Mua pelottaa laihtumisen myötä tuleva nahkan roikkuminen. Etenkin vatsassa
Ensinnäkin se tuo terveydellisiä ongelmia kun iho hautuu. Toiseksi se, että onhan se rumaa.
Joo joo miksi annoin itseni lihota. Ei tarvitse tulla tuosta viisastelemaan. Lähtöpaino oli 128kg ja nyt on painoa tullut alas vasta viisi kiloa. Olen yrittänyt monesti aiemminkin pudottaa painoa, mutta ei ole onnistunut. Nyt on kuitenkin tullut mitta täyteen ihan totaalisesti ja haluan ylimääräisistä kiloista eroon.
Saahan tuon vatsanahkan leikkaamalla pienemmäksi, mutta ei siihen leikkaukseen nyt ihan heti pääse. Lisäksi rinnoista tulee varmaan tyhjät nahkapussit eikä mitään pienet sellaiset. Pakko niistäkin olisi saada ylimääräisiä pois ja kohotettua rintoja. Mitään silikoneja en todellakaan halua. Normaalipainoisena olin toki jo suht isorintainen, että en tiedä miten laihdutus vaikuttaa.
Viimeisenä sitten allit eli olkavarren nahka joka alkaa roikkumaan. Ne varmaan pitäisi korjauttaa yksityisellä puolella. Julkisella puolella kai saa tuon vatsanahan leikkaamisen terveyssyistä.
Raskausarpiakin on, mutta ne on pienin murheista. Toki olisi ollut kiva kun laihtuneena ja nahka pienennettynä olisi arvoton vatsa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei jäänyt roikkumaan yhtään, ihme kyllä. Ei vatsa tietenkään ole yhtä timmi kuin nuorena, mutta mitään roikkopussia ei jäänyt kun laihduin. Pudotin painoa ketogeenisella dieetillä ja pätkäpaastolla. Sellaistakin olen kuullut, että tämä yhdistelmä edesauttaisi kropan kiinteytymistä.
Joo, olen laihduttanut aiemmin ja jäi roikkumaan yksi sun toinen kohta. Nyt olen pudottanut 30 kg pätkäpaastolla eikä esim. allit ole koskaan olleet yhtä kiinteät.
No tuskin sun läskitkään kovin kauniita on.
Vierailija kirjoitti:
Kalkkunapussin saa huivilla piiloon. -kokemusta on
Ei ole kiva koko aikaa piilotella kaulaansa huivin alla. Viime kesänä ei tullut kysymykseenkään.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti etsit syitä että ei sun kannatakkaan laihduttaa, vaan saat jatkaa syöpöttelyä.
Mä ilmeisesti luin eri aloitusta kuin sä koska en mä mitään tuollaista aloituksesta tulkinnut.
Joku suomalainen nainen onnistui saamaan kunnon ylös ja kymmeniä kiloja ylipainoa pois kuntosalitreenillä ja ruokavaliolla, joka ei tähdännyt nopeaan painonlaskuun. Pääpaino hänellä oli siis terveellinen ja riittävä ravinnonsaanti ja ennen kaikkea, ennen kaikkea, kuntosaliharjoittelu, joka kulutti energiaa ja toi lihaskuntoa, liikkuvuuta ja, todellakin, kiinteytystä sitä mukaa kun paino hallitusti laski ja kehonkoostumus parani paranemistaan. Aikansa se keski, mutta ei tosiaan jäänyt roikkuvaa ihoa hänelle.
Itse olen vasta sillä tasolla, että teen kasvo(!)voimistelua, sen kun pitäisi vaikuttaa leukapussiin ja alaspäin pyrkiviin poskiin ja suupieliin, aika näyttää.
Varatkaa aika terveyskeskus lääkäri,pyytäkää ylipainosta päästä laihdustus ryhmä ENE. sitä kautta pääse vatsalaukun pienennys leikaus halutessa ,kuin halutessa irtonahan poiston julkisen puolen sairala ja sen plk. maksut. Hesasta lähete menee leikaukset Jorvin Sairaalla!
Vierailija kirjoitti:
Roikkuva nahka on silti parempi kuin läski. Terveys- ja muista syistä. Nahka roikkuu iän myötä joka tapauksessa. Näytät eses vaatteet päällä hyvältä.
On toki parempi, mutta kyllä pahasti roikkuva vatsanahka on terveysriski ja voi tulla isojakin iho-ongelmia. Siksi mulle on ainakin tärkeää, että pääsisi sitten leikkaukseen kun on normaalipainossa.
Vierailija kirjoitti:
Vatsanahkaa ei saa leikkaamalla pienemmäksi vaan saat koko roikon pois ja timmin vatsan. Turha pelätä. Roikkoja leikataan pois julkisella puolella ja pääset kirjaimellisesti alle kahdella sataa terveyshaitastasi eroon.
Onkohan kuinka vaikea päästä siihen leikkaukseen ja onkohan pitkät jonot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei jäänyt roikkumaan yhtään, ihme kyllä. Ei vatsa tietenkään ole yhtä timmi kuin nuorena, mutta mitään roikkopussia ei jäänyt kun laihduin. Pudotin painoa ketogeenisella dieetillä ja pätkäpaastolla. Sellaistakin olen kuullut, että tämä yhdistelmä edesauttaisi kropan kiinteytymistä.
Gurut väittää, että jos laihduttaa paastolla, vaikka pätkäpaastollakin, paaston aikana elimistö käyttää ylimääräisen proteiinin hyväkseen. Tarkoittaa sitä, ettei nahka ala roikkua niin paljon.
Paaston aikana elimistö muutenkin korjaa itseään, joten onhan se mahdollista jossain määrin. Mutta 50 kilon laihdutus jättää varmasti jälkensä.
Laihdutin 15 kiloa pätkäpaastolla puolessa vuodessa eikä roiku yhtään mikään. Ikääkin on jo 65.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gurut väittää, että jos laihduttaa paastolla, vaikka pätkäpaastollakin, paaston aikana elimistö käyttää ylimääräisen proteiinin hyväkseen. Tarkoittaa sitä, ettei nahka ala roikkua niin paljon.
Paaston aikana elimistö muutenkin korjaa itseään, joten onhan se mahdollista jossain määrin. Mutta 50 kilon laihdutus jättää varmasti jälkensä.
Laihdutin 15 kiloa pätkäpaastolla puolessa vuodessa eikä roiku yhtään mikään. Ikääkin on jo 65.
15kg on pientä verrattuna siihen mitä mun pitää pudottaa. Ei voi oikein verrata.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti etsit syitä että ei sun kannatakkaan laihduttaa, vaan saat jatkaa syöpöttelyä.
Mitä ihmettä sä oikein selität??? Olet kyllä ihan pihalla.
Leikataan tietyissä tilanteissa. Itse yritin saada leikkausarvioon lähetettä, mutta mahdollista vain, jos saan painon normaaliin ja pidettyä sen siinä normaalissa vuoden ajan. Olen pudottanut nyt 75 kg (7 vuodessa) . Vaadittava lisäpudotus vielä 30 kg.
En voi käyttää hiatonta puseroa, käsivarsien allien vuoksi. Rinnat roikkuvat melkoisen alhaalla ja vatsakaan ei kovin hyvältä näytä, reisistä puhumattakaan. Terveyskeskuslääkäri sanoi, että ei ollenkaan paha tilanne, koska paino lähtenyt niin hitaasti . Eniten häiritsee itseä kaulan, mutta ei nyt niin pahasti sekään, oon jo iässä, jolloin on ehkä parempi olla vähän pullea, ettei näytä kurttuiselta.