Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ELOISAT ke-to

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin neuvolassa tänään ja möhnis senkun kasvaa,pituutta jo 55cm ja painoa sen 5kg! ja ikää on sen 3vkoa ja 1pvä :D

muuten kaikki o,esikoinenkin sai vikat piikit ja päättyi näin neuvolat..(mamin oma eskarilainen) :)

nyt vaavi koisinu oikeestaan 10 asti mitä nyt välissä neuvolassa heräs. ilta meni taas tapellessa tissin ja nukkumisen välillä. toi saa iltasin jonkun tissi raivon alkaa varmaa olee niin väsyny ettei malta imee,koska pullosta kelpaa. sitte itkee sängyssään raivoisasti ja hamuu tuttii ja raivoo.. nukku sitten 22.00-1.30 sitten heräs 4 aikoihin ja sitte 6 aikaan. tollanen rytmi suunilleen on yö,aamusta sitte nukku joteski levottomasti..tutinkaa pitää pelaa aikalailla monta kertaa saa laittaa suuhun ennen ku todella se nukahtaa kunnolla. nyt menox..kerkii lepää hetken..

Vierailija
22/28 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme eilen 2 kk neuvolassa ja neiti on nyt 59-senttinen ja painaa 5,5 kg. Ilmeisesti on myös varsin pitkäjalkainen, sillä 62-senttiset housut alkavat jäädä punteista lyhyiksi. Sääli, sillä kaikki itse hankkimani ja lahjaksi saamani vaatteet ovat 62 senttisiä ja nyt ovat yhtäkkiä kaikki nafteja.

JAMSSA mietti ristiäisvärejä. Minun mielestäni voitte aivan hyvin kattaa vihreällä sävyllä, vaikka tyttö onkin kyseessä!! Meillä tosin oli kyllä kattauksena vaaleanpunainen, kun olen vielä toistaiseksi tuon esikoispojan jälkeen innoissani kaikesta vaaleanpunaisesta hörhötyksestä. Kaipa sitä jossain välissä tulee siihenkin kiintiö täyteen :).

Meillä on kotona IHANA rauha. Esikoinen on nukkunut päiväuniaan jo pari tuntia ja vauva suurin piirtein saman ajan rattaissaan. En siltikään malta mennä pötköttämään, kun koko ajan on sellainen olo, että vauva herää ihan kohta. Ihme juttu, että vaikka vauva kyllä nukkuu melkein päivät läpeensä, on mulla koko ajan jotenkin rauhaton olo, enkä osaa mennä itse nukkumaan vauvan kanssa. Nytkin uni kyllä maistuisi. Esikoinen nimittäin heräsi uuteen aamuun tänään jo viideltä...

On muuten ihanaa, kun vauva on vihdoinkin oppinut, että pipon päähän laittaminen ja rattaisiin meno tarkoittaa päiväunia :). Ei tarvitse kuin pipoa vilauttaa, niin johan alkaa silmäluomet painua tytöllä alas. Ja rattaissa nukahtaa välittömästi, ei tarvitse enää niitäkään heilutella. Aikansa tuo oppiminen kesti.

Pepper & Neela (9 vkoa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian tulee Kirpulle 10 viikkoa täyteen ja nyt tuntuu että on siirrytty ns. vauva-aikaan siitä vastasyntyneen horroksesta =) Tyttö on pitkiä pätkiä hereillä ja aktiivisesti seurailee ympäristöä. Jokelluksen alkua ja nauruakin kuuluu monesti.

vieläkin syönnin jälkeen on melko usein maidot kurkussa eikä nukkumisesta tule mitään =(, mutta selkeästi parempaan päin menossa!

Jamssa...mun mielestä vihreä käy oikein hyvin tytölle =) jos löytää vaikka sellaista limen vihreää niin on mun mielestä oikein kiva.

nyt piippaa uuni, että omenapiirakka on valmista. Hauskaa torstaita!

petraelena ja kirppu pian 10 vkoa

Vierailija
24/28 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEE-E! Meillä ensimmäinen bussimatka molempien tyttöjen kanssa hienosti takana ja esikoinen on jo tunnin nukkunut päikkäreillä ja vaavikin vielä nukkuu vaunuissa! Kävimme isomman tytön hiukset leikkauttamassa kuntoon ensiviikkoista valokuvausta ja ristiäisiä varten. Hiukan jännitti miten tyttö (2,5 v.) malttaa kävellä vaunujen vieressä, koska on kova karkailemaan ja juoksemaan muutenkin. Kampaajan jälkeen käytiin vielä apteekissa ja kaupassa. Tyttö alkoi jo olla väsynyt ja nälkäinen, koska karkailu alkoi jo nostaa päätään ja sain hiukan korottaa ääntäni. Tyttö on kovasti odottanut bussimatkaa ja heräsi jo kuuden jälkeen sitä odottamaan, kun siitä eilen oli jo puhetta. Olen tässä muutenkin huomannut, että meilllä ei kannata mainostaa menemisiä tytölle kovin paljoa etukäteen esim. " päiväunien jälkeen mennään sinne ja sinne" koska tyttöä ei sitten saa millään nukkumaan, vaikka olisi kuinka väsynyt. Hän on sitten niin täpinöissään lähdössä, ettei malta nukkua. Oleilee sängyssään unilaulujen jälkeen jonkun aikaa (yleensä kymmenen minuuttia) ja tulee sitten sanomaan: " Mä nukuin jo" .

Mitä tuumaatte JULKISELLA PAIKALLA (esim. puistot, ravintolat, kahvilat yms.) IMETTÄMISESTÄ, tuntuuko teistä homma kiusalliselta? Esikoisen kanssa jotenkin kammosin koko hommaa, johtui varmaan siitä, ettei koko imetys oikein lähtenyt kunnnolla luistamaan ja neiti oli niin kärsimätön ja huuto aivan hirmuinen , jos maitoa ei herunut tarpeeksi. Muistan kerran olleeni jossain tavaratalon lastenhoitohuoneessa ja yritin imettää (olisiko esikoinen ollut kahden kk:n ikäinen tuolloin). Kun maitoa ei vaan tullut tarpeeksi nopsaan, alkoi esikoisen karmea huuto joka kaikui kaakelisessa tilassa. Joku toinen äiti vastasyntyneen kanssa ryntäsi ulos " kauhuissaan" ja kun menin ulos mies sanoi huudon kuuluneen selvästi tavaratalon puolellekin. Koska osittaisimetin tuolloin, aloin antaa korviketta aina reissun päällä. Tuntui helpommalta.

Nyt imettäminen sujuu aivan toisella mallilla, eikä se julkisella paikallakaan tunnu mahdottomalta. Tänään imetin kampaajalla. Tämä kakkonen on paljon tyytyväisempi vauva ja tyytyy pieniin huikkiinkin mikäli ei ole mahdollisuutta imettää pitempään. Hän sitten heräilee vain aikaisemmin uudelle syötölle. Voiko tällaisiakin vauvoja olla olemassa?

Muutenkin tämä kakkonen nukkuu päivisin (ja öisin) hyvin, mikä tuntuu ihmeelliseltä. Tuntuu, että vauva vain nukkuu ja syö, pienen hetken seurustelee silloin tällöin päivän mittaan. Mistä sitä unta vaan riittää ja riittää? Edellinen kun oli erittäin virkku tapaus jo heti sairaalassa, kun ensin nukkui koko ensimmäisen vuorokauden. Sen jälkeen hän valvoi päivisin melko paljon ja nukkui öisin. Kiva tietysti kun yöllä nukkui, mutta oletin kyllä, että pienet vauvat nukkuvat suht paljon myös päivisin. Meidän esikoinen ei nukkunut.

Nyt on mentävä....

emali ja Masuvauva tänään tasan 1kk

Vierailija
25/28 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamala kun ei tunnu riittävän aikaa enää mihinkään... Meilläkin oli netti pari päivää poikki ja turha kuvitella et kerkeis lukemaan sinä aikana tulleet viestit...

No meikä vanheni vuodella täs nettikatkoksen aikana ;o) Samoin Toivolla oli eilen 1kk neuvola, mitat:

pituus: 59,5cm

paino: 5550g

py:39,5cm

eli ei mikään pieni nyytti enää :o/

Meillä tulee kakkaa kans usein myös pierun kanssa pieni viiru, kakka on sinapinväristä ja ryynimäistä.

IMETTÄMISESTÄ julkisella paikalla: Jos vauvalla on nälkä niin olen syöttänyt esim. leikkipuistossa tai kaupan kahvilassa. Vähän koitan tietysti käydä niin että en ole suoraan ihmisiin päin, mut jos pienelle tulee nälkä niin onhan hänet ruokittava.... Mun puolesta saa muut ajatella mitä tykkää ;o)

Tänään pitäis mennä pelaamaan fudista, meidän likan joukkue pelaa vanhempia vastaan. En olekaan mitään rankempaa liikuntaa harrastanu synnytyksen jälkeen....

Nyt pitää taas kiiruhtaa!

Minna ja Toivo 1kk 1pvä

Vierailija
26/28 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvolakäynti pojalla takana ja mitat tänään (2vk+4pv) oli 4665g, 57,5cm! ja 38pipo. Syntymämitat siis 4300g, 54cm, 36pää.

IMETTÄMISESTÄ JULKISELLA PAIKALLA... Emaliko se kyseli tuosta vai kuka olikaan? Mun mielipide on, että ehdottomasti luonnollinen asia imettää missä vain periaatteessa, jos äiti vain haluaa ja pystyy imettää. Itse en vielä ole ollut julkisilla paikoilla ja luulen, etten ole rohkeimpia imettäjiä.. Kyllä ainakin rauhallisissa paikoissa imettäisin. Tiedän muutamia, jotka imettää missä vain, eikä todellakaan häiritse! :)

Pate kyseli KAKASTA. Meillä kakka sinapin väristä, löysähköä, ryynimäistä ja tulee joka vaippaan. Vaippoja kuluu hirveästi ja pierujen mukana tulleet pienetkin kakkavaipat vaihdan, että iho pysyy kunnossa. Joskus pahimmillaan on vaihdettu 3-4 vaippaa tunnin sisään!!! Syönnin yhteydessä käy joskus rutina aina vain uudelleen ja uudelleen... Iho hyvässä kunnossa, kun hoidetaan sitä.

Villa & Poika

Vierailija
27/28 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa koin ajatuksen julki-imettämisestä epämiellyttävänä asiana, enkä itseasiassa sitä kertaakaan edes tehnyt. Asuimme silloin vielä Helsingin keskustassa, joten pääsin aina helposti asioilta kotiin, kun vauva tuli nälkäiseksi. Imetin esikoista aina imetystyynyn avulla ja olin siinä uskossa, etten pienirintaisena edes pystyisi imettämään vauvaa ilman tyynyä tms. Lisäksi ulkona imettäminen ei olisi tullut kuuloonkaan helmivauvan kanssa.

Nyt sitten toisen lapsen kanssa jännitin tuota julki-imetystä hirveästi etukäteen. Mutta nyt päätin, että kun kerran on kesäaika ja muutenkin helpompi imettää kun on vähemmän vaatteita, niin minähän otan asiakseni, että se myös onnistuu. Ja olenkin ollut yllättynyt siitä, miten helppoa, vaivatonta ja jopa huomaamatonta se on. Näin jopa ihmettelen sitä, miten en tullut kokeneeksi sitä esikoisen kanssa. Kyllä minä nykyisinkin pyrin aina lähtemään asioille kylläisen vauvan kanssa ja yritän hoitaa imettämisen vauvanhoitohuoneessa tms. jos mahdollista, mutta en koe ravintolassakaan imettämistä mahdottomaksi. Ja on sitä tullut imetettyä kampaajalla kesken hiustenleikkauksenkin :).

Vierailija
28/28 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä lukeeko kukaan enää tähän aikaan mutta nyt ovat molemmat lapset unessa joten muutaman sanasen ehtii kirjoittamaan

kukas se kyselikään vihreistä serveteistä tytön ristiäisiin, anteeksi kun en muista nyt tähän hätään nikkiä. minun mielestäni käyvät oikein hyvin. eihän siihen edes mitään sääntöä eikä kaiiken tarvitse tosiaankaan olla mitään vaaleanpunaista. vihreähän on hieno ja elinvoimainen väri ja ristiäisissä juhlitaan uutta elämää.

jos me nyt jossain vaiheessa saadaan ne kummit ja päästään ristiäiset pitämään ajattelin näin kolmannen tytön kohdalla jotakin kaunista violettia tai miksei jotakin hennon vihreää.

imetyksestä ollut keskustelua. minä olen myös ollut hiukan arempi julkisilla paikoilla imettäjä mutta homma on muuttunut helpommaksi jokaisen lapsen kohdalla. silti vieläkin kun menen ihmisten ilmoille laitan yleensä imetys t-paidan joka on kyllä kätevä ja saa imetyksen hoidella tosi huomaamattomasti. bebesistä ostin aikoinaan kalliin imetyspaidan mutta on kyllä hyvälaatuinen eikä etukappaleen ' rintasaumaa' erota laisinkaan. paitaa voi käyttää ihan tavallisenakin paitana kun ei etuläppä repsota kuten toisessa investoinnissa johon sijoitin aikoinaan stockmannilla. ai että harmitti. sitä ei oikeesti voinut käyttää kuin kotona mutta en saanut aikaiseksi palauttaa.

ohhoi, nyt ei tule enää mitään järkevää kerrottavaa/kommentoitavaa joten hyvää yötä kaikille, toivottavasti saamme kaikki nauttia edes jonkin verran yöunista!

t.tuuli ja tyttö 5vko1pvä