Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on oikeasti kovat kuukautiskivut?

Vierailija
20.07.2015 |

Ja runsas vuoto?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kovat kivut on sellaisia, että menee taju ja joutuu päivystykseen tippaa. Todella runsas vuoto on sellaista, että vihreästä ob:sta tulee läpi alta puolen tunnin ja varmistuksena on oltava kunnon yöside. Mulla meno ekoina päivinä pahimmillaan koko paketti sitä vihreää ob:ta. :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kovat kivut oli nuoren sellaisia, että ei niihin auttanut mikään lääke. Burana 800 teki kivuista siedettäviä n. tunniksi. Makasin kaksi päivää enkä saanut kivuilta nukuttu. Ripuloin ja oksentelin kivusta. Onneksi raskaudet vei kivut pois. Vuoto tosin runsastui.

Vierailija
4/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mä olen mennyt kuukautisten aikana kipushokkiin, mutta mulla onkin endometrioosi.

Vierailija
5/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, runsas vuoto on tosiaan sellaista, että tuntuu kuin "härän kurkusta" tulisi. Vaikka käytän tamponia (+pientä sidettä) niin joskus kun nousee vaikka seisomaan kun on istunut niin oikein tuntee kun verta hulahtaa housuihin. Ja edellisesta tamponin vaihtokerrasta on ehkä just se puoli tuntia...

Mutta mä olen niin onnekas, että mulla tuo runsas vuoto kestää vaan 1-2 päivää ja sen jälkeen tulee tosi niukasti ja menkat on miltei ohi. Nuoruudessa muistan, et menkat saattoivat kestää viikonkin.

Runsaampi vuoto alkoi mulla vasta lasten saannin jälkeen.

Kuukautiskivut taas loppuivat kuin seinään, kun eka lapsi oli syntynyt. Outoa... Nyt kun nuorin lapsi on 10v niin kipuja on alkanut tulemaan vähän takaisin.

Vierailija
6/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se minustakin on tuota luokkaa, että on pitänyt mennä päivystykseen tai kipu on niin ovaa, että tarvitaan pahoinvointilääkettä. Tai että ei voi kuin maata sikiöasennossa maha kourassa ja itkeä hiljaa. Runsas vuoto on tätä, että vihreä OB tosiaan menee läpi alle tunnissa ja se paketillinen menee päivässä. Anemia riivaa. Gyne ehdotteli kohdunpoistoa, pitää harkita vielä.

40+

Vierailija
7/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kuulostaapa hurjalta! Itsellä on välillä TODELLA niukat menkat, niin että tulee oikeasti pari tippaa päivässä. Joskus on vähän runsaampia, muttei mitään verrattuna näihin vastauksiin. Kipuja saattaa olla silti pitkin kuukautiskierron, inhottavia muttei sietämättömiä ja yksi puolikas särkylääkekin päivään auttaa. Onko teillä se kipu ihan koko ajan vai että välillä menee pois? Ap

Vierailija
8/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:01"]

Huh, kuulostaapa hurjalta! Itsellä on välillä TODELLA niukat menkat, niin että tulee oikeasti pari tippaa päivässä. Joskus on vähän runsaampia, muttei mitään verrattuna näihin vastauksiin. Kipuja saattaa olla silti pitkin kuukautiskierron, inhottavia muttei sietämättömiä ja yksi puolikas särkylääkekin päivään auttaa. Onko teillä se kipu ihan koko ajan vai että välillä menee pois? Ap

[/quote]

Onko sulla ap lapsia?

Vierailija
9/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lähes kontannut lääkekaapille, vetänyt kaksi 800mg buranaa naamaan ja siitä makaamaan lämpimän suihkun alle, kun on särkenyt niin kovasti ja jopa pyörtynyt kivusta ja paksuinta yösidettä päivälläkin vaihtanut tunnin välein, kun se on jo aivan veressä.

Vierailija
10/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh kivut... Minulla oli ennen järkyttäviä, ennen kuin aloin syömään pillereitä. MIKÄÄN ei auttanut. Olin teini ja kokeilimme äitini kanssa kaikkea. Juoksin kömppää ympäri, koska liikunta auttaa (tarpeetonta varmaan sanoa, että mitkään lääkkeet eivät auttaneet), kokeiltiin kaikkia lämpöpusseja, kylmäpusseja, lopuksi äiti jopa teki viinasta drinkin minulle, josoa se rentouttaisi. Ei auttanut. Ravattiin lääkärillä jonkin aikaa ja lopulta kirjoitti Panacodit kunnei muutakaan keksinyt. Saatoin ottaa 6 päivässä, niin pystyin olemaan koulussa... Lopulta, onneksi, otin käyttöön pillerit ja kivut helpottuivat. Nykyäön käytössä minipillerit ja ne ovat vielä paremmat... pelottaa, mitä käy kun joskus lopetan nämä...

Vierailija
11/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:05"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:01"]

[/quote]

Onko sulla ap lapsia?
[/quote] Ei. Ap

Vierailija
12/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisänä tietty ripuli ja oksentelu. Onneksi minipillereitä pari vuotta syötyäni rauhoittui kuukautiset. Nyt kykenen jopa töihin ekanakin päivänä, teininä jouduin oleen oikeastaan kerran kuussa 1-2 päivää poissa koulusta.

