Uudet vaatteet reikiä täynnä
Menee hermot! Ostan paljon vaatteita koko perheelle ketjuliikkeistä ja varsinkin H&M:n vaatteista löytyy reikiä. Meillä ei ole tuholaisia, vaan reiät löytyy vaatteista jo uutena, esim. reikä hälystä, purkautuva sauma tms. Nytkin huomasin Kappahlin uudessa paidassa selässä reiän. Oletteko huomanneet samaa?
Kommentit (16)
Kyllä! Varsin h&m:n vaatteissa. Pieniä reikiä kaikki paidat täynnä. Ihan kertakäyttökamaa! Ja polvista kuluu heti polvet, väri lähtee muutaman kerran jälkeen.
Oon huomannut saman ongelman! Mulla kävi Marimekon paidan kanssa just noin, vaikka kuvittelin niiden olevan vähän laadukkaampia.
Niitä reikiä tulee ihan liikkeessäkin: ihmiset sovittaa liian pieniä kokoja ja ahtaa väkisin päälle, pudottaa lattialle ja talloo tai jättää isoon myttyyn/rekin päälle, jolloin henkari rikkoo tuotteen...
Ihan samaan olen tympiintynyt viime vuosien aikana, ei tee mieli ostaa enää mitään trikoista. Vero Modan trikoopaidat ovat osoittautuneet hyviksi, ohuet neulokset taas silkkaa moskaa.
pesetkö vetoketjulliset vaatteet samassa pesusatsissa?
Paskaa kangasta, paskaa työtä, teetetään lapsilla, ei ne jaksa tehdä 10 tunnin jälkeen enää laatua. Älkää ostako orjatyöpaskaa.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:36"]
Paskaa kangasta, paskaa työtä, teetetään lapsilla, ei ne jaksa tehdä 10 tunnin jälkeen enää laatua. Älkää ostako orjatyöpaskaa.
[/quote]
Muuten hyvä, mutta mitä tilalle? Melkein kaikki teetetään orjatyöllä nykyään, myös ns. kalliimpi ja laadukkaampi.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:32"]pesetkö vetoketjulliset vaatteet samassa pesusatsissa?
[/quote]saman huomannut. Oienikin vetoketju jissain vaatteessa tekee kauheita reikiä, ihan pieniä mutta myös kämmenen kokoisia. Kaikki vetskarivaatteey pestävä erillään tai pesupussissa.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:36"]
[/quote]
Muuten hyvä, mutta mitä tilalle? Melkein kaikki teetetään orjatyöllä nykyään, myös ns. kalliimpi ja laadukkaampi.
[/quote]Älä pese vetoketjuvaatteiden kanssa samassa koneellisessa.
Mitä väliä , pistää jotain päälle ei kukaa pieniä reikiä huomaa ?
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:36"]
[/quote]
[/quote]
Kaksi vaihtoehtoa: teet itse tai ostat pienten kotimaisten valmistajien tuotteita. Meillä tehdään ja sitten hommataan näitä kotimaisia. Kalliita? Kestävät neljännenkin tenavan käytön, joten tulevat halvemmiksi. Kankaat on ekologisia, myrkyttömiä ja laadultaan hyviä.
Kuluuko muillakin housujen haarat? Parissa viikossa kangas kuluu ohueksi jonka jälkeen repeää.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 19:07"]
Kuluuko muillakin housujen haarat? Parissa viikossa kangas kuluu ohueksi jonka jälkeen repeää.
[/quote]
Kärsitkö ilmavaivoista?
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:32"]pesetkö vetoketjulliset vaatteet samassa pesusatsissa?
[/quote]
En pese. Näitä reikiä on jo vaatteissa ennen kuin olen laput irroittanut. Syynään kotona vielä tarkkaan tarvitseeko vaihtaa ennen kuin laitan ensimmäiseen pesuun.
Paskaa laatua nykyajan vaatteet. Bangladeshin hikipajoossa orjatyöläiset kuroo kasaan ne 5sentin tuntipalkalla.