Pesetkö jalkapohjat ja varpaanvälit aina suihkussa?
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:35"]
En, jos ne ei ole mustat mullasta tms. Joka päivä kun käy suihkussa ja laittaa puhtaat sukat jalkaan joka aamu, ei ne nyt niin paljon likaannu että ihan jynssätä pitäisi, en hinkkaa muualtakaan itseäni saippualla, kainalot ja haarovälin pesen vedellä kädellä hinkaten, en muualta, missä välissä sitä niin likaantuisi? Jalat hikoaa joo, mutta kyllä se siinä lähtee kun suihkussa on kuitenkin liki 5 min.
[/quote] En mä vaan kädellä hinkkaile jalkoväliäni, suihkulla ruuttaan koloni:D
Teen sekoituksen etikasta ja ruokasoodasta ja levitän sen huolella jalkapohjiini ja varvasväleihin. Anna vaikuttaa 15 minuuttia. Sitten hankaan tähän tarkoitukseen varatulla hammasharjalla huolellisesti jalkapohjan ja varvasvälit. Kerran viikossa siis.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:22"]
Mulla on semmonen pesulipokas, jossa on harjakset varpaiden kohdalla alapuolella ja yläpuolella sekä kantapään kohdalla. Nakkasen sen lipokkaan suihkutilan lattialle, ja siinähän on imukupeilla kiinni pohjastaan, ja kastelen sen ensin ja sitten lurautan suihkusaippuaa harjaksien kohdille, sitten pistän koko jalkateräni lipokkaaseen ja liikuttelen eestaas jonkin aikaa, ja sitten toiselle jalalle samoin. Sitten vaan huuhtelen jalkateräni, ja otan lipokkaan lattialta, ja huuhtelen senkin. Lopuksi pistän sandaalin kuivumaan telineeseen. Hieronta tulee samalla jalkapohjille. Kantapään kohdalle on vaihtokappaleena hiontakivi, jota käytän silloin tällöin, mutta harvoin. Rasvaan jalkapohjani aina suihkun jälkeen, joten en tarvitse tuota hohkakiveä käyttää usein. Sitten vaan pehmeät puuvillasukat jalkoihin ja villasukat vielä niiden päälle ja avot, on niin ihana olo jaloissa, ettei tosikaan, suosittelen kokeilemaan!!!!
[/quote]
Heh, ikinä kuullutkaan tuollaisesta mutta google sen kertoi. Olipas hauskan näköinen tekele. Nimellä "foot scrubber" löytyi tuollainen lipokas jossa on harjakset. Hauska keksintö. :D
Mistä tuollaisia edes saa?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:43"]
Mulla on semmonen pesulipokas, jossa on harjakset varpaiden kohdalla alapuolella ja yläpuolella sekä kantapään kohdalla. Nakkasen sen lipokkaan suihkutilan lattialle, ja siinähän on imukupeilla kiinni pohjastaan, ja kastelen sen ensin ja sitten lurautan suihkusaippuaa harjaksien kohdille, sitten pistän koko jalkateräni lipokkaaseen ja liikuttelen eestaas jonkin aikaa, ja sitten toiselle jalalle samoin. Sitten vaan huuhtelen jalkateräni, ja otan lipokkaan lattialta, ja huuhtelen senkin. Lopuksi pistän sandaalin kuivumaan telineeseen. Hieronta tulee samalla jalkapohjille. Kantapään kohdalle on vaihtokappaleena hiontakivi, jota käytän silloin tällöin, mutta harvoin. Rasvaan jalkapohjani aina suihkun jälkeen, joten en tarvitse tuota hohkakiveä käyttää usein. Sitten vaan pehmeät puuvillasukat jalkoihin ja villasukat vielä niiden päälle ja avot, on niin ihana olo jaloissa, ettei tosikaan, suosittelen kokeilemaan!!!!
[/quote]
Heh, ikinä kuullutkaan tuollaisesta mutta google sen kertoi. Olipas hauskan näköinen tekele. Nimellä "foot scrubber" löytyi tuollainen lipokas jossa on harjakset. Hauska keksintö. :D
[/quote]
Swipe-firma myy sekä mä ostin omani huomattavasti halvemmalla hinnalla Claes Olssonilta.
On muuten kätevä etenkin selkävaivoista kärsiville - ei tarvitse kyyristellä varpaita pestessään, ja samalla voipi peseskellä tukkaansa varpaita pestessään pesusandaalissa:)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:11"]Onko tämä vitsi? Tottakai? En ymmärrä kysymystä, oletko tosissasi : D
[/quote]
Oon ajatellu et siinä ne puhdistuu samalla ku saippuavesi menee viemäriin. -ap
Pesen päivittäin suihkussa jalat ja varpaanvälit saippualla ja käytän jalkaraspia. Jalkavoidetta laitan muutaman kerran viikossa ja sukat yöksi jalkavoiteen laittamisen jälkeen. Jalkapohjat ovat pehmeät ja kuivaa ihosolukkoa ei ole.
Itse yleensä kusen varpaille,ei haise hiki eikä kusikaan. Luonnon oma saippua!
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:09"]Erikseen jynssäämälläkö? Joskus. Rupean hinkkaamaan niitä sitten pesukintaalla, kun olen mummukka ja käyn uimahallissa pesulla.
[/quote]
Mummukka °▼°
En elleivät ole erikseen paskassa. Peseytyvät hyvin muutenkin :)
[quote author="Vierailija" time="20.07.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:54"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:43"]
[/quote]
[/quote]
Swipe-firma myy sekä mä ostin omani huomattavasti halvemmalla hinnalla Claes Olssonilta.
On muuten kätevä etenkin selkävaivoista kärsiville - ei tarvitse kyyristellä varpaita pestessään, ja samalla voipi peseskellä tukkaansa varpaita pestessään pesusandaalissa:)
[/quote]
Toihan on hyvä juttu :) Mä saippuoin pesusienen, laitan sen lattialle ja poljeskelen ja hieron jalkoja siihen.
Joko tuli hinta mainittua lipokkaalle?
[/quote]
No nyt löyty, muakin rupes kiinnostaan, kärsin jalkahiestä.
Hah haa! Täällä on mammat selostaneet tarkkaan monessa ketjussa, että alapäätä ei saippualla pestä. Ei saa pestä. Ja että lasten hiuksiin ei mitään shampoomyrkkyjä saa laittaa, puhdistuu ne hikipäät ilmankin.
Mutta! Varvasvälit on hinkattava päivittäin saippualla, muuten olet epähygieeninen sivistymätön saasta.
Ja joo, kylläpä ne normaalit varpaat puhdistuu siinä samalla, kun suihkussa itsensä pesee ja kymmeniä litroja vettä valuu varpaiden kautta viemäriin.
En, jos ne ei ole mustat mullasta tms. Joka päivä kun käy suihkussa ja laittaa puhtaat sukat jalkaan joka aamu, ei ne nyt niin paljon likaannu että ihan jynssätä pitäisi, en hinkkaa muualtakaan itseäni saippualla, kainalot ja haarovälin pesen vedellä kädellä hinkaten, en muualta, missä välissä sitä niin likaantuisi? Jalat hikoaa joo, mutta kyllä se siinä lähtee kun suihkussa on kuitenkin liki 5 min.