Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ELOISAT ke-to

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut olla opemamma avaamassa meidän aamutuokiota tänään ;)

Me taidetaan olla tänään ihan kotosalla koko päivä vaihteeksi kun on ollut niin vilkasta sosiaalista elämää nyt alkuviikosta...Paitsi pientä ulkoilua vaan tässä lähiseudulla.

Imetyksestä taisi olla keskustelua eilen aika paljon. k.h.p:lle niin kyllä meidänkin neiti joskus venkoilee rinnalla iltaisin jos on sellaiselle tuulella niinkuin yliaktiivinen...Nyt on alkanut sellaisen touhun, että iltaisin syö liikaa ja sitten pulauttelee maitoa. Yak meidän sohvien päällykset on nyt pesussa.

Hei muuten vinkki mitä voi tehdä ilmaiseksi vauvan kanssa mutta samalla nähdä vähän ihmisiä...mennä kirjastoon lukemaan uusimmat kiinnostavat lehdet. Mutta vaatii vauvalta yhteistyötä :)

Paranemisia kahdelle korvatulehduspotilaalle, taisi lillinkin vauva olla kipeä.

Pia

Vierailija
2/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kukaan muistaa mua???

Kiirettä on nimittäin pitänyt..

Omia kuulumisia:Kaikin puolin on hyvin mennyt.Imetys ei onnistunut, kuin sairaalassa(loppui maito heti alkuunsa), joten tällä hetkellä sit mennään tuttelilla ja hyvin neiti kasvaa..Eilen oli eka neuvola jota kyllä ihmeteltiin kovasti, että miksi vasta nyt kun jo 7 viikkoa tytsy täytti, mutta kun on mennyt muuten hyvin niin mikäs siinä..Neiti oli syntyessään siis 4220g ja 52cm ja eilen 7 vkoa 5700g ja 58cm.Kovin on iloinen neiti ja naureskelee paljon.Yöllä antaa nukkua 6-8 tuntia ja päivällä syö 4 tunnin välein..Loistavat unenlahjat on peruja äidiltä (joka on kiitollinen saadessaan nukkua tarpeeksi)!!

Ristiäiset on 7.10 ja samalla iskä tekee äidistä kunniallisen naisen ja menemme siis naimisiin..KÄÄK!!!Valmisteluille tuli kiire sillä olen kaiken järjestänyt 6 viikossa, vieläkin on hommat kesken, mutta vain hienosäätöä vailla..Onko monella eloisella jo nimi?

Onko kellään ikävä vauvamasua??Mulle tuli heti ikävä sitä palloa..No, nyt jo haaveilen kolmannesta ja viimeisestä(kai?) ja saa tulla jos on tullakseen, mutta nyt mieluummin toivoisin, että ilmoittaisi tulostaan tuolla huhti-touko- tai kesäkuussa.. :) Ei kiitos siis enään heinä-elovauvaa.. :) No sitähän ei voi tietää.. Mutta käytännössä uusi elovauva on jo mahdollinen sillä mulla oli jo ekat menkat..Voi sitä aikaa, kun niistä ei tarvinnut huolehtia..

Palaamisiin.. :)

pikku_ruu & onnellinen perhe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva vihdoin nukkuu kopassa parvekkeella. sitä edelsi klo 07 alkanut tissittely. taidan toimia huvituttina mutta kun muu tutti ei pysy neidin suussa vaan pullauttaa sen pois =)

pia: meilläkin syödään paljon rintamaitoa ja sitten tulevat isot pulautukset. joskus lentää matolle asti puhumattakaan vauvan omista vaatteista ja äidin puserosta. päiväpeitossakin on jälkiä kun ei aina muista laittaa rättiä alle. tämä pulauttelu onkin meillä uutta, kaksi ekaa ei sitä juurikaan tehnyt. mutta tuleepahan vauvanvaatteita käytettyä kun pitää vaihtaa niin usein!

pikku-ruulle isot onnittelut naimisiinmenon johdosta! oletpas saanut aikaan paljon vähässä ajassa!

eipä muuta. nyt alan tekemään omia hommia kun esikoinen on koulussa, pikkukakkonen mummin kanssa puistossa ja vauvan nyt pitäis kyllä vähän aikaa vielä hirsiä vedellä kun on koko aamun valvonut.

ai niin, piti vielä kertoa että keskimmäisen kummitäti sai tänä aamuna klo 4 toisen lapsensa ja sitten vielä meidän yhteinen tuttava tämän kummitädin kanssa on juuri parastaikaa hakemassa vauvaansa samasta sairaalasta kuin kummitäti. vauvoja pukkaa, ihanata!

mukavaa päivää kaikille!

t.tuuli ja tytöt

Vierailija
4/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva pikku_ruu kuulla noin iloisia uutisia, että on häitä ja ristiäisiä yhtä aikaa :) Onpas sulla nyt järkättävää. Paitsi häistähän voi tehdä juuri niin pienet tai isot kuin haluaa.

Ja mullakin on ihan sellainen fiilis, että toinen vauva olisi ihana kun tämä on niin ihana. Mutta en kyllä voi ajatella vielä toista raskautta. Toivottavasti teillä pikku_ruu tärppää jos vauva on haaveissanne jo nyt.

Pia taas

Vierailija
5/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti laittaa siis pikku_ruulle että olet saanut paljon aikaan järjestelyjä ihan muutamassa viikossa. kirjoittamani lause oli jotenkin omituinen joten laitoin vielä selkokielellä...

jatketaan,

tuuli

Vierailija
6/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka hyvin nukutun yön jälkeen!

Ihanaa, kun pojalle alkaa löytyä öisin rytmi. Syödään noin kahden ja puli viiden maissa ja sitten aamusella. Nukkumaan menee yhdeksän ja kymmenen välillä.

Taas kakka/peppu asiaa. Olen siis edelleen pulassa tuon huonokuntoisen pepun ihon kanssa.. Minkälaista teidän muiden vauvojen kakka on? Siis niiden joilta sitä tulee useasti päivässä. Onko vetistä ja tuleeko sitä pieniä määriä pierujenkin kera? Yritän siis edelleen selvitellä itselleni (ja lääkärille) onkohan kyseessä allergia vai vaan alkutaipaleen hankaluus.

Kutsu käy..

Vierailija
7/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan haaveilin isoista n.150-200 hengen häistä..

Nyt paikalle saapuu vajaa 60 henkeä.Lähimmät sukulaiset ja muutama ystävä..On mulla kuitenkin oikea puku.. :)

Näin lyhyessä ajassa ei saanut kunnon juhlapaikkaa ja nyt sit juhla järjestetään seurakuntatalolla, joten ei tanssia, ei alkoholia ja bileet loppuu 21 mennessä..

Tosin lapset menee mummulaan yökylään silloin ja meillä on kotona sit jatkot halukkaille kavereille..

Kiva vaan, että tänään saadaan uudet naapurit ja tulevana la on mun polttarit meillä ja sit viikon päästä ne hää jatkot..Täytynee mennä heti varoittamaan, ja sanomaan ettei tää nyt sit joka viikonloppuista ole.. :D

No, nyt kutsu käy..

Vierailija
8/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko pirulainen oli työreissullansa yli viikon enkä saanut nettiä toimimaan silla aikaa millään! No ihmekös tuo kun joku osa oli hajonnut eikä yhteydet sen takia pelanneet. Nettipimennossa oleminen aiheutti jo lähestulkoon vieroitusoireita, mutta nyt taas täällä ja toivottavasti vähän useammin kuin viime aikoina...

Pikku ruulle onnittelut tulevista häistä! Ja aikas mahtavat on teidän vauvelin unenlahjat!! Meillä on kokonaista kaksi kertaa herätty vain kerran yössä syömään, muuten herätään suurinpiirtein kahden ja viiden aikoihin niin kuin Patellakin. Olisi kyllä aivan mahtavaa saada nukkua kuusikin tuntia putkeen!!

Tämä viikko on meilläkin ollut aika sosiaalista, kun esikoisella on alkanut kerho ja muskari ja mamma pääsee sillä välin kahvittelemaan ja sosialisoimaan muiden mammojen kanssa. Kyllä se vaan niin on, että esikoisen viihdyttämisestäkin on ihana saada edes pari tuntia taukoa niin jaksaa sitten taas paljon paremmin. Tänään täytyy yrittää raahautua jumppaan vaikka lähes kolme viikkoa kestänyt flunssa edelleen vähän oireileekin. Päivistä alkaa pikkuhiljaa löytyä edes jonkinlaista rytmiä, mutta kyllä meillä syödään aika usein, noin 2,5 tunnin välein. Onneksi päivään mahtuu yleensä ainakin yhdet vähän pidemmät päiväunet niin ei tarvitse koko ajan olla sohvannurkassa tissittelemässä.

Sateinen ja harmaa päivä, mutta kai sitä täytyy ulos lähteä ettei isompi neiti ala hyppiä seinille. Palaillaan!

Pantoufle

Vierailija
9/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen päiväkodissa ja pikkuinen unilla vaunuissa - ihan omaa aikaa vaihteeksi, ihanaa! Väsymyskin on ihan kurissa - kiitos vaavin, joka vetäisi kuuden tunnin putken puolesta yhdestätoista puoleen viiteen. Itse tosin " ehdin" kömpimään sänkyyn vasta varttia yli yhdentoista. Viiden tunnin yhtäjaksoinen uni teki kuitenkin ihmeitä. Flunssakin tuntuu hellittävän - olisiko unella senkin kanssa tekemistä. Elämä hymyilee!

Illalla menen naapurin järjestämille kynttiläkutsuille ja otan pienen kantoliinassa mukaan - viihtyy siinä niin hyvin, että mikäli ei nälkä vaivaa nukkuu toivottavasti tilaisuuden ajan. Ja jos ei nuku ei kotimatka onneksi ole pitkä! Ovat nämä vauvat vain niin erilaisia - kantoliinaa ei esikoisen aikana tullut hankittua, mutta kantoreppua kokeilin, eikä tykännyt ollenkaan ja jäi koko repppu käyttämättä. Tämä pikkuinen on viihtynyt myös kantorepussa mainiosti. Asia tuli testattua viikonloppuna siskoni tupareilla, jossa hän nukkui enkelimäisesti parisen tuntia kantorepussa. Tuparit olivat puutarhassa, kun sattui niin ihanan lämmin ilma ja sain syödä ja katsella taloa ja pihaa rauhassa. Tuo reissu oli ensimmäinen koko konkkaronkalla (minä, mies, esikoinen 2,5 v. ja vaavi). Ovesta ulos pääseminen eli itse lähteminen oli työläin osa, kun piti saada sekä itselle että esikoiselle ja vauvalle kaikki vaatteet päälle ja lisäksi lapsille vaippoja, varavaatteita sun muita tarpeeksi mukaan. Esikoinen on jo päiväkuiva, eikä hänelle enää usein oteta edes varavaatteita. Potalle hän ei suostu käskystä menemään, joten lähdön hetkellä on hirmuinen maanittelu ja perustelu miksi pitää käydä potalla ennen lähtöä. Aina hän kieltäytyy ja saattaa sitten itse esim. kymmenen minuutin päästä sanoa: " Mulla on pissahätä" ja menee sitten itse. Kaikki " kuviot" läpikäyden ovesta ulos pääseminen vain kestää ja kestää.....ja vanhempien turhautumisaste kasvaa....ja pinna palaa usein! Erittäin mukava reissu kuitenkin oli ja kaikki meni mainiosti.

TAPAAMISEEN (20.10.) ILMOITTAUTUMINEN: missähän se pino luuraa, missä voi tapaamiseen ilmoittautua? Ei ole osunut silmiini.....

