Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieno tilanne, ei yhtään ota päähän

Vierailija
19.07.2015 |

Mies on töissä, mutta pieni on palkka. Itse saan työmarkkinatuen reilu 600 euroa, sekä elatusmaksun 150euroa + lapsilisän 95 euroa.

Tästä mun pitää maksaa 500 euroa vuokraa ja loppu raha jää minulle, muita laskuja ei ole. Kyllä ottaa päähän, tilanteeseen ei ole tulossa muutosta seuraavaan 2 vuoteen, koska opiskelen.

Miehen palkka ei riitä koko vuokran maksuun, joten maksan puolet. Mies maksaa muut laskut.

Minulle ei jää siis mistään rahasta yli 150 kerrallaan ja seuraava raha kun tulee, niin tuo on tietysti sitten jo melkein käytetty, koskaan ei ole rahaa tilillä enempää kuin 150e kerrallaan.

Meillä siis tilanne sellainen, että kummallakin on omia lapsia, mutta yhteisiä ei ole. Mies maksaa palkastaan elatusmaksuja omistaan ja minä saan omastani tuon 150e

Pääsin opiskelemaan ja se alkaa syksyllä, seuraavat 2v tulen saamaan 180e kuukaudessa enemmän, mutta eipä paljon lohduta sekään.

LUOJAN KIITOS meillä on yhteiset rahat ja mies maksaa kauppaostoksia yms, mietin vain, että miten perheissä joissa on omat rahat, miten kukaan voi pärjätä tällä summalla? Mies ei ole elatusvastuussa minun lapsestani, minä menetän kaikki yksinhuoltajan tuet, asumistukeakaan en saa, koska mies on töissä. Miehelläkään ei rahaa jää turhuuksiin.

Periaatteessa nyt mies kustantaa minun lapsenikin asumisen, koska maksaa puolet vuokrasta, kaksistaan emme asuisi näin isossa asunnossa, eli minun pitäisi oikeastaan maksaa 2/3 asumiskuluista jos rahat eivät olisi yhteisiä.

Vaikka rahamme on yhteisiä, niin silti ottaa päähän, ettei omalla tilillä ole ikinä rahaa, ärsyttää pyytää mieheltä tai antaa hänen aina maksaa kaikki.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 23:13"]

Laskin asumistukilaskurilla, että miehen 2000 palkalla ja sun 600 työttömyyskorvauksella ja 1000 vuokralla saatte asumistukea 328 euroa kuukaudessa.

[/quote]Itse asiassa nyt huomasin että aikuisiin oli lipsahtanut kahden sijaan kolme. Eli kahden aikuisen ja yhden lapsen talous yo. tuloilla ja asumistukea 246 euroa Kelan asumistukilaskurilla.

[/quote]

Ei saada, on kyllä haettu. Pyytävät muistaakseni bruttopalkkaa joka miehelläni on enemmän kuin 2000e. Lisäksi vuokraamme sisältyy muutakin kuin vuokra, esim vesimaksut, itse vuokra ei ole noin paljon.

Ne miehen maksamat elatusmaksut vievät ison osan palkasta, hän kun on kylvänyt sitä siementään useammin kuin vain pari kertaa, onneksi kuitenkin nekin loppuu joskus ja sitten minä jo valmistunkin ja saan toivon mukaan töitä. Lapset siis melkein täysi-ikäisiä jo, ei enää onneksi montaa vuotta. Voisi hyvin olla tilanne sellainenkin, että olisi vielä vaikka 12v maksettavaa, minä työttömänä jne.

ap

Vierailija
22/22 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mietimme jo sitäkin, jos mies olisi hankkinut oman asunnon tai siirtänyt kirjansa kaverin luokse, mutta sitten jos hänellä ei ole vuokramenoja, sossussa katsotaan että voi maksaa enemmän elareita, jos taas hommaa oman asunnon niin saisin tähän nykyiseen kyllä hyvän asumistuen, mutta sitten pitäisi kuitenkin maksaa se miehen asuntokin, jonka vuokra ei varmasti olisi vähemmän ainakaan kuin puolet tämän nykyisen vuokrasta. Eli tämäkään ei hyödyttäisi yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi