Olen normaalipainoinen, mutta näytän alipainoiselta ja -ravitulta.
Niin, tänään tulin asiaa miettineeksi. Painoindeksini on vähän vajaa 20, mutta kroppaani katsoessani voisin hyvinkin olla alipainoinen. Ei, tämä ei ole huonoa arviointikykyä tai todellisuudentajuttomuutta. En myöskään tullut tänne mitenkään sairaalla tavalla brassailemaan, vaan nousi pienimuotoinen huoli. Voisiko kyseessä olla esimerkiksi sisäelinten ympärille kertynyt rasvakudos? Vai onkohan mulla yksinkertaisesti painavat luut/sisäelimet? Tuun saamaan varmasti aivan kauheasti alapeukkuja, mutta tulkoot.
Kommentit (7)
Olet laiha läski. Mulla sama ongelma. Tosin BMI huitelee 17-18 välillä. Meidän pitäisi nyt saada
lihaksia. Lihas painaa enemmän kuin rasva. Ravintoterapeutille odotan pääseväni.
Luitten paino ei juuri vaikuta. N. 800g oli jossakin tieto, mitä ne vaikuttaa.
Koetetaan jaksaa!
Veikkaisin ap:n viestin perusteella että hänellä on pikemminkin matalahko rasvaprosentti, eli hän on laihaläskin vastakohta. Normaalipainoinenkin voi näyttää helposti laihalta, jos rasvaa on vähän ja hoikista raajoista pilkottaa vähänkin lihaksia.
Jep ! Syökää lihaa ja treenatkaa kuntosalilla " Rocky musiikin tahdissa :D tsemppiä !
Liian vähän painoa. Muutama kilo lisää.
Mulla oli sama tilanne kuin ap:llä kun painoindeksi oli 19-20. Kuvista näkee miten oli posket lommolla ja raajat lihaksikkaat mutta tikkumaisen ohuet. Olen siroluinen, siitä varmaan johtui vielä 3 lapsen jälkeenkin tuo olemus. Nyt painoindeksi on ollut 23 jo 17 vuotta ja olen normaalin näköinen, rinnatkin kasvoivat painon noustessa A>B. Kiinteähkö edelleenkin
Ihmiset on erimallisia ja saman pituiset ja painoiset voivat näyttää hyvinkin eriltä. Sitten on vielä lihaksetkin, jotka tuo toisille enemmän painoa kuin toisille.