IMETYKSESTÄ JA RINNALLA VENKOILUSTA: meillä venkoilu tarkoittaa usein mahavaivoja ja siihen on meillä auttanut, että nostaa vauvan syöttäessä mahdollisimman pystyyn. Onnistuu mulla imettäessä niin että otan vauvan tyynylle polven päälle ja istun sängyn reunalla siten että toinen jalka on lattialla ja vauva siis tyynyllä polven päällä pää siellä sängyn puolella. Vauvan jalat siis voivat roikkua vaikka reunan yli. Pidän tietysti kädellä kiinni vauvasta ettei putoa. Toisinaan rinnan vaihtaminen on auttanut venkoiluun.

ISOT PULAUTUKSET: tuttuja juttua myös meille, toissa iltana ajattelin jo vauvan olevan sairas kun vaihdoin illan aikana viisi kertaa uudet vaatteet (siis paidan), koska menivät aina ISOISTA pulautuksista ihan märiksi. Esikoinenkin pulautteli, muttei mielestäni näin paljoa kerralla, vai enkö vain muista....harso(t) onkin ahkerasti vauvan mukana ja vaatteet eivät pölyty kaapissa, kun koko ajan saa vaihtaa uutta päälle, heh!

KAKASTA: meillä kakataan koko ajan: siis lähes joka vaipassa on kakka. Se on kai tyypillistä rintamaitokakkaa eli löysää (siis melkein vetistä), ryynimäistä, keltaista. Mutta meillä pepun iho on pysynyt hyvässä kunnossa. Terkkari oli tyytyväinen parisen viikkoa sitten, joten itsekin oletan kaiken olevan kunnossa. Myös vauva syö ja nukkuu hyvin ja on tyytyväinen. Eli en usko vetisyydellä olevan merkitystä.

ONNITTELUT Pikku-Ruulle häiden johdosta. Itse pidän enemmän pienistä intiimeistä juhlista kuin valtavasta vierasmassasta, meilläkin oli pienet häät, vielä paaaaljon pienemmät kuin teillä....

emali ja Masuvauva (huomenna 1 kk)

Vierailija
10/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä luulen että se vaan on maltista kiinni se venkoilu,että ei vaan malta herutella kun haluis sen maidon heti ja siks venkoilee silmät puoliksi kiinni :D taitaa meiän neidillä olla nyt se 3vkon imu kausi kun söi 1dl korviketta ja tunnin päästä halusi tissille. yö meni ihan ok:sti meni puol 10 koisaa ja heräs 1.00 sitte söin ja heräs 4 aikaan ja sitte 6 aikaan jonka jälkeen ei oikeen nukkunu..tissille nukahti mut vähän ajan kuluttuu taas heräs ja ois halunu lisää.. nooh..huomena neuvola et saa nähä paljos möhnikselle on taas painoo tullu :D

nyt menoks

k.h.p ja möhnis tänään 3vkoa

Vierailija
11/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Ruulle onnittelut tulevien häiden johdosta. Onpas meidän neidit olleet saman kokoisia syntyessään :) meidän Anni oli 4235g ja 52 cm pitkä. Minäkin mietiskelen kolmosta mutta tällä hetkellä mies ei ole kovin innotunut ajatuksesta. Saas nähdä jos myöhemmin mieli muuttuu. Kahden elolapsen äitinä minäkin mieluummin odottelisin sitten joskus kevät vauvaa. Kesän helteet olivat ikäviä ison mahan kanssa.

Pantoufle:Kiva kuulla sinustakin :) Olet aika sissi!!! Minä en olisi ilman nettiä selvinnyt eli olen näihin pinoihin jäänyt koukkuun.

Viime yönä minäkin liityin vatsallaan nukuttajien joukkoon. Tytöllä on vatsa alkanut vaivaamaan iltaisin ja öisin. Toissa yö meni reisille ja sama meno tuntui jatkuvan eilen illalla. Ajattelin kokeilla josko mahallaan olo auttaisi.. Ja herran jeebulis sentään. Anni ahisi muutaman kerran ja nukahti klo 22.30. Heräsi syömään kahden maissa. Vatsallleen jatkoi uniaan aina puoli seitsemään asti. Nyt on kyllä itsellänikin levännyt olo. Huono omatunto vain hieman painaa. Kuinka vaarallista/ kiellettyä se mahallaan nukuttaminen on? Esikoisen aikana neuvola kielsi mahallaan nukuttamisen. Suositeltavaa oli nukuttaa vauvaa kyljellään ja selällään.

Nyt kauppalistan tekoon.

pubu ja Anni 4viikkoa ja päivä

Vierailija
12/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pate06: Mun vauvalla kakka on vetistä yleensä ja sitä tulee pierujenkin mukana. Kakka siis niinkuin sinappimaista...ja vetelää sinappia siis. Ja kakkaa monta kertaa päivässä eli ihan melkein aina kun vaan vaihtaa niin on kakkaa siellä. Sen takia ei ihan joka kakasta voi vaihtaa vaippaa kun muuten olisin maailman suurin luonnon tuhoaja sen vaippavuoren kanssa. Kun en mä ole jaksanut alkaa kestoilemaan.

pikku_ruu: Yleensä seurakuntatalolla saa tarjota shampanjamaljat. Niin ja siis vaikka talolla lukisi ei alkoholia niin aina voi kysyä saako juhlamaljat tarjota ja yleensä suostuvat ainakin meidän suvun juhlissa näitä on nähty.

k.h.p: Ihana lempinimi möhnis :)

ja sit pyykkäämään

Vierailija
13/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo tulee siitä kun on niin iso tyttö,3vko ja painaa 5kg ja oli 2vkosena 53,5cm ja kattelin esikoisen neukkukorttia niin se paino 2kk 5kg :D

Vierailija
14/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole netti pelittänyt ei. Miehen piti oikein soittaa Soneralle...no johan toimii taas...muutaman minuutin kuluttua puhelun loppumisesta, kummaa touhua...

Kiva kun Pia oli aloittanut aamulla pinon!

Pikku_ruulle lämpimät onnittelut tulevien häiden johdosta!

Mukava kuulla sinusta Pantoufle!

Minä täällä päivittelen pehkoani. Tukkani on ollut koko raskausajan aivan kihara (normaalisti taipuisa, mutta ollut kihara viimeksi pienenä) ja tilanne vaan jatkuu. Vaikka kuinka koitan aamulla tukan föönata suoraksi niin johan muutaman tunnin kuluttua pää on kuin harakanpesä. Kosteat kelit eivät tietenkään helpota tilannetta.

Meillä on pojalla mahtava kaksoisleuka ja reidet ja käsivarret ovat niin pulleat, että ihan hymyilyttää. On siis oltu ruoka-aikaan kotona ja santsattukin joskus:) Yöllä tuo heräilee kerran tai kaksi syömään ja nukkuu sitten vatsallaan kuin tukki. Päivisin vetelee ihan kiitettävästi unta vaunuissa ulkona ja hereillä ollessaan vaatii seuraa. Onneksi on kantoliina ja isompia lapsia, sillä poika huutaa kyllä kuin hinaja jos jättää yksin esim. sitteriin hetkeksikin. No vähitellen harjoitellaan vähän muuallakin kuin sylissä oloa näin hereillä ollessa.

Meillä on huomenna pojalla 1kk täynnä. Voi hurja kuinka aika menee...kumma vaan kun itse ei vanhene lainkaan:)))))

Jaaha sitten poistun. Voikaahan hyvin!

Opemamma ja Vimpula (huomenna 1kk)

Vierailija
15/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tuo harmaa sää sitten muuttui lämpimäksi kun kävin eskarilaisen hakemassa, pieni piristys.

