Millä pesette suihkukaapin tai -seinämän
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:29"]
Idunalla.Löytyy siivousliikeistä.Marketti tuotteet on pelkkää roskaa.
[/quote]Kiillon Erikois-Iduna on ihan hyvä aine, mutta ei paras tällaiseen. Sen pH on 10,5 ja se on hyvä rasvalikaan, mutta ei mahdollisiin kalkkijäämiin. Tosin ihan Fairy on parempi rasvaan. Parhaan tuloksen olen saanut hyvin happamilla aineilla, mutta ap:n housuissa ostaisin CM:sta tai Prismasta Universal Stonea ja sen sienellä kävisin pinnan läpi. Purkki maksaa n. 15 e, mutta on hyvin riittoisa ja todella hyvä aine mm. keittiön lavuaarien puhdistukseen. Millään etikoilla ja sitruunoilla en lähtisi pelleilemään. Hyvää ei pinnasta tule välttämättä ikinä enää, mutta kohtalainen voi tulla. Idunaa saa muuten k-raudasta.
Silid bang vai mikä se nyt on. Oikeasti toimii pinttymiin. Toki luonto ei tykkää, eli ei kovinkaan usein kannata sitä käyttää.
Miksi ostaa kalliita pesuaineita, jos voi vaan kusta lorotella pitkin seiniä samalla kun on suihkussa? Ainaki itse ajateelin kokeilla tuota kikkaa ei tosin sillä että kalkit ois mitenkää elämää häirinnyt.
t: Mies Vantaalta
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:34"]
Kalkki lähtee hapolla eli kastele ekaksi vedellä seinät ja laita etikkaa tai sitruunaa seiniin, hankaa vaikka karhunkielen pehmeällä puolella. Huuhtele ja pese samoin lopuksi vaikka Mäntysuovalla. Tulee kiiltävää.
[/quote]Eihän karhunkielessä oo mitään pehmeämpää puolta :0
[/quote]
Tarkoitin sellaista pientä sientä, joissa on vaahtomuovinen puoli ja karkea puoli samassa. Myydään useamman värikkään sienen paketissa. (Eikä ikinä kannata käyttää sitä karheaa puolta missään, pesualtaasta lähtee kiilto.)
Ja edelleen: Kalkinpoistossa etikka tai sitruuna on paras! Anna vaikuttaa hetken ja tee sitten kuten neuvoin.
Kuka jaksaa hinkata taikasienellä tai karhunkielellä koko suihkukaapin? en minä.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 19:29"]
Idunalla.Löytyy siivousliikeistä.Marketti tuotteet on pelkkää roskaa.
[/quote]Kiillon Erikois-Iduna on ihan hyvä aine, mutta ei paras tällaiseen. Sen pH on 10,5 ja se on hyvä rasvalikaan, mutta ei mahdollisiin kalkkijäämiin. Tosin ihan Fairy on parempi rasvaan. Parhaan tuloksen olen saanut hyvin happamilla aineilla, mutta ap:n housuissa ostaisin CM:sta tai Prismasta Universal Stonea ja sen sienellä kävisin pinnan läpi. Purkki maksaa n. 15 e, mutta on hyvin riittoisa ja todella hyvä aine mm. keittiön lavuaarien puhdistukseen. Millään etikoilla ja sitruunoilla en lähtisi pelleilemään. Hyvää ei pinnasta tule välttämättä ikinä enää, mutta kohtalainen voi tulla. Idunaa saa muuten k-raudasta.
[/quote]
Ei lähde universal stonella kalkki lasista, kokeiltu on. Moneen muuhun paikkaan se kyllä on hyvä.
Kylpyhuone Tolulla. Kastelen seinän, suihkutan tolun, annan vaikuttaa 10 min, harjaan kevyesti lian pois. Lähtee todellakin.