Herkkä 10-vuotias poika. Lapsen isä pelottelee lasta jatkuvasti. Poika pelkäsi jo pienenä joulupukkia. Kasvaako pojasta
tasapainoinen vai sairastuuko henkisesti. Harvitsen eroa. t. pojan äiti
Kommentit (30)
Tainnu tulla äiteensä kun tollanen vässykkä kuulonen
Muista, että elämässä tapahtuu paljon ikäviä asioita ja ne eivät itsessään ketään tuhoa, vaan se tuhoaa, jos lapsella ei ole ketään puolustamassa ja tukemassa häntä ja hänen luonnettaan.
"Vaikeudet eivät kaada kenenkään mielenterveyttä vaan se miten ne kohdataan"
Kannattaa lapselle puhua jotenkin niin, että isä puhuu välillä höpöjuttuja eikä kannata välittää ja että isä ei itse ymmärrä aina, mitä kannatta puhua. Jotenkin noin ainakin kannattaa lapsen kanssa puhua.
Lapsi selviää kyllä tutkimusten mukaan jos toinen vanhempi on empaattinen ja pystyy tukemaan lasta sekä muodostamaan lapseen läheisen tunnesiteen.
Onko mies lapsen isä vai isäpuoli? Jos on vain isäpuoli niin eroat välittömästi, sillä mieshän on hirveä mulk.u. Sitten kasvatat itsellesi selkärangan sieltä kynnysmaton paikalta ja hankit lapselle terapiaa, jotta toipuu traumaattisesta kohtelusta.
Laita se miehes ruotuun! Lapsia ei pelotella.
OT jenkeissä kun asuttiin, niin siellä oli ihan yleistä jatkuva lasten peläyttely ja pelottelu. Näkyyhän se täällä jossain kotivideo ohjelmassakin, että kuinka paljon saanut hupia lastensa kiusaamisesta. Mä olin monesti aivan järkyttynyt playdateilla aiheesta. Sitten ne alkoi jo mulle nauraa, kun en tajua huumoria. No, saa mulle nauraa, mutta älkää kiusatko lapsia. Ehkä siinä on selitys mielialalääkkeiden turhalle käytölle. Koko sakki aivan sekaisin.
Ensimmäinen asia, joka lapsellesi tulisi opettaa on sanoa isälleen:
"Lopeta isä"
"Älä pelottele mua, ei ole hauskaa"
Tämän jälkeen isä on tietoinen lapsen hädästä ja mikäli vielä jatkaa, kiusaa tietoisesti.
Lapsen itseilmaisutaitoja tulee tukea ja opettaa rajojen pitämistä.
Kiusaajille, oli ne sitten isiä tai ketä vaan tulee sanoa: lopeta.
Philipiäkin harmitti Charlesin herkkyys.
Yrittää karistaa sitä pois. Ei sellainen lähde. Miehesi wi saavuta haluamaansa lopputulosta.
Surullista, että on annettu tuollainen isä.