Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen muu elämä pysähtyy aina täysin kun aikuinen opiskeleva tytär tulee kotiin

Vierailija
26.02.2022 |

Ollaan seurusteltu miehen kanssa muutama vuosi ja meille on muodostunut oma arkemme ja rutiinimme, ei vielä asuta virallisesti yhdessä kun ollaan rauhassa etsitty yhteistä kotia eli käytännössä eletään arkeamme aina välillä toisen luona ollessa ja välillä toisen. No nyt ongelma on se että kun miehen 22 vuotias tytär tulee lapsuudenkotiinsa viettämään aikaa noin viikoksi kerrallaan n kerran 2 kuukaudessa, niin tuntuu että mies unohtaa siinä vaiheessa että hänen elämässä on myös minä joka tulisi ottaa huomioon siitä huolimatta.

Tuona aikana ei juurikaan nähdä, minkä ymmärrän jotta saavat viettää myös kahdenkeskeistä aikaa enkä minä tytölle puolituttu nainen ole siellä pyörimässä. Mies olettaa että hänen tulee olla tytön käytettävissä 24/7, vaikka tytär kuitenkin elää omaa elämäänsä nähden kavereita jne. Ongelma on se etteivät keskustele ollenkaan siitä että mies haluaisi viettää aikaansa tytön kanssa tai siitä minä päivänä tytär on lähdössä taas opiskelupaikkakunnalle. Eli ei mitään suunnitelmia heillä tuolle ajalle ja minä joudun elämään myös varpasilleen että milloinkohan meidän arkemme taas palaa entiselleen ja voidaan viettää aikaa yhdessä. Tottakai joskus myös ollaan kolmisteen, ruokaa tehden jne. Koen tutustumisen nuoreen aikuiseen vaikeaksi koska tässä ei tule kyseeseen mikään äitipuolisuhde, joka pienen lapsen kanssa ehkä tulisi. Olemme myös selvästikin introverttejä molemmat, joten tutustuminen on vaikeaa yksipuolisesti. Onko teidän mielestä tilanne normaali tuon ikäisen nuoren aikuisen kohdalla? No, oikeastaan palstan tuntien minut lytätään siitä miten en selviä viikkoa ilman miestäni ja ei kannattaisi sekaantua miehiin, joilla lapsia. Mutta kokeillaan silti josko järkevää keskustelua tulisi.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta kestää; Ei tuota vaihetta kauaa kestä. Tyttö on varmasti vasta elämässä irtautumisvaihetta. Lähde vaikka joskus itse reissuun tuoksi ajaksi jos oikein ahdistaa.

Vierailija
2/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuisitko tyttöön eri tavalla, jos hän olisi teidän yhteinen tyttärenne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koeta kestää; Ei tuota vaihetta kauaa kestä. Tyttö on varmasti vasta elämässä irtautumisvaihetta. Lähde vaikka joskus itse reissuun tuoksi ajaksi jos oikein ahdistaa.

Niin, tätäkin olen miettinyt. On kuitenkin opiskellessa jo kolmas vuosi menossa. Mietin kuitenkin itseäni kun muutin kotoa pois niin en mielelläni enää öitä lapsuudenkodissani viettänyt, korkeintaan jouluna. Toki tilanne on siitä eri että itse asuin samassa kaupungissa ja tytär asuu noin tunnin ajomatkan päässä. Ap

Vierailija
4/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ärsyttävää mutta en sanoisi epänormaaliksi. Suunnittelisin omaa tekemistä viikoksi eteenpäin kun tyttö tulee kylään ja jos joku tapaaminen miehen kanssa jää välistä niin ei voi mitään. Ei se huonoa tee pitää kerran kahdessa kuukaudessa viikon tauko ilman että ollaan niin paljon tekemisissä. Ymmärrän toki, että toivoisit enemmän kontaktia ja enemmän suunnitelmallisuutta. Minuakin harmittaa se, kun miesystäväni jättää asioiden suunnittelun viime hetkille kun taas minä suunnittelen kaiken etukäteen. Olemme päätyneet sellaiseen toimintamalliin, että meillä on "alustava suunnitelma" siitä milloin nähdään ja mies ilmoittaa jos tulee muutoksia. Minä taas en lataa liian voimakkaita odotuksia näkemiselle kuin valitettavasti nykyisessä elämäntilanteessa tulee paljon muutoksia (miehen perheen asiat ei ole kovin hyvin, mikä kuormittaa miestä)...

Vierailija
5/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hassulta. Ehkä mies ei hahmota että tytär on nuori aikuinen jolla on oma elämänsä ja menonsa vaikka isän luo tuleekin? Oma lapsi toki on tärkeä mutta ei isän tarvitse omaa elämäänsä sen vuoksi pysäyttää.

Vierailija
6/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtautuisitko tyttöön eri tavalla, jos hän olisi teidän yhteinen tyttärenne?

No tietysti tilanne olisi aivan eri, hän olisi tuttu molemmille ja kaikki voisimme olla "aivan kuin kotonamme". Siltikään en muuttaisi omaa elämääni niin että odottelen kokoaja kotosalla että milloin satutaan olemaan samaan aikaan siellä ja voidaan katsella yhdessä vaikka telkkaria. Kysyisin mitä suunnitelmia hänellä on millonkin ja sit ehdottaisin omat ideat mitä voitaisiin yhdessä puuhata jotta varmasti saadaan yhteistä laatuaikaa ja voin suunnitella sitten omia menojani. Ap

Vierailija
7/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tätäkin olen miettinyt. On kuitenkin opiskellessa jo kolmas vuosi menossa. Mietin kuitenkin itseäni kun muutin kotoa pois niin en mielelläni enää öitä lapsuudenkodissani viettänyt, korkeintaan jouluna. Toki tilanne on siitä eri että itse asuin samassa kaupungissa ja tytär asuu noin tunnin ajomatkan päässä. Ap

Niin, tilanteita on erilaisia, ja nuoret itsenäistyvät eri tahtia. Anna isän ja tyttären pitää kiinni hyvästä suhteestaan, muuta en voi neuvoa.

Vierailija
8/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmaan keskustelleet miehesi kanssa asiasta, eli miksi hänen oma elämänsä pysähtyy täysin, vaikka sinä näet sen ongelmana? Onko jotain ratkaisua näköpiirissä?

9/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä ap voi yhtä viikkoa kahdessa kuukaudessa viettää omien menojen parissa ilman että näet miesystävääsi ? Miten jotkut voivat näin pienestä asiasta tehdä ongelman?

Vierailija
10/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tilanteita on erilaisia, ja nuoret itsenäistyvät eri tahtia. Anna isän ja tyttären pitää kiinni hyvästä suhteestaan, muuta en voi neuvoa.

Tietysti annan, en mitenkään halua sabotoida tai huonontaa välejä. En vain pidä siitä että minut voidaan aina työntää syrjään joksikin aikaa, aivan kuin en olisi yhtä merkityksellinen. Tai näin koen siis. Ap

Vierailija
11/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä näkee tytärtään niin harvoin, että ei halua missata hetkeäkään hänen näkemisestään olemalla itse pois jos hän on paikalla?

Vierailija
12/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on väärä mies ja eroa siitä. 

Vierailija
13/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär ei kuitenkaan tule isälleen mielestäni kovin usein, joten miksipä et ap vain suhtautuisi siihen omana "vapaaviikkonasi" kun sinulla kuitenkin on oma kotisi? Ette kuitenkaan ole tyttären kanssa mitenkään riidoissa, niin eikö tilanne ole ihan hyvä. Sinullakin on varmasti viikoksi muuta tekemistä ja omia ystäviä, niin ei tuota kai niin mahdottomana voi pitää.

Vierailija
14/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kehdataan vielä ääneen kitistä minkä takia miehet hylkää lapsensa kun totuus on se että miehen uusi nainen ei hyväksy edellisestä suhteesta olevia lapsia.

Jos nainen viettää aikaansa lapsien kanssa ilman että näkee miestä se on vain hyväksyttävä mutta kun kääntää sukupuolet toisin päin siitä tulee ongelma

Vierailija
15/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti annan, en mitenkään halua sabotoida tai huonontaa välejä. En vain pidä siitä että minut voidaan aina työntää syrjään joksikin aikaa, aivan kuin en olisi yhtä merkityksellinen. Tai näin koen siis. Ap

Niin, ikävä sanoa, mutta et sinä olekaan yhtä merkityksellinen. Kyllä lapset, aikuisenakin, usein vaan menevät puolison edelle. Onko sinulla itselläsi lapsia?

Vierailija
16/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko olla enää yhtään omistushaluisempi?! Kuinka kiinni olet miehessä, jos et osaa olla itsesi kanssa yhtä viikkoa kerran kahdessa kuukaudessa? Sä et soisi miehesi omistautuvan tuota yhtä viikkoa omalle lapselleen? Nyt nainen ryhdistäydy. Sä varmasti pystyt tuon yhden viikon säilymään hengissä ilman, että mies on 24/7 omistautunut sinulle! Mies rakastaa lastaan ja haluaa panostaa heidän isätytärsuhteeseen. Jos et sitä kestä, niin kannattaisiko käydä jossain juttelemassa tuosta omistushalusta ja mustasukkaisuudesta. Toivottavasti mies tulee järkiinsä, eikä halua muuttaa sinun kanssasi yhteen. Kuitenkin kieltäisit tyttären vierailut ja kontrolloisit miehen elämää.

Kyse on yhdestä viikosta! Nyt herätys!

Vierailija
17/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä näkee tytärtään niin harvoin, että ei halua missata hetkeäkään hänen näkemisestään olemalla itse pois jos hän on paikalla?

Niinhän se on ja kokee huonoa omaatuntoa jos tyttö onkin yksin kotona, on sanonut minulle. Olen ehdottanut että miksi ei mene välillä päiväreissulle moikkaamaan tytärtään kun ajomatkaa ei kuitenkaan ole kuin tunti suuntaansa. Ap

Vierailija
18/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo tilanne tuossa muutu ihan itsekseen kun opiskelijoilla on taas enemmän lähiopetusta. Sen jälkeen ehtinee vaan viikonlopuksi. Kesällä on varmaan kesätöissä jne.

Vierailija
19/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta, siltä että tytär on isälleen tärkeä! Ymmärrän hyvin että isällä on halu viettää tyttären kanssa aikaa, mutta ehkä ei halua painostaa tyttöä sanallisesti yhteiseen ajanviettoon, joten hengailee kotona.

Ja eikö se aikataulukin ole aika selkeä - noin viikko, päivä sinne tai tänne. Ota lunkisti ja anna tyttären käydä isän luona, kun hän siellä vielä viihtyy.

Vierailija
20/65 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki omaa elämää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän