Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyödyttömät lahjat, mitä oikein sanon antajalle??

Vierailija
20.07.2015 |

Miten sanoa nätisti kaverille tai sukulaiselle, etten toivo enää lahjoja ko. ihmiseltä? Mulla on ihan tarpeeksi tavaraa, enkä kaipaa mitään turhaa, joka menee samantien kierrätykseen, siinäkin on oma vaivansa. Mutta miten sanoa ihmiselle, joka tykkää ostella lahjoja, että ei kiitos enää? Kun tietää, että otan kuitenkin vastaan lahjoja muilta ihmisiltä (jotka siis tietää paremmin mun maun eikä osta turhaa...)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samo että "olen kusipää enkä ansaitse ystävyyttäsi."

Vierailija
2/9 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina kiittäny lahjasta vaikka ne on ollu välillä ihan perseestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että jos lahjoja on pakko antaa, olisi mukava saada mieluummin jotain herkullista syötävää tai sellaista, joka ei vie fyysisesti tilaa. Esim. hyviä e-kirjoja voisi antaa lahjana.

Vierailija
4/9 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 22:02"]Sano, että jos lahjoja on pakko antaa, olisi mukava saada mieluummin jotain herkullista syötävää tai sellaista, joka ei vie fyysisesti tilaa. Esim. hyviä e-kirjoja voisi antaa lahjana.
[/quote]
Moi canna

Vierailija
5/9 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihjaile yhdessä ollessanne jutuista, mistä tykkäät, tyyliin "vitsit että nää vihreät lautasliinat on kivoja", tai että "mun käsipyyhkeet on jo aika vanhoja, pitäis varmaan joskus päivittää ne" tms. Tai sitten sanot ihan suoraan, millaisia juttuja toivoisit lahjaksi. Tai ehdota, että kävisitte ostamassa lahjan yhdessä.

Vierailija
6/9 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään halua saada lahjoja, joten en niitä anna muille kuin lapsille. Toimii ihan hyvin. Miehen kanssa ollaan sovittu että puolikkaita ja täysiä kymmeniä täyttäessä saa antaa lahjan, jos välttämättä haluaa.

Vierailija
7/9 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa ap hiukan, mitkä sinun mielestäsi ovat hyödyttömiä lahjoja. Millä perusteella tuomitset tavaran hyödyttömäksi? Miten on mahdollista, että nämä muutamat eivät tunne makuasi ja kotisi tyyliä, jos tuovat usein lahjoja? Oletko todella sitä mieltä, että kaikki tavarat kotona pitää olla hyödyllisiä ja sävy sävyyn muun sisustuksen kanssa. Eikö se ole aika tylsää. Etkö voi antaa esim. lasten leikkeihin näitä mielestäsi hyödyttömiä tavaroita, vai koulaatko lapsesikin jo pienestä kovin krantuiksi ja laatutietoisiksi?

Vierailija
8/9 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot että "kiitos". Voi vielä hymyillä päälle.

Vierailija
9/9 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on lakannut tuomasta lahjoja, kun en ole ostanut sille. Ennen toi esim ulkomaan matkoilta. Osa lahjoista oli kivojakin, en kyllä silti kaipaa ja kun itse en osaa toisille ostella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän