Mielipiteesi maaliskuusta?
Taas alkamassa maaliskuu jota yleensä pidetään pilkkimiesten kuukautena.
Maaliskuussa myös lumet alkavat sulaa, "maaliskuu maata näyttää" on useimmille tuttu sananparsi.
Maaliskuuhun tänä vuonna mahtuu KAKSI täysikuuta, lisäksi hanget ovat paksuimmillaan juuri maaliskuussa (vaikka sulaminen jo alkaakin!)!
Vanhastaan maaliskuussa naisten tehtävä oli tehdä kudonta töitä, lisäksi paastottiin koska ruokaa ei enää juuri ollut.
Jänikset parittelevat maaliskuussa, useimmat muuttolinnut saapuvat loppukuusta, Lapissa porot etsiytyvät teille ja pihoihin (koska lunta on niin paljon).
Mikä on oma mielipiteesi maaliskuusta?
Kommentit (28)
Tykkään siitä, kun valo lisääntyy ja maaliskuu on tällaisen wannabe-puutarhurin tärkeä kuukausi esikasvatusten vuoksi.
Toisaalta taas alkaa jo toivoa, että pian olisi oikea kevät.
PARAS KUUKAUSI!
Minä olen syntynyt maaliskuussa ja maaliskuussa voi lumilautailla t-paidassa, kun ei ole niin kylmä. Ja tänä vuonna maaliskuussa ilmestyy Gran Turismo 7!
Valon määrä lisääntyy huikeata vauhtia ja huonekasvit heräävät kasvamaan. Huhtikuu on sitten jotenkin pysähtynyt maaliskuun jälkeen, tuntuu, että silloin on harmaata ja kylmä viima, eikä kevääntulo juuri etene.
En kyllä tykkää, kun päästäisiin äkkiä mieluummin huhtikuun loppuun.
Tykkään. Kiva hiihdellä. Marraskuu paskin.
Maaliskuussa sormet syyhyää päästä pihahommiin. Lumikellot ja Krookukset nousevat pintaan. Tykkään kovasti. Kesäaikaan siirtyminen pilaa tunnelmaa, kun pitää herätä pimeän aikaan, juuri kun ehtii tottua siihen, että aurinko nousee samoihin aikoihin kun itsekin.
Parempi kuin helmikuu ja huonompi kuin huhtikuu.
Vierailija kirjoitti:
PARAS KUUKAUSI!
Minä olen syntynyt maaliskuussa ja maaliskuussa voi lumilautailla t-paidassa, kun ei ole niin kylmä. Ja tänä vuonna maaliskuussa ilmestyy Gran Turismo 7!
Maaliskuu on vuoden paskin kuukausi.
Maaliskuu on hyvä, valo lisääntyy ja aurinkoa näkee taas. Luo toivoa. Huhtikuussa vaan viduddaa, liian kirkasta ja luonto vielä rumanruskea, kesään liian pitkä aika.
Maaliskuu on välimallin kuukausi. Ei enää kunnolla talvea, muttei oikein kevättäkään. Sohjoa, loskaa ja talven aikana hautautuneet koiranpaskat tulevat esiin.
Ihan kiva kuukausi, valon lisääntyminen on piristävää ja ei ole enää niin kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PARAS KUUKAUSI!
Maaliskuu on vuoden paskin kuukausi.
Ei ole vaan tammikuu on huonoin.
Asun Englannissa, meillä täällä maaliskuu on ihana: Kirsikkapuut täydessä kukassa ja muutenkin luonto alkaa jo näyttää paljon vihreämmältä.
Maaliskuu on viimeinen ja valon kyllästämä talvikuukausi.
Marraskuu on pahin kaikista. Se on täynnä kuolemaa!
Maaliskuussa voi olla yhtäaikaa paksu pipo silmille asti, isot aurinkolasit ja maski ja paksu kaulaliina! Sopii, jos on vähän ujo vaikka.
Jäniksiä ei ole näkynyt kuten yleensä Treella, koska on ollut jäätä ja hankia, olleet piilossa. Välillä vetistä. Aikas erikoista että on kaksi täysikuuta. :)
Parhaimmillaan maaliskuu on valkoisena hohtavia hankia, auringon lämpöä ja yhä entisestään lisääntyvää valoa. Huonoimmillaan loskapaskaa, mutta sitten sitten on hyvä mahdollisuus siihen että huhtikuussa on jo melko kesäinen meininki.
Vierailija kirjoitti:
Asun Englannissa, meillä täällä maaliskuu on ihana: Kirsikkapuut täydessä kukassa ja muutenkin luonto alkaa jo näyttää paljon vihreämmältä.
Haluun Englantiin...
Eniten ärsyttää lämmön sahaaminen päiväloskien ja yöjäiden välillä. Sulisi lumet kerralla ja nopeasti pois joskus maaliskuun keskivaiheista alkaen niin olisi hyvä.