Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi sydämmelle, passaatteko lapsianne?

Vierailija
19.07.2015 |

minä sorrun tähän usein.
Muita?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä johonkin asti. Minuakin passataan välillä niin miksei lapsiakin saa. Äitin kullanmurut.

Vierailija
22/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Tänään heräsin klo 5.50 vai että sain tarjota 28v pojalleni kyydin 300km päähän. Palkaksi sain kauniin kiitoksen ja oli poika kavereilleen kehunut että hänellä on kiltti äiti. Ja äidillä on kiltti poika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:28"]

Mitä pahaa on passaamisessa? Ihan kuin lapsia tehtäisiin siksi että saadaan ilmaista työvoimaa. Ei olla kehitysmaissa. Mitä tyytyväisempi lapsi, sitä enemmän iloa se vanhemmilleen tuottaa.

[/quote]

Miten ilmainen työvoima tähän liittyy? En ihan ymmärtänyt tätä kommenttia.

Vierailija
24/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi sydämellä (yhdellä ämmällä): Kyllä, joskus. Ovathan he omia pikkuisia vauvojani 16 - 19 v.).
Äidin oikeuksia.

Vierailija
25/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää että passaan. Kuskaan vesilaseja, imuroin, ramppaan hakemassa kaupasta sitä sun toista. Kai jotenkin pelkään, että en riitä lapselle, kun läsnäolevaa äitiä hänellä ei ole. Vain rakastava ja passaava isä.

Vierailija
26/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suomalaisten mielestä lapset on hemmoteltuja jos ei tarvitse tehdä kotitöitä. Passaaminen = asioiden tekeminen puolesta. Ei tarvitse tehdä inhottavia juttuja kun vanhempi tekee.

Vierailija
27/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:35"]

Passaan. Mua on myös passattu, ja olen silti ahkera ja omatoiminen.

[/quote]

Sama meillä, kun miestä on aina passattu eli autettu, auttaa kaikkia ja on omatoiminen, mua ei oo, en auta toisia helposti. :(

Vierailija
28/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:50"]

Kun suomalaisten mielestä lapset on hemmoteltuja jos ei tarvitse tehdä kotitöitä. Passaaminen = asioiden tekeminen puolesta. Ei tarvitse tehdä inhottavia juttuja kun vanhempi tekee.

[/quote]

Minä ymmärrän passaamisen niin että esim. teinin nenän eteen ilmestyy aina valmis aamiainen eikä teini itse osaa edes leipää voidella kun kaikki tulee aina valmiina nenän eteen. Se että vanhemmat tekee kotityöt ei kyllä ole passausta, paitsi lapsen oman huoneen siivouksen kohdalla.

Vierailija
29/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Juuri eilen sain mieheltä palautetta tästä. Pidän kuulemma lapsia vaan palvelijoinani. Kun vaadin yhden kotityön per päivä per nuppi, lomalla! Enkä koskaan tee mitään lasten eteen.

Vierailija
30/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini passasi kyllä omat ja naapurinkin kakarat! Teki leivät, haki lehdet, toi, vei, silitti jopa alusvaatteemme. Se oli äidin tapa osoittaa rakkautta ja kyllähän se hyvältä tuntui. :)

Vierailija
31/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta passaus ja auttaminen ovat eri asioita.

Vierailija
32/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä rehellisesti ihan passaan.
Poika osaisi kyllä itsekkin, mutta haen villasukat vielä hänelle kun on sohvalla, tuon mehulasin, pumppaan ilmaa pyöränkumeihin jne, jne.

Vierailija
33/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:55"]En.

Juuri eilen sain mieheltä palautetta tästä. Pidän kuulemma lapsia vaan palvelijoinani. Kun vaadin yhden kotityön per päivä per nuppi, lomalla! Enkä koskaan tee mitään lasten eteen.
[/quote]
Ettei vaan miehesi olisi tottunut äitinsä passaukseen?

Vierailija
34/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä kumma palsta on kun kukaan ei tunnusta päästävänsä lapsia helpolla kotitöistä, vaan vaaditaan sitä ja tätä ja tuota, jotta oppivat siivoamaan, luuttuamaan, pyyhkimään, kuuraamaan jne.
Samanaikaisesti kuitenkin auliisti myönnetään että paslinki pelaa.

Vierailija
35/35 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa 11v. huutelee kaikkea ja tänään tilasi huoneensa siivouksen ja valitti et meillä on aina niin paskaista. Tuo vettä, tuo sitä ja tätä. Välillä palaa pinna. Saamarin laiska hienohelma paitsi että on poika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän