Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten Reimatec puhtaaksi??

27.09.2006 |

Minulla on pojan välikausihaalarissa lähinnä hihansuiden saumoissa pinttynyttä likaa jota en tavallisessa konepesussa saanut lähtemään.

Onko mitään kikkaa millä haalarin saisi puhtaaksi, on muuten tosi kiva haalari, mutta meillekin tullut käytettynä joten vaaleansinisissä hihoissa pinttyneet likatahrat näyttää ikävältä. Uskaltaako tahranpoistoainetta käyttää?

Niin, ja miten te muuten haalaria hoidatte? Pitäisikö se joka päivä pyyhkiä rätillä vai kuinka? Käsittääkseni kovin ei saisi koneessa pestä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hihansuihin sappisaippuaa...siis ihan tarkalleen vain tahraisiin kohtiin.

Tykkään vaaleista väreistä lapsilla joten tulee kyllä haalaria pyyhkäistyä aina käytönjälkeen...ainakin melkein aina :)

Ei ole sitä hiekkaakaan kotona sitten niin paljoa...

Olen päässyt kyllä tosi vähäisellä haalarien kokopesulla kun on nuo hihansuut ja lahkeensuut katsastanut välillä ja ihan käsin pessyt ja muistanut tuon kostealla pintapyyhinnän.(voi suihkutellakin haalealla)

Helpompihan se olisi koneeseen tyrkätä koko puku,mutta säästelen noita kosteussuojaominaisuuksia kun niistä nimenomaan olen valmis maksamaan.

Vierailija
2/6 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi se ei ole vaalea. Meillä siis nämä välikausi-Reimatecit lähinnä tummansinistä/mustaa tms., jottei lika niin pahasti näkyisi.

Kun tulee likaiseksi, koneeseen laitan. Pyyhkiminen ja/tai suihkuttaminen ei ole ainakaan meidän Reimatecejä puhdistanut :(

Onneksi nyt ei tarvitse ihan joka päivä koneeseen laittaa. Hyvin pitävät useammankin pesun jälkeen vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä käytetty niin sappisaippuaa kuin tabortiakin

Vierailija
4/6 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Reimatec haalaria pestään aika harvoin. Muutaman kerran kaudessa.

Enimmäkseen suihkuttelen ja pyyhin rätillä, vaikka totta on, että kunnon kura ei tällä tavoin lähde (no silloin pestään). Vaaleasävyisen välikausihaalarin kyllä suojaan kurakelillä hiekkalaatikolla sadehousuilla, sillä tosi asia on että kunnolla kuraantuessaan ei vaaleaa reimateciä saa puhtaaksi ilveelläkään (siksi meillä suositaan tummansininisiä alaosia...).

Valitettavasti kuivakin hiekka sottaa ja sen puhtaaksi saaminen on hyvin vaikeaa. Sen huomaan lasten paidoissa ja huppareissa, joissa hihansuista eivät beiget hiekkatahrat lähde mihinkään. Mitkään puhdistusaineet eivät tehoa. Olen huipputarkka vaatteista ja siksi alan olla kohta ' ammattimainen vaatteiden puhdistaja' . Siksi olen huomannut, että ruohotahratkin saa aika helposti vaatteista pois, mutta hiekkatarhoja ei, sillä niihin ei tepsi edes auringossa haalistaminen...

Vierailija
5/6 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nämä tahrat ovat nimenomaa näitä hiekkapinttymiä, näkyvät siis tosi ikävästi vaaleissa hihoissa. Onneksi muut osat ovat kuitenkin tummaa. No, tästä opin ainakin sen, että seuraava puku on kokonaan tumma..

Taidan koittaa nyt laittaa koneeseen tahranpoistoaineen kanssa, ensi kevääksi on kuitenkin ostettava isompi puku joten ei ole väliä vaikka kosteusominaisuudet kärsii.

Kurahousutkin meillä kyllä on, mutta olen ostanut Reimatecin juuri sen vuoksi ettei kuriksia tarvitisi laittaa.

Voin kertoo sitten miten haalarin kävi pesussa.

Vierailija
6/6 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sekä hierottu sappisaippuaa kosteaan kankaaseen että levitetty päälle tabortia useaan kertaan. Kummankin tahranpoistajan annan usein vaikuttaa pitkän aikaa. Silti en ole huomannut, että poikien haalarit tai tyttären takki pitäisi vettä yhtään huonommin kuin aikaisemmin. En ole kylläkään kokeillut suihkun alla, tuleeko vesi läpi.

Meillä käytetään kurahaalareita jo senkin vuoksi, että lapsi saa sitten rauhassa vaikka istua lätäkössä. Nimittäin ainakin joku myyjä on sanonut minulle, että ei se Reimatecään ihan vedessä istumiseen ole tarkoitettu. Eskari-ikäiselle meillä ei enää kuriksia yleensä pueta, mutta hän ei enää vedessä samalla tavalla lotraakaan. Ja hänellä on kaksiosainen puku, housut ilman muuta tummasävyiset.

Koska hihansuut ovat takamuksen ja polvien jälkeen seuraavaksi suurimmassa vaarassa kuraantua, niin vinkkinä, että ne säilyvät puhtaina, kun pukee aina rukkaset hihan päälle (eikä pue niitä ensin ja sitten vasta haalarin). Niin no, se auttaa sitten, kun niitä rukkasia ruvetaan käyttämään :)

Rupesin edellisen viestini jälkeen miettimään, että aika siistissä kunnossa meillä haalarit ovat, vaikka itse asiassa kummankin pojan pukuja voi oikeastaan sanoa kokonaan vaaleansinisiksi, ja niitä on jo käytetty useampi vuosi, toinen ollut kahdella lapsella ja toinen yhdellä ennen nykyistä käyttäjäänsä. Ja samoin on tytön vaaleasävyinen takki aika siistissä kunnossa, vaikka hän on käyttänyt sitä kaksi vuotta ainoana pihatakkinaan keväästä syksyyn. Ja todella harvoin pesen niitä. Loppujen lopuksi paidat ja collegehupparit Reimatecejä helpommin likaantuvat eikä lika lähde niistä pois, sillä olen huomannut, että jo ekasta hiekkalaatikkoleikistä lähtien hihansuut ovat hiekan värisinä. Samoin huomasin, että kun tyttö oli kaverinsa pihalla maalannut sormiväreillä ja tuli takki vihreänä kotiin, väri lähti pois takista, kun heti pesin sen. Sen sijaan hänen puuvillapaitojaan on tuunailtu sormiväreillä ties minkä värisiksi, ja niistä en ole millään keinolla saanut värejä pesussa pois. Johtuukohan se siitä, että puuvilla imee lian itseensä (samoin kuin vedenkin), kun taas Reimatec hylkii...