VESIROKKO. Meidän perheeseen toi eskarilainen vesirokon ja sairasti sen itse. Sitten saivat molemmat tytöt sen! Jihuu! Lastenlääkäri-tutuilta kyllä jo kyselin, ja sanoivat, että jos perheessä jyllää vesirokko, niin KAIKKI sen saavat. Eli meillä nyt tuo kohta 7-viikkoinenkin rokossa. Saimme kyllä lääkityksen tuolle pikkuiselle, joka siis lieventää vesirokkoa. Otin sen ihan sen takia, koska lastenlääkäri suositteli näin pienelle. Ei siis poista rokkoa, mutta lieventää sitä. Saa nähdä pysyykö aisoissa vai miten. Pari päivää on nyt näppyjä ollut. Meidän 5 vee tyttö sai rokon tosi voimakkaana, ei paikkaa, jossa näppyjä ei olisi ollut (pää, suu, korvat, kaikki limakalvot, selkä ihan täynnä!) Kyllä tyttöä kutitti, mutta saimme samaiselta lääkäriltä reseptillä antihistamiinia, joka kyllä tepsii. Suosittelen! Mutta kerranhan tuon taudin vain sairastaa, eikä siihen kuole, kiusallinen tosin on.

MAHALLAAN NUKUTTAMINEN. Joku P:llä alkava (en muista nyt nimeä) mietti vatsaallaan nukuttamista. Meillä ovat ykkönen, kakkonen ja nyt tämä kolmonen nukkuneet vatsallaan, ja ihan hyvällä omalla tunnolla nukutan. Sellaista lasta, joka pulauttelee paljon, en kyllä laittaisi vatsalleen, mutta muuten meillä vatsallaan on aloitettu nukkuminen heti kun on alkaneet ähinät. Vaunuissa siis nukkuu tietysti selällään, mutta omassa sängyssään vatsallaan, ja hyvin nukkuu. Tämä tyttä herää vain kerran yössä viiden maissa ja nukkuu pitkälle aamuun! Tosin menee vasta 23 pintaan nukkumaan. Syö kyllä paljon aiemmin, mutta ei nukahda heti iltasyötön jälkeen, selvästi mahavaivat pitävät sylissä, mutta eipä tuo haittaa, kun on niin kiltti muuten.

Onnea häävalmisteluihin (sori en muista nimeä taaskaan)!

Jospa pääsisin näkemään teitä eloisia jossain kuukausitapaamisessa (minulle tuo 20.10 ei ikävä kyllä käy, koska buukattu täyteen tuo päivä), niin nimet ja naamatkin jäisivät päähän. Olen parempi muuten naamamuistissa kuin nimimuistissa.

T. Pikkuodessa ja sairaat seuralaiset 5vee ja pian 7vkoa!

Vierailija
16/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin kiirettä jotenkin, en ehdi enää joka päivä kirjoittelemaan. Lukemaan ehdin yleensä jossain välissä. Mieskin on taas viikon pois kotoa niin on jotenkin paljon vähemmän aikaa. Sitten menin vielä ottamaan yhden työprojektin ensi kuuksi, joten kiirettä piisaa.

Patelle kakka-asiaa :) Meillä myös vauva kakkaa melkistä koko ajan. Joka vaipassa kakkaa periaatteessa ja pierujen mukana tulee tosi usein pieni määrä. Kakka on keltaista, ryynimäistä, jopa joskus vähän vaahtoavaakin (hmm, ihan kun jostain ruokaohjeesta). Siksi just puhuinkin silloin aikaisemmin, että mä vaihdan vaipat periaatteessa aina kun on kakat, jos vain huomaan, että kakka on tullut. Siitä tulee ikävän paljon vaipparoskaa, kun käytän kestoja vain osittain mutta mä haluan pitää vauvan pyllyn mahd hyvässä kunnossa ja mietin maailmanparannusta jossain muissa asioissa. Lisäksi meillä kun vauvaa pissatetaan ja kakatetaan lavuaariin niin tulee katsottua vaippaa 1-2 tunnin välein, ja tietenkin silloin aina vaihdan vaipan, jos siellä on vaikka pienikin pieru... Tällä vauvalla menee nimittäin heti peppu huonoon kuntoon jos on vähänkin kauemmin kakka vaipassa. Esim. yöllä jos en vaihda vaippaa yhdessä syöttövälissä niin se jo riittää siihen, että peppu on punainen ja jos sama tapahtuu seuraavanakin yönä niin sitten on jo ihottumaa.

