Uudessa työssä sairaanhoitajana ja yksi
lääkäri tuo minulle jatkuvasti ylimääräisiä tehtäviä. Nämä tehtävät eivät kuulu perustyöhöni. Enemmänkin sihteerityötä ja asioiden selvittämistä ja järjestelyä, mutta näihin kuluu aikaa, enkä voi niitä tehdä päivällä, kun on muita töitä. Työaika loppuu klo 15.15, mutta olen joutunut jo useita kertoja jäädä hoitamaan näitä asioita työajan jälkeen. Onneksi vielä on koeaika.
Kommentit (3)
Kyllä kyllä, epäilemättä. Ja esimiehellesi ei voi asiasta sanoa? Siis ihan alkuun kysyä kenelle homma kuuluu ja sitten jos se kuuluu sinulle, kertoa että et ehdi tehdä työajalla.
Siitä vedetään sit johtopäätökset. Oletko liian hidas vai onko työtä vain liikaa?
Mene esimiehesi luo, ja kysy, että kuuluvatko tehtäviisi. Jos eivät, niin esimiehen tehtävä on kertoa tuolle lääkärille, että tekee ne itse/ pyytää sihteeriä tekemään.
Tietääkö esimiehesi, että kyseinen lääkäri tuo sinulle näitä töitä? Toisin tuon asian ilmi hänen kanssaan ja selittäisin miten paljon aikaa näihin kuluu.