Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammasvälit haisee pas..lle!

Vierailija
20.07.2015 |

Siis en käsitä mitä minun pitäisi tehdä. Lankaan joka ilta hampaat ja ne välit haisee ihan kauhealle, paskalle! On kovan tason sähköhammasharja ja tosiaan lankaan ja käytän suuvettä. Harjaan kielen ja kitalaen vähintään kerran päivässä, hampaat kahdesti. Pelkään että hengitys haisee tuolle hammasvälipaskalle kuten joillakin ihmisillä aina tekee! Mitä voin tehdä enemmän tai paremmin?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se paskan syöminen. Ja puhuminen.

Vierailija
2/35 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Hammaskivikö olisi tosiaan selitys. Vaikka esim. ahdas alahampaiden väli on edelleen yhtä siisti kuin kiven poiston jälkeen, sitä ennen oli tummunut. Kiitos vastauksista. Suuhygienistille sitten vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 00:02"]Lopeta se paskan syöminen. Ja puhuminen.
[/quote]Kiitti :) Yritän ottaa wihjeestä waarin :)

Vierailija
4/35 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin haisee hammaslanka pskalle. Haisteleeko kukaan muu ikinä hammaslankaa langattuaan? Haiseeko yökille? Mies sanoo että henkeni ei kuitenkaan haise tunkkaiselle.

Vierailija
5/35 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tunkkanen suu ja klähmänen kieli. Hengitys haisi pahalta. Kävin kurkku- ja korvalääkärillä, joka ei löytänyt mitään poikkevaa. Pesin hampaita, lankasin välit, käytin suuvettä, hinkkasin kieltä yms yms. Vältin maitouotteita. Mikään ei auttanut. Kerran menin työterveyslääkärille muista syistä, mutta kysyin myös haisuriesasta. Lekuri laittoi mut labraan hiivatesteihin. Multa löyty suusta hiivasienitulehdus, jonka sai helposti hoidettua tableteilla pois.

Vierailija
6/35 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös!!!! On haissut jo tässä puolisen vuotta, aivan sama kuinka hyvin harjaan ja lankaan hampaat niin haju on ja pysyy. Kävin keväällä hammaslääkärissä ja koitin sanoa että mulla on myös pahanhajuinen hengitys niin ne sanoi että nyt ei ole aikaa joka juttuun puuttua (juurihoidettiin yhtä hammasta). Tää on musta sen verran nolo ongelma että ei ollut ihan helppo ottaa asiaa puheeksi. Pari viikkoa sitten sain kuitenkin taas tarpeekseni ja soitin päivystykseen että nyt mä en enää jaksa tätä pahaa hajua/makua suussani ja sain ajan tunnin päähän, sanoin että epäilen että voisko se olla mun viisaudenhammas joka sielä haisee ja hammaslääkäri totesi että todennäköisesti se on se ja poistettiin koko hammas. Vaan ei auttanut sekään vaan se paha haju on yhä edelleen kun lankaan hampaita... :( Kuinkahan nopeasti suuhygienistille saa ajan ??

Vierailija
7/35 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin syy pahalle hajulle ja maulle on hammaskivi ja sen aiheuttama ientulehdus. Useimmille aikuisille hammaskivenpoisto kahden vuoden välein ei riitä. Joillekin kertyy hammaskiveä hyvästä kotihoidosta huolimatta nopeasti, jolloin on syytä käydä tiheämmin puhdistuttamassa hampaat, mutta tarpeen arvioi joko hammaslääkäri tai suuhygienisti, itse sitä ei pysty tekemään. Varaa aika esim. suuhygienistille niin jo alkaa helpottaa. :)

Vierailija
8/35 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 00:19"]

Mulla myös!!!! On haissut jo tässä puolisen vuotta, aivan sama kuinka hyvin harjaan ja lankaan hampaat niin haju on ja pysyy. Kävin keväällä hammaslääkärissä ja koitin sanoa että mulla on myös pahanhajuinen hengitys niin ne sanoi että nyt ei ole aikaa joka juttuun puuttua (juurihoidettiin yhtä hammasta). Tää on musta sen verran nolo ongelma että ei ollut ihan helppo ottaa asiaa puheeksi. Pari viikkoa sitten sain kuitenkin taas tarpeekseni ja soitin päivystykseen että nyt mä en enää jaksa tätä pahaa hajua/makua suussani ja sain ajan tunnin päähän, sanoin että epäilen että voisko se olla mun viisaudenhammas joka sielä haisee ja hammaslääkäri totesi että todennäköisesti se on se ja poistettiin koko hammas. Vaan ei auttanut sekään vaan se paha haju on yhä edelleen kun lankaan hampaita... :( Kuinkahan nopeasti suuhygienistille saa ajan ??

[/quote]

Kunnalliselle suuhygienistille joutuu jonottamaan muutamia kuukausia, yksityiselle saa nopeammin ajan, tietysti paikasta riippuen, mutta hyvällä tuurilla samalle viikolle.

Vierailija
9/35 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon maksaa yksityisellä?

Vierailija
10/35 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio on yksi mikä on ainakin osasyy. Kaikki terveyteen liittyvät jutut mitä oon miettiny on aina palannu lauseeseen "olet mitä syöt". Kamalaa, mutta totta.

Vierailija
11/35 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2015 klo 01:28"]Paljon maksaa yksityisellä?
[/quote]

Noin 70 euroa kannattaa varata. Tähän sisältyy siis toimistomaksut.

Vierailija
12/35 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ientulehdus? Kuiva suu?

Vierailija
13/35 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hampaiden väliin jää lihan tai broilerin roippeita niin ne alkavat haista nopsaan.

Vierailija
14/35 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parodontiitti?

Vierailija
15/35 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskiven poisto 1-2 krt vuodessa ja muuten jatkat samaan malliin.

Vierailija
16/35 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei ole esim. proppuja nielussa? Haju voi tulla myös sieltä. Haisee ihan kuolemalta.

Vierailija
17/35 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tämä kyseinen ongelma mutta vain parissa hammasvälissä! Haju ei katoa mihinkään suuhygienisti käynnin jälkeen, tehdään perusteellinen puhdistus pari kertaa vuodessa. Ainut mikä on auttanut välillä on avokadoöljyn syönti! Siis siinähän on jotain ainesosia mitkä estää ientulehdusta. Hammaslääkärit ei ota kantaa, suuhygienistit ei osaa sanoa. Olen tullut tulokseen että se on jokin sairaus, ei välttämättä pelkkää ientulehdusta, pitäisi saada lähete suupolille.
Yhdessä hampaassani on tuo parodontiitti.
Ihmettelen, että kun olin n.20 vuotias sille ei tk:n hammaslääkäri ikinä tehnyt mitään, totes vain että tuossa se on.
Mitähän se on saanut aikaan reilun kymmenen vuoden aikana?
Se oireilee välillä pakottamalla tuonne postiluuhun vaikka on noin päällisin puolin paremman näköinen kuin joskus. Kai siellä on jotain bakteeri massaa syvällä.

Vierailija
18/35 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskiveä?

Vierailija
19/35 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 23:47"]Hammaskiveä?
[/quote]No pari vuotta sitten poistettu ne vähät mitä oli. Tuleeko se niin äkkiä takaisin?

Vierailija
20/35 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistetaan joka vuosi vähän hammaskiveä, eli kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä