Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonosti matkaan varautuneet lapsiperheet

Vierailija
18.07.2015 |

Pakko ihmetellä tätä nyt "ääneen". Miten ihmeessä monet lapsiperheet varautuvat niin huonosti matkoilla/huvipuistopäivinä jne. säähän, haavoihin, likaan jne.

Jos säätiedotuksessa luvataan +15 astetta ja ukkoskuuroja, niin miksi ihmeessä perheet lähtevät liikenteeseen t-paidassa ja shortseissa? Sitten lapset itkevät ja aikuiset huutavat kun ollaan läpimärkiä ja kylmissään. Ostettu vesi on kallista ja jätski kaatuu syliin. Ei kuitenkaan ole edes paperinenäliinaa sotkun siivoamiseen. Esiteini on valinnut kengikseen korkkarit (pienellä korolla), tarkoitus kävellä päivän aikana useita tunteja. Kaikki ostettu raahataan muovipusseissa ja kädet väsyvät.

Luulisi että jo vauvavuoden aikana perheet oppisivat kantamaan taskussa paperinenäliinoja ja vaikka kosteuspyyhkeitäkin. Säätiedotuksia kannattaa katsoa, tai vähintään lämpömittaria. Sadettapitävä takki on kätevä, eikä yhtään liikaa 15 asteessa ja sadekuuroissa. Sen takin ja vesipullon voi pakata vaikka reppuun, niin on kädet vapaana, eikä kantaminen tunnu missään.

Miksi ihmeessä ihmiset varautuvat niin huonosti ja sitten valittavat omien valintojensa seurauksista?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt ihan samaa. Itse varaudun aina vähintään kolmanteen maailmansotaan, vaikka mentäisiin vain naapurikaupungin kauppakeskukseen. :D

Vierailija
2/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sua häiritsee muiden ongelmat? Miksi? Mä varaudun kyllä kaikkeen ja vähän liikaakin, mut en todellakaan jaksa häriintyä siitä jos muut ei varaudu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on isot lapset, jotka pakkaa itse. Muistuttelen kyllä, mutta siperia opettaa

Vierailija
4/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan törmännyt ap:n väitteeseen. Eikä minua muiden matkatavarat kauheasti kyllä kiinnostakaan. Enemmän näkee kyllä sellaisia perheitä, joilla on puoli omaisuus mukana. En käsitä kuka jaksaa kantaa kaikkia nyssäköitä? Itse pyrin minimoimaan ylimääräiset tavarat, on paljon helpompi liikkua! Ja oikeasti monet pärjäävät hyvin shortseissa, vaikka joku toinen palelisikin. Jonnekin eräretkelle otan varmaan vähän kuivaa vaihtovaatetta ja muutaman laastarin mukaan, mutta kaupungissa, huvipuistossa tai muuten ihmisten ilmoilla löytää kyllä hätätapauksissa aina jonkun ratkaisun. Ja ehkä se teini oppii sitten pukemaan ensi kerralla mukavammat kengät?

Vierailija
5/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on vain suoraa seurausta siitä, ettei äiti pakkaa kaikkea mahdollisesti tarvittavaa mukaan, ja kanniskele sitä itse repussa selässään. Äiti lähtee samalla tapaa huvittelemaan kuin muutkin perheenjäsenet. Ei ota isä kaikkien sadevaatteiden varalle reppua kantaakseen, vaan ehkä vain sen oman järjestelmäkameralaukkunsa, jonne ei varmasti oteta mukaan edes pillimehua taaperolle. Ei muista isä nenäliinoja slimmattujen shortsiensa taskuihin, eikä niistä muistuttaminen perheen teineille ole coolia.

Vierailija
6/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen, miten jotkut aina huomaavat toisten ongelmat ja tilanteet. Itse kävelen vissiin laput silmillä, kun en tiedä mitä muilla huvipuiston asiakkailla on mukanaan ja mitä ei! :D

Vierailija
7/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutoselle, sekö on oikeutus sille, että tarvittavat asiat ei ole matkassa koska ei isäkään tee? Eikä äitiä huvita? Kuulostatpa eräältä tietämältäni ihmiseltä, joka oli käynyt lastensa kanssa uimassa, kakarat kylmissään autossa itkeneet haluavansa kotiin ja äiti kiljui rannalta: "turpa kiinni pennut äiti juo nyt viinaa!".
Ei se maailma niin pyöri, että omaa persettään vain ajatellaan...

Vierailija
8/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen: Älähän nyt yleistä. Kyllä se meillä isä on jonka taskusta löytyy AINA mm. nenäliinoja.

Vierailija
9/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 09:51"]

Kutoselle, sekö on oikeutus sille, että tarvittavat asiat ei ole matkassa koska ei isäkään tee? Eikä äitiä huvita? Kuulostatpa eräältä tietämältäni ihmiseltä, joka oli käynyt lastensa kanssa uimassa, kakarat kylmissään autossa itkeneet haluavansa kotiin ja äiti kiljui rannalta: "turpa kiinni pennut äiti juo nyt viinaa!". Ei se maailma niin pyöri, että omaa persettään vain ajatellaan...

[/quote]

Kutonen tuntee tilanteen todella hyvin juuri siksi, että hän oli se äiti, joka huvipuistoreissuilla kuljetteli mukanaan sen repun, jossa oli kaikki lasten tarvitsema varavaate ja eväs. Kun samaan aikaan perheemme isä juoksi sen kameralaukun kanssa etsiskelemässä parempia kuvakulmia, äiti huolsi lapset ja seisoi taaperojunien lähtöpaikalla vilkuttamassa. Isää ei huvipuistopäivän aikana nähnyt kuin silloin, kun toi kameralaukunkin äidin hoitoon mennessään yksin kieputtimeen jossa ei tavaroita saanut olla mukana.

Vierailija
10/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota minäkin olen ihmetellyt monessa paikassa. Keli saattaa olla hiton kylmä, ja iso osa lapsista on sandaaleissa, sortseissa ja t-paidassa räkä poskella... Vanhemmilla on kyllä olematon vastuuntunto ja hoivavietti...

Vierailija
11/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä huomaa mitä samassa huvipuistoissa olevilla vierailla on mukana ja mitä ei. Mutta ärsyttää miehen paras laveri kaveri ja tämän perhe, jotka eivät koskaan varaudu mihinkään, kun lähdemme yhdessä johonkin. Olemme kaverin kuopuksen kummeja, ja he ovat meidän ainoan kummeja. Tytöt ovat syntyneet peräkkäisinä päivinä näin heinäkuussa, joten juhlimme synttäreitä aina yhdessä jossain huvi- tai vesipuistossa. Tätä perinnettä on jatkunut nyt muutaman vuoden ja joka vuosi me olemme pelastaneet päivän vara- ja sadevaatteilla, kosteuspyyhkeillä ja vesipulloilla. Tai oikeastaan en tiedä ärsyttääkö vai huvittaako enemmän. Mutta kai sen ymmärtääkin. Tämä vuotuinen reissu meidän kanssa on lähes ainoa, jonka he tekevät. Me taas olemme matkustaneet lapsen kanssa milloin missäkin vauvasta saakka.

Vierailija
12/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 09:40"]

Ja sua häiritsee muiden ongelmat? Miksi? Mä varaudun kyllä kaikkeen ja vähän liikaakin, mut en todellakaan jaksa häriintyä siitä jos muut ei varaudu!

[/quote]Häiritsee, kun tuosta aiheutuu kamalaa itkua ja huutoa. Hankalaa viettää itse rauhallista reissupäivää kun vieressä on kolme karjuvaa perhettä. Vielä illallakin lapsemme kauhistelivat miksi jotkut aikuiset ovat niin pelottavia kun huutavat ja kiroilevat. 

Meillä ei ollut "koko omaisuutta" matkassa. Lapsilla oli reput, joihin laitettiin matkan aikana matkatuliaiset ja joissa kannettiin jossain vaiheessa päivää hetki lasten takkeja. Pienet juomapullot kummallakin.  Itselläni oli keskikokoinen käsilaukku (pari nenäliinapakettia ja yksi kosteuspyyhepaketti) ja yhteinen vesipullo minulle ja miehelle. Miehellä oli vain lompakko ja puhelin.  Olimme myös varautuneet käteisellä rahalla, mikä oli hyödyllistä. Kaikki muut eivät olleet hoksanneet, että katukauppiaille, limuautomaattiin tai vessaan ei välttämättä käy kortti.

ap

Vierailija
13/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 09:51"]

Kutoselle, sekö on oikeutus sille, että tarvittavat asiat ei ole matkassa koska ei isäkään tee? Eikä äitiä huvita? Kuulostatpa eräältä tietämältäni ihmiseltä, joka oli käynyt lastensa kanssa uimassa, kakarat kylmissään autossa itkeneet haluavansa kotiin ja äiti kiljui rannalta: "turpa kiinni pennut äiti juo nyt viinaa!". Ei se maailma niin pyöri, että omaa persettään vain ajatellaan...

