Olen huomannut miten ihmiset nauttivat lyödyn lyömisestä
Olen ollut aika pohjalla viime vuodet ja se mikä minua eniten jaksaa ihmetyttää on, miten moni ihminen aidosti nauttii toisten kärsimyksestä ja lyö lyötyä, eli pilkkaa, ilkeilee ja on vahingoniloinen. Tai kääntää selkänsä kokonaan. Kun meni hyvin, riitti selkään taputtelijoita. Luulin aina että tämä on joku keksitty klisee mutta eipä ole, oma kokemus on sen osoittanut. Ainakin tiedän nyt ne muutamat hyvät ihmiset, mutta niitä ei ole montaa.
Kommentit (15)
Tuo on totta. Ne haistaa tappion kuin hyeenat.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:35"]
[/quote]
Näin on! Mutta luulisi sen herättävän myötätuntoa ja halua auttaa eikä päinvastoin...Onko kaikki ihmiset ihan psykopaatteja oikeasti?
Muistan jopa tehneeni tästä samasta asiasta aloituksen palstalle pari vuotta sitten. Sitä on niin vaikea uskoa ihmisen, joka on kasvatettu kiltiksi ja joka on syntyjään empaattinen, miten muut ihmiset toimivat kuin eläimet haaskalla kun jollain menee huonosti. Varsinkin jos sillä jollain on jotain mitä kadehtii, ja melkein kaikillahan on jotain.
En enää kerro kuin anonyymisti palstoilla vastoinkäymisistä. En uskalla enää edes lääkärissä kertoa jos menee huonosti, koska ne kirjoittavat sen ylös ja seuraava lääkäri saattaa olla tällainen ihminen joka uskoo, että vastoinkäymiset ovat omaa syytä tai sellainen joka nauttii toisen kärsimyksestä.
Kateus on taustalla. Ensin on kadehdittu jotain ja kun sillä kateuden kohteella meneekin huonosti niin ilo on irti ja raadellaan siltä loputkin.
Palstoillahan niitä lyöjiä juuri onkin.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:41"]
Kateus on taustalla. Ensin on kadehdittu jotain ja kun sillä kateuden kohteella meneekin huonosti niin ilo on irti ja raadellaan siltä loputkin.
[/quote]Tai sitten jotenkin pelätään että sama voi tulla omallekin kohdalle ja siksi "torjutaan" se mahdollisuus käyttäytymällä noin. Järjetöntä mutta jotkut tekevät (tiedostamattaan) niin.
Jepp, valtaosa ihmisistä on ihan sekaisin :/
Tsemppiä ap.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:37"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:35"]
[/quote]
Näin on! Mutta luulisi sen herättävän myötätuntoa ja halua auttaa eikä päinvastoin...Onko kaikki ihmiset ihan psykopaatteja oikeasti?
[/quote]
Tai jos ap on ollut paska aikoinaan niin miut on tyytyväisiä.
Ei tietty aina näin vaan osaa ihmiset olla paskoja hyvillekin.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:41"]
[/quote]Tai sitten jotenkin pelätään että sama voi tulla omallekin kohdalle ja siksi "torjutaan" se mahdollisuus käyttäytymällä noin. Järjetöntä mutta jotkut tekevät (tiedostamattaan) niin.
[/quote]
Tuo voisi selittää sen että jätetään masentunut ystävä yksin. Mutta sitten nämä jotka oikein saavat bensaa liekkeihin kun kuulevat toisen vastoinkäymisistä ja laittavat super narttumoodin päälle. Iso siskoni on juuri tuollainen. Katkaisin välit 1,5v sitten eikä harmita yhtään :D
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:57"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:37"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 00:35"] Tuo on totta. Ne haistaa tappion kuin hyeenat. [/quote] Näin on! Mutta luulisi sen herättävän myötätuntoa ja halua auttaa eikä päinvastoin...Onko kaikki ihmiset ihan psykopaatteja oikeasti? [/quote] Tai jos ap on ollut paska aikoinaan niin miut on tyytyväisiä. Ei tietty aina näin vaan osaa ihmiset olla paskoja hyvillekin.
[/quote]
Meinaatko, että sitä saa mitä tilaa?
Mulla on nyt outo tunne, etten ymmärrä yhtään mistä te puhutte. Saisiko jotain esimerkkejä?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 02:35"]
Mulla on nyt outo tunne, etten ymmärrä yhtään mistä te puhutte. Saisiko jotain esimerkkejä?
[/quote]
No vaikka se että masentunutta ja ujoa haukutaan että on niin vammainen ettei voi koskaan kelvata kenellekään. Selvää psykopaattista empatiakyvyttömyyttähän tuo on.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 03:58"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 02:35"]
[/quote]
No vaikka se että masentunutta ja ujoa haukutaan että on niin vammainen ettei voi koskaan kelvata kenellekään. Selvää psykopaattista empatiakyvyttömyyttähän tuo on.
[/quote] Aikuinen tai muuten kypsä ihminen ei sellaista tee.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 04:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 03:58"][quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 02:35"] Mulla on nyt outo tunne, etten ymmärrä yhtään mistä te puhutte. Saisiko jotain esimerkkejä? [/quote] No vaikka se että masentunutta ja ujoa haukutaan että on niin vammainen ettei voi koskaan kelvata kenellekään. Selvää psykopaattista empatiakyvyttömyyttähän tuo on. [/quote] Aikuinen tai muuten kypsä ihminen ei sellaista tee.
[/quote]
Aikuisia ihmisiä ei oo enää olemassakaan.
Jaa, en minä ole huomannut moista.