Tapailemani mies ei tiennyt, että jotkut ihmiset tekevät viikonloppuisinkin töitä
Olemme tapailleet erään miehen kanssa pari kertaa. Hän on etätyöntekijä, itse teen hoitajan töitä. Hän ehdotti uutta tapaamista eiliselle, mutta olin valitettavasti eilen töissä eivätkä aikataulumme menneet yhteen. Mies alkoi tästä johtuen ihmetellä kuka tekee viikonloppuisin töitä?
Ovatko etätyöntekijät noin vieraantuneet siitä, että hoitajat, bussikuskit, siivoojat jne ovat heitä, jotka pyörittävät yhteiskuntaa myös viikonloppuisin?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Joo joo. Ihan varmasti.
Miksi olette nyt usuttamassa suomalaisia toisiaan vastaan?
Teillähän sitä ei tarvitse tehdä, kansa on kyllä sortajiaan vastaan ilmankin. Moni ei vaan uskalla kadulle, kun oma tilanne pelottaa. Ja tyhmimmät tietysti uskoo propagandan. Tai heikoimmat, onhan se monin tavoin helpompaa noin psykologisesti.
Ja ei, Yhdysvallat ei ole kaksinen onnela sekään, eikä kaikki Yhdysvaltain teot kestä päivänvaloa. Tiedetään. Täällä osataan kyllä pitää useampikin pallo ilmassa yhtä aikaa. Mitäs ajatte Suomea ison sateenvarjon alle?
Ps. Ai miksikö epäilen tätäkin P-trolliksi? Koska kaikki voi olla. Ihan kaikki! Suomalaisia usutetaan toisiaan vastaan, koska hajanaisuus ja eripuraisuus on vihollinen numero yksi.
Nimenomaan näin.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen jo vuosia tehnyt viikonloppuisin töitä, mutta edelleen vanhemmat sukulaiset tätä ihmettelevät. Samaten pari kaveria.
Se on vaan heille jotenkin niin vieras ajatus sisäistää, koska eivät itse eikä heidän läheiset ole tehneet vuorotöitä.
Jos on tottunut tekemään töitä säännöllisellä kuukausipalkalla virka-aikana ma-pe klo 8-16 eikä ole koskaan varsinaisia ylitöitä tai viikonlopputöitä, niin silloin tuollainen ajattelu on ymmärrettävää. Tosin tunnen täysin vastakohtaisenkin esimerkin, jossa yksi vanha kaverini tekee töitä leipätehtaassa todella pitkää päivää vain viikonloppuisin mm.yövuorossa ja pitää sitten vapaata arkipäivät. Tuon "leipätyön" ohella hänellä on kyllä muita bisneksia arkipäivinä, jotka ovat liittyneet mm. asuntokauppaan.
Toi on pientä vielä minun rinnallani, eräs osa-aikaista työtä tekevä nainen ei ymmärrä minun toimistotyöaikaani, 7.5h+ruokatunti (30min). Hän luulee, että voin lähteä töistä puolilta päivin aina kun haluan, tai ilmoittautua sairaaksi aina alennusmyyntien aikaan. Ilmeisesti julkisella puolella tuo jatkuva 'sairastelu' on ihan normi.
Ap, kyllähän se tietää, mutta haluaa vain veetuilla tai esittää omaa etuoikeutettua asemaansa sinulle.
Todennäköisesti kuulet tuosta vielä monen monta kertaa.
Ja samalla myös epäsuorasti ap:ta, joka tekee vuorotyötä. Ukko vaihtoon.