[/quote]

Eiköhän tuossa ollut vähän muutakin ongelmaa kuin puuttuva nenäliina.

Vierailija
14/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla reput huvipuistossa? Joskus tulee lähdettyä extempore ja joskus tulee yllättäviä tarpeita. Kaikkeen ei voi varautua. Huutavat ja kiroilevat vanhemmat löytävät syyn huutaa vaikka heillä olisi matkatavarat mukana. 

Vierailija
15/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 09:40"]Ja sua häiritsee muiden ongelmat? Miksi? Mä varaudun kyllä kaikkeen ja vähän liikaakin, mut en todellakaan jaksa häriintyä siitä jos muut ei varaudu!
[/quote]
Mene jeesus muualle

Vierailija
16/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 09:57"]

Mä en kyllä huomaa mitä samassa huvipuistoissa olevilla vierailla on mukana ja mitä ei. Mutta ärsyttää miehen paras laveri kaveri ja tämän perhe, jotka eivät koskaan varaudu mihinkään, kun lähdemme yhdessä johonkin. Olemme kaverin kuopuksen kummeja, ja he ovat meidän ainoan kummeja. Tytöt ovat syntyneet peräkkäisinä päivinä näin heinäkuussa, joten juhlimme synttäreitä aina yhdessä jossain huvi- tai vesipuistossa. Tätä perinnettä on jatkunut nyt muutaman vuoden ja joka vuosi me olemme pelastaneet päivän vara- ja sadevaatteilla, kosteuspyyhkeillä ja vesipulloilla. Tai oikeastaan en tiedä ärsyttääkö vai huvittaako enemmän. Mutta kai sen ymmärtääkin. Tämä vuotuinen reissu meidän kanssa on lähes ainoa, jonka he tekevät. Me taas olemme matkustaneet lapsen kanssa milloin missäkin vauvasta saakka.

[/quote]

Muuten ei valittamista tästä kommentista, mutta pakko saada sanoa tuosta "miehen parhaasta laverikaverista"...

Vierailija
17/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 09:45"]

Tämähän on vain suoraa seurausta siitä, ettei äiti pakkaa kaikkea mahdollisesti tarvittavaa mukaan, ja kanniskele sitä itse repussa selässään. Äiti lähtee samalla tapaa huvittelemaan kuin muutkin perheenjäsenet. Ei ota isä kaikkien sadevaatteiden varalle reppua kantaakseen, vaan ehkä vain sen oman järjestelmäkameralaukkunsa, jonne ei varmasti oteta mukaan edes pillimehua taaperolle. Ei muista isä nenäliinoja slimmattujen shortsiensa taskuihin, eikä niistä muistuttaminen perheen teineille ole coolia.

[/quote]

No miksi teette lapsia tuollaisten miesten kanssa? Suomessa saa vapaasti valita puolisonsa.

Vierailija
18/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en haluaisi miestä, joka kannuskelee pillimehuja ja nenäliinoja bermuudoissaan. Yök.

Vierailija
19/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei olis mitään mukana, jos jäisi miehen vastuulle. Lähinnä sen takia, että olen ite totuttanut miehen siihen, että pakkaan kaiken. Mussa on vähän kontrollifriikin vikaa ja haluan tietää, että kaikki varmasti on mukana. Ja tottakai mies hyödyntää tätä :D

Vierailija
20/35 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko heittää tähän miehen paras laveri kaveri (12):). Hauska.

Ja en jaksa minäkään muita seurailla. Toki, jos jotain pahoinpitelyä jne. Tuskin sortsit Suomen kesässä, nenäliinojen puute jne. moista kamaa.