Pyykinkuivausteline, jonka saa nopeasti kokonaan pois tieltä. Suositelkaa!
Nyt meni hermo jalalliseen pyykkitelineeseen! Rämisee, kaatuu seinää vasten nojatessaan ja jos taapero kävelee sen alta kun on pyykit kuivumassa.
Meillä on kuivausrumpu ja suurin osa pyykistä kuivuu siinä, mutta aina tarvii kuivattaa jotain semmoistakin joka ei kestä kuivuria.
Suositelkaa seinään kiinnitettävää pyykkitelinettä, jonka saa tyhjänä kokonaan pois tieltä. Pitäisi olla tukeva, johon pystyy ripustamaan vaikka märkiä pyyhkeitä. Plussaa, jos ei näytä hirveältä.
Kommentit (51)
Eikös ne pyyhkeet kannata kuivattaa siellä kuivausrummussa?!
Hanki Oskarin oksa joka pultataan seinään. Ja sitten se mikä vain "avataan auki" eli siitä sojottaa n.10-12 vartta joiden päissä nipsut ja niihin pyykkejä kiinni, toki paras ns pikkupyykille kuten sukat, alushousut, rintsikat, boxerit yms mutta näppärä vehje eikä vie tilaa ja on nopea avata/sulkea. Ja siinä on se koukku yläpäässä eli laitat vain roikkumaan vaikka suihkuverhon kiskoin tai mihin vain kuivumisen ajaksi.
Kiitti vinkeistä! Tuo teleskooppiteline ei käy meille, ei ole mitään niin kapeaa rakoa että saisi siihen väliin. Ja haluan nimenomaan sellaisen, jonka saa pois tarvittaessa, koska tila tarvitaan joskus muuhunkin.
Oskarin oksa oli ensimmäinen mitä mietin, mutta siinä on vähänlaisesti ripustustilaa, ja juuri isojen pyyhkeiden kanssa ei taida oikein toimia, etenkin jos on useampia?
Kyllähän pyyhkeet rummussakin saa kuivaksi, mutta vaikka näillä keleillä se tuntuu ympäristörikokselta. Isotkin pyyhkeet kuivuu kuivassa huoneilmassa muutamassa tunnissa, niin tuntuu järjettömältä käyttää siihen sähköä.
Tuo kattoon ripustettava puuteline näyttää sinänsä hyvältä, mutta tuossa ei taida olla mitään tapaa saada sitä sivuun kätevästi? Eli joko ripustaessa pitää käyttää koroketta tai sitten tuo on vähän tiellä koko ajan? Jos olisi joku tuollainen jonka saa ylös kattoon kun ei käytetä, niin olisi täydellinen.
Mikä lämmitysmuoto teillä on? Ja voisiko sitä lasta mitenkään kieltää juoksemasta päin pyykkitelinettä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä lämmitysmuoto teillä on? Ja voisiko sitä lasta mitenkään kieltää juoksemasta päin pyykkitelinettä?
Maalämpö + ilp.
Jos haluat tulla tänne 16 tunniksi päivässä vahtimaan, että toiseksi nuorin lapseni ei juokse päin pyykkitelinettä, niin tervetuloa. Keksitään sinulle varmaan muutakin hommaa.
Ennen sitä laitettiin vaan narut pitkin kylppärin kattoa.
Keksi joku muu paikka sille, ettei kaadu. Tai vie makkariin ja ovi kiinni tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalämpö + ilp.
Jos haluat tulla tänne 16 tunniksi päivässä vahtimaan, että toiseksi nuorin lapseni ei juokse päin pyykkitelinettä, niin tervetuloa. Keksitään sinulle varmaan muutakin hommaa.
Nyt en ihan ymmärrä. Mikä 16 tuntia?
"Isotkin pyyhkeet kuivuu kuivassa huoneilmassa muutamassa tunnissa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalämpö + ilp.
Anna juosta ja sit ku sattuu, oppii (jos oppii).
Vierailija kirjoitti:
Ennen sitä laitettiin vaan narut pitkin kylppärin kattoa.
Totta. Meilläkin oli niin kun itse olin lapsi. Edellisessä asunnossa oli narut saunanlauteiden yläpuolella, mikä taas ei ole paloturvallisesti ok. Kuvittelisin vaan, että nykyään olisi jo pilvin pimein ratkaisuja, jotka helpottavat (etenkin naisten) elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kiitti, mutta olen vähän tällainen optimoija, olisin todella kiinnostunut keksimään sellaisen ratkaisun jossa minun ei tarvitse
a) roudata pyykkejä vauva kainalossa toiseen huoneeseen
b) katsella pyykkitelinettä missään muussakaan huoneessa silloin, kun se ei ole käytössä.
Sinänsä olin tyytyväinen jo silloin kun muutettiin tähän, ja sain tilan puolesta sen pahuksen telineen pois olohuoneesta ja kylpyhuoneeseen.
Se X mallinen jossa ripustuslangat ovat metallia on hyvä. Koneellinen kuivuu kerralla kun hoksaa taittaa lakanan kahdesti ennen laittamista telineeseen, muuten syö liikaa tilaa.
Taitettuna seinän vieressä ei vie juurikaan tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalämpö + ilp.
No joo, nyt talvella se vahtimisaika tosiaan voisi olla vain muutama tunti. Loppusyksyn märillä keleillä saisi kyllä vahtia sen koko ajan kun taapero on hereillä.
Aiempi kommentoija totesi että antaa taaperon juosta ja oppia. Ok, mutta minähän ne pyykit joudun kuitenkin lattialta keräämään. Ja olen kyllä kaatanut sen telineen itsekin, ei tuollainen kokoon taittuva kapistus vaan ole kovin vakaa kun on painavaa tavaraa kuivumassa.
Sellainen oven päälle laitettava kevyt kuivausteline?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitti, mutta olen vähän tällainen optimoija, olisin todella kiinnostunut keksimään sellaisen ratkaisun jossa minun ei tarvitse
b) katsella pyykkitelinettä missään muussakaan huoneessa silloin, kun se ei ole käytössä.
Sinänsä olin tyytyväinen jo silloin kun muutettiin tähän, ja sain tilan puolesta sen pahuksen telineen pois olohuoneesta ja kylpyhuoneeseen.
Sulla on jo se. Kuivausrumpu. Miksi pitää tehdä asioista niin vaikeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä saat edes pyykit koneesta vauva kainalossa?? Miten imuroit vauva kainalossa? Miten teet ruokaa vauva kainalossa? Käytkö suihkussa vauva kainalossa? Miks sen pitää olla kainalossa kun laitat pyykkejä? Siis sulla on pyykkiteline kylpyhuoneessa kun vaatteet kuivuu? Miks se vauva/taapero/ lapsi juoksee sitä telinettä kohti kylpyhuoneessa? Ovi lukkoon ulkopuolelta. Hommaa vaikka salpa sen verran ylös, ettei sinne lapsi yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalämpö + ilp.
No joo, nyt talvella se vahtimisaika tosiaan voisi olla vain muutama tunti. Loppusyksyn märillä keleillä saisi kyllä vahtia sen koko ajan kun taapero on hereillä.
Aiempi kommentoija totesi että antaa taaperon juosta ja oppia. Ok, mutta minähän ne pyykit joudun kuitenkin lattialta keräämään. Ja olen kyllä kaatanut sen telineen itsekin, ei tuollainen kokoon taittuva kapistus vaan ole kovin vakaa kun on painavaa tavaraa kuivumassa.
Nyt menee vielä oudommaksi. Pyykkiteline on kylpyhuoneessa ja käytte koko perhe siellä jatkuvalla syötöllä juoksentelemassa ja kaatamassa telinettä? Olen yli 40 enkä ole kertaakaan elämässäni kaatanut pyykkitelinettä.
Voi morjens. Unohdin, että tällä palstalla on päiväsaikaan sekoilutalkoot käynnissä.
Kiitos asiallisille ja lukutaitoisille vastailijoille, ehkä lähden kuitenkin etsimään näitä ratkaisuja jostain muualta.
Sen vain sanon, että itseäni kiinnostaisi tulevaisuuden asuntomessuilla yms. kohteissa huomattavasti enemmän järkevät ja toimivat (ja pitkäikäiset) säilytys- ja siivousratkaisut kuin eksoottiset pintamateriaalit ja esineillä stailatut tilat. Näitä pyykinkuivausratkaisuja ei esitellä käytännössä missään. Hölmöä, että suunnitellaan upeita kylpylämäisiä tiloja, jotka käytännössä sitten näyttävät pyykkituvilta, koska keskellä huonetta tulee aina törröttämään pyykkiteline.
Aika asiallista se mun mielestä on kysyä, miksi lapsi juoksee kohti telinettä jos se on kylppärissä?
Kuivausteline SINI Vedä ja ripusta 1325 - K-Rauta
Kuivausteline SINI säädettävä 135-235cm - K-Rauta
Itsellä ja äidillä jälkimmäinen. Kylppärissä sellaisella korkeudella, ettei haittaa ketään asukasta vaikkei olekaan poissa tieltä. Käy pyyhkeille ja petivaatteille.