Vierailija
13/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:12"]Niin ja lisänä tietty ripuli ja oksentelu. Onneksi minipillereitä pari vuotta syötyäni rauhoittui kuukautiset. Nyt kykenen jopa töihin ekanakin päivänä, teininä jouduin oleen oikeastaan kerran kuussa 1-2 päivää poissa koulusta.
[/quote]
Tämä siis numero 10.

Vierailija
14/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:13"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:12"]Niin ja lisänä tietty ripuli ja oksentelu. Onneksi minipillereitä pari vuotta syötyäni rauhoittui kuukautiset. Nyt kykenen jopa töihin ekanakin päivänä, teininä jouduin oleen oikeastaan kerran kuussa 1-2 päivää poissa koulusta.
[/quote]
Tämä siis numero 10.
[/quote] Kamalaa! Miten voikin olla tuollaista kärsimystä joillakin. Ap

Vierailija
15/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennen esikoiseni syntymää kuukautiset sen verran kipeitä, että synnytyksen ollessa jo kunnolla käynnissä, luonnehdin kipuja kuukautiskipumaisiksi. Ponnistusvaihe tuli yllätyksenä kaikille, koska sisätutkimusta ei tehty, kun en sen kipeämpi muka ollut.

Ts. silmissä pimenee joka krampilla, kipu lamaa täysin, särkylääkettä reseptillä jne. Päivystykseen en joutunut, mutta pois töistä jouduin olemaan.

Vuoto oli sellaista, että yöllä piti isoin Always vaihtaa 3-5 krt. Huhhuh. Synnytyksen jälkeen helpotti, vaikka asennettiin kuparikierukka.

Vierailija
16/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuallkin yläastekäisenä kipu oli sitä luokkaa, että koulusta piti olla 1 päivä pois. Se oli paljon vaadittu, kun olin sellainen hikari, etten lintsannut tai ollut muuten kipeänä ikinä. Kipu oli niin kovaa, että pystyasennossa oli taju mennä. Myöhemmin siiten 18-vuotiaana poikakaveri tyrkytti aina olutta siihen kipuun, ja se auttoikin. 2 pulloa rentoutti riittävästi.

Vierailija
17/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun pöntöllä vatia sylissä pitäen kun tulee molemmista päistä. Maha kouristelee ja kramppaa, kivut aaltoilevat, makaan lattialla sikiöasennossa keskittyen vain hengittämiseen ja epätoivoisena itken jos jaksan. Menetän ajantajun. No, kivut kestävät sen 4 tuntia, sen jälkeen helpottaa huomattavasti, ovat pari päivää sellaisia siedettäviä.

Näin käy jos en saa kunnon särkylääkettä ajoissa otettua.

Vierailija
18/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainakin viimeistään kovan kivun merkki, kun oksentaa kivusta. Isoin side reunasta reunaan litimärkä puolessa tunnissa. Tuntiin jos ei pääse vaihtamaan, saa olla jo housuja pesemässä, samoin sohvia ja tuoleja. Monesti joudun vaihtamaan ekoina menkkapäivinä viiteenkiin kertaan housut, kun jostain välistä verta aina tulee, vaikka olisi mitkä siteet.

En oikein pysty liikkumaan kodin ulkopuolelle menkkojen alun pariin päivään, koska minun on käytävä useaan kertaan suihkussa ja kivutkin kovat. Jotkut telttafestarit olisivat katastrofi. Jos lakanasuoja on jäänyt laittamatta yöksi, seuraava päivä menee sitten hinkatessa patjoja ja pestessä ja liottaessa kaikkia mahdollisia vuodevaatteita, kun verta voi olla jopa tyynyissä asti. Nuorempana runsaat menkat saattoivat kestää pari viikkoa, kerran 2kk putkeen, josta loppuosa tiputtelua. Hb laski 60:een. Minulla on krooninen anemia.

Vierailija
19/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailukohtana vois ottaa sen, että synnytys on mun mielestä ollut tosi siedettävö kokemus ja vähällä kivulla mennyt. Mun menkkakivut on ollu paljon pahempia ja niissä ei ole taukoa. Synnytyssupistusten välissä ehtii hengähtää ja se kestää vain hetken. Menkkakivut kestää päiviä eikä mikään helpota. Ensin toivot, että et kuole ja sitten toivot, että kuolisit.

Vierailija
20/56 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 08:22"]Se on ainakin viimeistään kovan kivun merkki, kun oksentaa kivusta. Isoin side reunasta reunaan litimärkä puolessa tunnissa. Tuntiin jos ei pääse vaihtamaan, saa olla jo housuja pesemässä, samoin sohvia ja tuoleja. Monesti joudun vaihtamaan ekoina menkkapäivinä viiteenkiin kertaan housut, kun jostain välistä verta aina tulee, vaikka olisi mitkä siteet.

En oikein pysty liikkumaan kodin ulkopuolelle menkkojen alun pariin päivään, koska minun on käytävä useaan kertaan suihkussa ja kivutkin kovat. Jotkut telttafestarit olisivat katastrofi. Jos lakanasuoja on jäänyt laittamatta yöksi, seuraava päivä menee sitten hinkatessa patjoja ja pestessä ja liottaessa kaikkia mahdollisia vuodevaatteita, kun verta voi olla jopa tyynyissä asti. Nuorempana runsaat menkat saattoivat kestää pari viikkoa, kerran 2kk putkeen, josta loppuosa tiputtelua. Hb laski 60:een. Minulla on krooninen anemia.
[/quote] Ei helvetti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi