Käsi sydämmelle, passaatteko lapsianne?
Kommentit (35)
Kyllä! Tänään heräsin klo 5.50 vai että sain tarjota 28v pojalleni kyydin 300km päähän. Palkaksi sain kauniin kiitoksen ja oli poika kavereilleen kehunut että hänellä on kiltti äiti. Ja äidillä on kiltti poika.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:28"]
Mitä pahaa on passaamisessa? Ihan kuin lapsia tehtäisiin siksi että saadaan ilmaista työvoimaa. Ei olla kehitysmaissa. Mitä tyytyväisempi lapsi, sitä enemmän iloa se vanhemmilleen tuottaa.
[/quote]
Miten ilmainen työvoima tähän liittyy? En ihan ymmärtänyt tätä kommenttia.
Käsi sydämellä (yhdellä ämmällä): Kyllä, joskus. Ovathan he omia pikkuisia vauvojani 16 - 19 v.).
Äidin oikeuksia.
Pakko myöntää että passaan. Kuskaan vesilaseja, imuroin, ramppaan hakemassa kaupasta sitä sun toista. Kai jotenkin pelkään, että en riitä lapselle, kun läsnäolevaa äitiä hänellä ei ole. Vain rakastava ja passaava isä.
Kun suomalaisten mielestä lapset on hemmoteltuja jos ei tarvitse tehdä kotitöitä. Passaaminen = asioiden tekeminen puolesta. Ei tarvitse tehdä inhottavia juttuja kun vanhempi tekee.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:35"]
Passaan. Mua on myös passattu, ja olen silti ahkera ja omatoiminen.
[/quote]
Sama meillä, kun miestä on aina passattu eli autettu, auttaa kaikkia ja on omatoiminen, mua ei oo, en auta toisia helposti. :(
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:50"]
Kun suomalaisten mielestä lapset on hemmoteltuja jos ei tarvitse tehdä kotitöitä. Passaaminen = asioiden tekeminen puolesta. Ei tarvitse tehdä inhottavia juttuja kun vanhempi tekee.
[/quote]
Minä ymmärrän passaamisen niin että esim. teinin nenän eteen ilmestyy aina valmis aamiainen eikä teini itse osaa edes leipää voidella kun kaikki tulee aina valmiina nenän eteen. Se että vanhemmat tekee kotityöt ei kyllä ole passausta, paitsi lapsen oman huoneen siivouksen kohdalla.
En.
Juuri eilen sain mieheltä palautetta tästä. Pidän kuulemma lapsia vaan palvelijoinani. Kun vaadin yhden kotityön per päivä per nuppi, lomalla! Enkä koskaan tee mitään lasten eteen.
Oma äitini passasi kyllä omat ja naapurinkin kakarat! Teki leivät, haki lehdet, toi, vei, silitti jopa alusvaatteemme. Se oli äidin tapa osoittaa rakkautta ja kyllähän se hyvältä tuntui. :)
Minusta passaus ja auttaminen ovat eri asioita.
Minä kyllä rehellisesti ihan passaan.
Poika osaisi kyllä itsekkin, mutta haen villasukat vielä hänelle kun on sohvalla, tuon mehulasin, pumppaan ilmaa pyöränkumeihin jne, jne.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 22:55"]En.
Juuri eilen sain mieheltä palautetta tästä. Pidän kuulemma lapsia vaan palvelijoinani. Kun vaadin yhden kotityön per päivä per nuppi, lomalla! Enkä koskaan tee mitään lasten eteen.
[/quote]
Ettei vaan miehesi olisi tottunut äitinsä passaukseen?
Tämäpä kumma palsta on kun kukaan ei tunnusta päästävänsä lapsia helpolla kotitöistä, vaan vaaditaan sitä ja tätä ja tuota, jotta oppivat siivoamaan, luuttuamaan, pyyhkimään, kuuraamaan jne.
Samanaikaisesti kuitenkin auliisti myönnetään että paslinki pelaa.
Meillä kanssa 11v. huutelee kaikkea ja tänään tilasi huoneensa siivouksen ja valitti et meillä on aina niin paskaista. Tuo vettä, tuo sitä ja tätä. Välillä palaa pinna. Saamarin laiska hienohelma paitsi että on poika.
Kyllä johonkin asti. Minuakin passataan välillä niin miksei lapsiakin saa. Äitin kullanmurut.