palkka on ollut kohtuullinen, sillä olen elättänyt lapseni, hankkinut omaisuutta, mm. omakotitalon, auton jne., matkustellut yms.

En häpeä koulutustani, enkä työtäni. 

Olen kiitollinen pitkästä urastani, sen turvin saan muutaman vuoden kuluttua eläkkeen, jolla pärjään, kun en leveile. 

Vierailija
4/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelen, että jaaha, kaupan kassa.

Vierailija
5/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä häpeämään, ihan hyvä peruskoulutus, useampaan toimistohommaan. Itse olen merkonomi, ja suoraan koulun penkistä siirryin kirjanpitäjäksi, ja niissä hommissa edelleen.
Joskus mietin, että haluaisinko jatkaa opiskeluja, mutta totesin lopulta että se olisi turhaa; ei hyödyttäisi niissä töissä joita tykkään tehdä, ja opiskelu opiskelun ilosta, vailla aikomustakaan hyödyntää opintoja, olisi ollut taloudellisesti järjetöntä.

Vierailija
6/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se ole ammatti vaan koulutus."

Vierailija
7/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hävettävää koulutus siinä missä muutkin.

T. Tuleva tradenomi

Vierailija
8/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tradenomi ja minuakin hävettää. Ei ehkä hävettäisi niin paljon, jos olisin edes päässyt töihin. Mutta mieluummin olisin työtön DI tai KTM kuin työtön tradenomi.

Vierailija
9/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No että onkohan se H&M:n vai Lidlin kassalla töissä? Ja lieneekö työn hankinta ollut vaikeaa kuin samoihin kassahommiin on myös tradenomeja tunkemassa enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
10/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on töissä ihan luottopelureina tradenomeja, minulle tulee ensimmäisenä mieleen ammatitaito ja ihan hiton kova ja arvostettava työntekijä.

Merkonomista tulee mieleen exvaimo, joka vapautti minut tehtävistä avioliiton suhteen, eli elämäni nainen loppuun asti ja tyylikkäästi veikin minua kuin metrinmittaa, kunnes sano että tässäpä tärkeimmät.

terv, akateeminen onnistuja

Vierailija
11/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pomo on joku sen tasoinen mutta pitää tilitoimistoa kivenheiton päässä Stadista. Eikä itsellä kummosia koulutuksia ole mutta pääsin palkkatuella töihin.

Vierailija
12/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman ikäisistäni monikin on merkonomi koulutukseltaan. Ei 80-luvulla vielä ollut ammattikorkeakouluja.

Vierailija
13/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomi on just hyvä. Ei ylikoulutettu perustoimistotyöntekijäksi tai kirjanpitäjäksi.

Liikkuvuus työmarkkinoilla voi olla jopa parempi kuin KTM:llä tai tradenomilla, joiden työnantaja voi pelätä vaihtavan heti paikkaa ja jättää palkkaamatta.

Vierailija
14/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kunnon merkonomi. En oikein ymmärrä, miksi hyvä merkonnomikoulutus on usein vaihettu pidempään tradenomitutkintoon joka ei anna mitään lisäarvoa (noh, ilmaisia harjoittelijoitahab ne tradenomiopiskelijat ovat ja vievät just ne työpaikat yrityksistä, joissa ennen on aloitettu työura ihan palkallisesti). Työssä sitä kuitenkin työt opitaan kun koulutus on vain se pohja, jolta ponnistetaan. Toivottavasti saat töitä!

Vierailija
15/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pätevä. Koulutettu.

se sun häpeä on jostain muusta kiinni. Mitä muuta sä häpeät? voisit muuttaa asennoitumista asioihin. Olet byvä. Ihan siinä missä kuka tahansa muu.

ja jos sulle ei riitä, niin kouluttaudu lisää. Kuka sua estää? Sinä ite. Jos sua hämää joku asia, niin muuta sitä. Opiskella voi meillä Suomessa, jos vaan haluaa.

Vierailija
16/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 06:10"]

Ihan pätevä. Koulutettu.

se sun häpeä on jostain muusta kiinni. Mitä muuta sä häpeät? voisit muuttaa asennoitumista asioihin. Olet byvä. Ihan siinä missä kuka tahansa muu.

ja jos sulle ei riitä, niin kouluttaudu lisää. Kuka sua estää? Sinä ite. Jos sua hämää joku asia, niin muuta sitä. Opiskella voi meillä Suomessa, jos vaan haluaa.

[/quote]

Oikea asenne!

Vierailija
17/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että hän on työtön, koska kertoo vain koulutuksensa.

Vierailija
18/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 05:53"]

Vanha kunnon merkonomi. En oikein ymmärrä, miksi hyvä merkonnomikoulutus on usein vaihettu pidempään tradenomitutkintoon joka ei anna mitään lisäarvoa (noh, ilmaisia harjoittelijoitahab ne tradenomiopiskelijat ovat ja vievät just ne työpaikat yrityksistä, joissa ennen on aloitettu työura ihan palkallisesti). Työssä sitä kuitenkin työt opitaan kun koulutus on vain se pohja, jolta ponnistetaan. Toivottavasti saat töitä!

[/quote]

Mä olin yhdessä valtion virastossa aikaan, jolloin työllisyystilanne oli aavistuksen noususuunntainen. Siellä tuli paniikki, kun ensimmäistä kertaa moneen vuoteen kukaan ei hakenut harjoittelupaikkaa ko. paikasta ja tietyt hommat oli korvamerkitty aina harjoittelijan tehtäväksi. Kaikenlisäksi työkkäri oli korvamerkinnyt heille vain yhden tukityöllistetyn koko vuodelle ja se olin minä, minulla oli kuitenkin täysi työ oman hommani kanssa, joka sekin piti jonkun tehdä. Mulle koettivat hakea jatkoaikaa, mutta vastaus oli tiukka ei, koska ei ole sosiaalisia perusteita. Sitten kyseltiin ministeriöstä määrärahaa jatkaa muuten vain määräaikaisena, ei oli vastaus. 

Vierailija
19/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ammatti on merkonomi? Mitä merkonomin ammatissa työskentelevä tarkalleen tekee? Onko mollin sivuilla useinkin merkonomin paikkoja auki?

Vierailija
20/27 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän