Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilman työsopimusta

Vierailija
14.08.2015 |

Voinko irtisanoa itseni aamulla ja olla menemättä töihin enään ? Olen ollut nyt viikon töissä ns. Harjoittelu ajalla ja minulla ei ole työsopimusta ja pomoni ei sitä kirjoita ennen kuin harjoittelu aika on ohi jota hän jatkoi vielä seuraavalle viikolle. Hän ei ole myöskään ottanut mitään tietojani ylös että olen töissä tässä paikassa tai ylipäätään palkkalistalla. Työpaikalla on myös todell stressaava työilmapiiri ja siksi en tahdo siellä enää jatkaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voit ja ilmoitat moisesta pomosta työsuojeluviranomaisille. Hänellä ei ole varmasti ollut mitään aikeita oikeasti palkata sinua, kunhan käyttää ilmaista työvoimaa hyväksi.

Vierailija
2/7 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aiheetonta vain soittaa aamulla etten tule enää ja jatkaa päivääni ilman stressiä asiasta sen enempää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes vaivautuisi soittamaan!

Vierailija
4/7 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanominen riippuu siitä, mistä irtisanoudut. Jos työsuhteesta ei ole sovittu, niin ilmeisesti olette kuitenkin sopineet harjoittelujaksosta? Teillä on siis harjoittelusopimus. Sinun olisi pitänyt heti tuossa yhteydessä kun olet saanut tiedon, että harjoittelu jatkuu vielä ensi viikon, ilmoittaa, että se ei sinulle käy. Harjoittelustakin voi irtisanoutua, mutta huolehdi, että teet sen kunnolla eli irtisanoudut henkilölle, jonka kanssa olet harjoittelusta sopinutkin.

Vierailija
5/7 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei ole allekirjoitettua paperia ei ole työsuhdettakaan-eikä harjoittelu. Senkus jätät menemättä.

Vierailija
6/7 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole irtisanoutuminen vaan työsuhteen purku. Koeaikaa sinulla ei ilmeisesti ole, vaan harjoitteluajan jälkeen saat vakituisen työn? Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen, mutta miten kumpikaan teistä voi todistaa mitää? Se että työnantaja on sallinut sinun olla töissä on todiste siitä, että työ- tai ainakin harjoittelusopimus oli olemassa.

Ota ensin yhteyttä AVI:n työsuojeluviranomaiseen. Saat ainakin palkan tältäkin harjoitteluajalta, joka pitäisi olla jotain 80% TES:n mukaisesta palkasta.

Vierailija
7/7 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä kusipääporvareita oikein riittää? Kyllä näkee että työläiset ovat porvariharhautuksen uhreja. Vanhaan hyvään aikaan kun joku vit*uili kelle tahansa kioskintädille niin jäämurtajat jäi satamiin. No, odotetaas neljä vuotta niin taas porvari nukkuu huonosti...