Pikkuruulle onnea tulevien häiden johdosta.

Khp:lle ja kenellä muulla oli korvavaivaa, niin pikaista paranemista.

Ja kenellä sitä vesirokkoa olikaan? Toivottavasti paranette pian ja vauva pääsisi mahdollisimman helpolla.

Opemammalle tsemppiä kiharoiden kahlitsemiseen.

Nyt on taas lennettävä :)

Jamssa + tytsy 1kk1vk

Vierailija
17/28 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Jos enää muistatte mua..

Meillä menee ihan hyvin,poika on kiltti ja seurustelee paljon..puoli imetyksellä on ollu 2.vk asti kun ei oma ihan riittäny..vyöhyketerapiassa käytettiin kun kipristeli mahaa niin hirveästi ja jo ensimmäinen kerta auttoi todella hyvin.nyt on pari päivää kipristelly taas mutta luulen että vika on minun maidossa,joten ajattelin kokeilla yhden päivän ilman ja katsoa onko mun ruokavalio se mikä sen nyt aiheuttaa..

syntyessään oli 50cm ja 3690?g ja 1kk neuvolassa 54cm ja 4400g että ihan hyvin on kasvettu ja viikon päästä 2kk neuvola että saas nähdä..!!

yörytmi on ollu hyvä jo alusta asti,meilläkin nukkumaan 9-10 aikaan ja syönnit ajoittuvat sinne 2 ja 5aikoihin että samaa kun muillakin=) päivälläkin otetaan sellaset 2-4 tunnin päiväunet,ehtii äitikin jotain tehdä!!yks yö nukkui 6,5 tuntia,olihan se luksusta!

meilläkin pulautteli alussa kun korviketta alettiin antaan,välillä ihan kaarella nenästä ja suusta,mutta nyt ei enää muuta kun normaaleja pikkupukluja.

kakasta oli puhetta,tulee mieleen hernekeitto,haisee samalle,väriltään sinappi ja aikas vetelää ja vähän kokkaremaista..ja poika tekee tarpeensa 1-3 krt/pv..

korvikkeen määrästä..meillä menee tissien päälle vielä 70-140?? ja joskus menee pelkkää korviketta sellaset 160-240,eli hyvät on syömishalut ja kaksoisleukakin saatu!mut kyllä yleensä sellanen 160ml on sopiva..tietty nälästä riippuen!

Itsekin mietin tota vatsallaan nukkumista,sillä meillä nukkuu selällään ja ruukaa aina säpsähdellä ja vatsakin vaivaa joten ajattelin jos kokeilis miten vatsallaan nukkuminen onnistuu sillä nukahti eilen mahalleen mun vatsan päälle illalla kun en meinannu saada nukkuun ja nukkui hyvin sit 4 tuntia joten saas nähdä miten ens yö menee..mut nyt lopettelen jos tuo poika jo kohta heräilee kun on kohta 3tuntia vetäny unta palloon!

Jmi82&poeka kohta 7vk

Vierailija
18/28 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilma on harmaa mutta onneksi mieli on iloinen. Poju on reilun viikon vedelly yöunet 22-07 heräämättä. Seitsemältä hän ottaa maitoa ja jatkaa vielä unia jopa yhdeksään. nautimme nyt tästä ihanuudesta tällä hetkellä, vauvoistahan ei koskaan tiedä.

Viime viikolla poika itki kolmena iltana ehkä n. tunnin verran, mikä oli aivan outoa sillä hän ei juuri itkeskele. Kakkakin oli niinä päivinä hieman piukassa ja aivan rasvaista.Tulikin sitten mieleeni että taitaa olla syy devitolissa jota olin juuri ruvennut antamaan säännöllisesti joka päivä.Alkuun annoin silloin tällöin jotta vatsa tottuisi. Mutta jokapäiväinen annos ei sopinutkaan hänen vatsalle. Joten jätimme devitolin pois ja poika ei neljäntenä iltana itkenyt. Syy oli siis niissä tipoissa. Pidämme nyt tauon ja sitten kokeilen jotain muuta merkkiä.

PIKKU_RUUlle lämpöiset onnittelut tulevista häistä.

OPEMAMMA: emme ole käyneet koskaan mammakeitaan jutuissa. en oikein edes tiedä millaisia tapahtumia ja juttuja siellä mahtaisi olla. Olemme käyneet tässä lähinurkilla kerhoilemassa.

Mukavaa kun tapaamispino on kasvanut ja paljon on äitejä ilmoittautunut mukaan. Minä juuri eilen sanoin miehelle et jospa pitäsi sen päivän vapaata ja lähdettäis koko porukalla Helsinkiin(koululaisilla syyslomapäivä). He voisivat mennä sillä aikaa johonkin omaan juttuun.

Olikos se Vantaalla se lasten leikkipaikka Hoplop vai mikä sen nimi olikaan? Minkäikäisille se on tarkoitettu, olisiko siellä kouluikäiselle tekemistä?

mukavaa päivää kaikille ja ihania hymyjä päiväänne!

myry ja Eetu 2,5kk

Vierailija
19/28 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

k.h.p:n j lillin vauvoille paranemista korvatulehduksesta.

Vierailija
20/28 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkuu päiväunia, on nukkunut jo tunnin verran. Ihan luksusta kun se nukkuu nyt noinkin hyvin. Yleensä aamut menee silleen, että nukkuu sen vartin kerrallaan ja sitten taas killittelee hereillä puoli tuntia tai tunninkin. Viime yökin meni paremmin kuin yleensä, vauva nukkui 23.30-02.30, ruokailu ja vaipanvaihto, unta 03.00-05.30, ruokaa ja sitten nukahti, mutta kakkasi isot kakat vaippaan ja oli pakko repiä ylös vaipan vaihdolle raukkapieni, nukahti uudelleen 06.15 ja nukkui puoli kahdeksaan. Sitten aamutoimet ja uusi ruokailu kahdeksalta jonka jälkeen sitten kuukahtikin puoli yhdeksän maissa. Ehdin viemään koiran ulos rauhassa takapihalle, kun esikoinen oli kotona ja saattoi vahtia nukkuvaa vauvaa. Sen jälkeen sain syötyä aamupalaa JA luin vielä Hesarinkin. Nyt ehdin tulemaan nettiinkin... Onpa päivä alkanut hyvin :) Kerran näinkin.

Niin ja tuo kakkonenkin on hyvällä tuulella ja leikkii itsekseen. Mitäs sitä muuta voisi pyytää näin torstaiaamuna?

Ristiäisiin on vielä kaksi viikkoa aikaa. Vaateongelma alkaa nostaa päätään... Miehellä onneksi ei sitä ongelmaa ole ja luulen, että kakkosellekin jotkut rievut löytyy. Mutta esikoinen ja minä. Huoh. Vauvan kastemekko on onneksi hankittu. Yksi murhe vähemmän.

KATTAUKSESTA: Mitä olette mieltä, olisiko ihan tyhmää käyttää vihreää väriä kattauksessa (siis esim. servetit, kynttilät jne) vaikka onkin tyttövauva? Vai pitäisikö olla se perinteinen vaaleanpunainen?

Mistähän johtuu, että tuo meidän vauva nukkuu aika hyvin olkkarin sohvalla? Sängyssänsä heräilee päikkäreiltä jatkuvasti, mutta tuolla sohvalla on nukkunut jo aika monena päivänä ainakin osittain suhteellisen hyvin. Ainakin selvästi paremmin kuin omassa sängyssään. Huono puoli on se, että pitää olla sitten olkkarissa aika hiljaa.

Jahas, kakkonen suuttui taas jostakin ja meni mököttämään huoneeseensa. Pitää mennä katsomaan ettei ala vielä kiukuspäissään nukkumaan niin kuin yleensä tekee.

Iloista päivää kaikille

Jamssa + tytsy huomenna 6vk