Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun katat kahvipöytään tarjoomuksia...

Vierailija
17.07.2015 |

...niin saako kaiken tarjolla olevan syödä? Nyt ei ole kyseessä mitkään juhlat, joissa on oletettavaa, että muitakin ottajia on, vaan ihan tavallinen kahvittelu kaverin kanssa.

Jos katat teille kahdelle esimerkiksi viisi korvapuustia, närkästytkö, jos vieras syö neljä? Ja jos närkästyt, niin miksi katat enemmän tarjolle kuin on tarkoitus tarjota?

Tuli mieleeni kun kaveri suuttui kun vieraat oli vastaavassa tilanteessa syöneet kaikki tarjolla olleet pikkuleivät. Ei mitään valtavaa määrää eikä keksipakettia tyhjäksi, vaan tyhjentäneet tarjoiluvadin. Minä taas en ymmärtänyt, mistä kaveri riehui, kun meillä saa kaiken tarjolla olevan syödä, jos siltä tuntuu. Tietty jos vasta avattu kilon Oltermanni katoaa parin voileivänsyöjän kitaan niin ensi kerralla saattaisin laittaa siivuina tai ostaa kaupasta tuplat.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa syyä, ääntä kohti vaan!

Vierailija
2/71 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä saa syödä kaiken mitä pöydällä on, sen takia ne on siihen laitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, mitä tarjolle laitetaan, on tarkoitettu syötäväksi. Jos ei halua vieraiden syövän jotain, miksi laittaa sitä pöytään?

Vierailija
4/71 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa syödä kaiken mitä tarjolla on ja voin tarvittaessa täydentääkin, jos kaapista löytyy vielä lisää.

Vierailija
5/71 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa syödä, sitä vartenhan ne tarjolle laitan. Vielä ei ole kukaan vieras tyhjentänyt keksivarastoja, syönyt kaikkia korvapuusteja tai ahminut kokonaista mustikkapiirasta :D

Vierailija
6/71 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua säilöä herkkuja kotiini, joten nimenomaan toivon, että vieraat vetävät kaiken mitä oon laittanut tarjolle :D 

Vierailija
7/71 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty saa syödä.En ole pihi.Voi kun ois vieraita usein.

Vierailija
8/71 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 23:06"]Jos vapaamuotoisesti kaverin kanssa kahvitellessa nostan pöytään keksi- ja korppupurkin, oletan että niitä ei syödä tyhjiksi. Jos taas varsinaisesti laitan jotain tarjolle erityisiin tarjoiluastioihin, kaiken saa syödä.
[/quote]

No voisitko ilmoittaa tästä etukäteen? T. Herkkupeppuvieras, varmasti syön kaiken mitä pöydällä on :D Tai laita puolet kaappiin. Tosin saatan kyllä kysyä että oisko sulla lisää, kun pöydällä olleet loppuvat :P

Vierailija
9/71 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki esillä oleva on tarkoitettu syötäväksi. Joskus olen törmännyt sellaiseen, että joku (yleensä oma lapsi) kahmii suhteettoman paljon herkkuja itselleen ja kaikille ei jää otettavaa. Silloin saatan puuttua tilanteeseen ja sanoi, että "Jokainen ottaa ensin yhden ja sitten lisää". Tapanani on kuitenkin laittaa niin paljon tarjottavaa, ettei se kovin helposti lopu kesken. 

Vierailija
10/71 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaahan se on kun tarjoomukset kelpaa!
Itse närkästyin kerran siitä, että uunituoreita itseleipomiani karjalanpiirakoita eivät vieraat edes maistaneet... kaupan vohvelit kyllä kelpasivat.

Vierailija
11/71 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 23:06"]Jos vapaamuotoisesti kaverin kanssa kahvitellessa nostan pöytään keksi- ja korppupurkin, oletan että niitä ei syödä tyhjiksi. Jos taas varsinaisesti laitan jotain tarjolle erityisiin tarjoiluastioihin, kaiken saa syödä. [/quote] No voisitko ilmoittaa tästä etukäteen? T. Herkkupeppuvieras, varmasti syön kaiken mitä pöydällä on :D Tai laita puolet kaappiin. Tosin saatan kyllä kysyä että oisko sulla lisää, kun pöydällä olleet loppuvat :P

[/quote]

Jos olemme kaverin kanssa kahdestaan pöydässä ja purkeissa on syötävää kahdellekymmenelle hengelle, oletan kaverin ymmärtävän ettei niitä kaikkia ole tarkoitus syödä kerralla. Tuollaiset isot suoraan kaapista pöytään nostettavat purkit ovat mielestäni ihan eri asia kuin laittaa tarjolle suunnilleen syöjien määrään suhteutettu määrä ruokia.

Vierailija
12/71 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa syödä kaiken, usein on lisääkin mahdollista jostain kaivaa :D Sanon kyllä suoraan, jos joku asia on sellainen, mistä olisi hyvä jäädä yli, toki pyrin siihen etten sellaista edes tuo pöytään.

Vierailija
13/71 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti saa syödä ja on toivottavaakin!

Vierailija
14/71 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis mua ei todellakaan haittaisi jos vieras söisi viidestä pullasta neljä, saattaisin kyllä ihmetellä että jopas pulleroiset maistuu, mutten mä sentään mieltäni pahoittaisi :D Jos jostain tulisi paha mieli, niin ehkä siitä, jos isommalla porukalla yksi rohmuaisi niin paljon, ettei kaikille sitten riittäisikään. Onneksi ei ole niin moukkia kavereita.

- 14

Vierailija
15/71 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä herkkuja koristeeksi pöytään laiteta.. kyllä ne saa syödä. Eikä haittaa jos vieraani syö neljä pullaa jos itse en halua yhtä enempää ottaa. :)

Vierailija
16/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osittain pohjalaista sukujuurta. Ainakin Pohjanmaalla, ja nähtävästi myös Karjalassa, saa syödä niin paljon kuin haluaa ja ruokaa riittää. Satakunnassa ja Varsinais-Suomessa asuvat sukulaiseni ovat pihimpiä, ja näissä sukukekkereissä jää monesti hiukan nälkäiseksi, usein jopa perunoita on vain pari per syöjä.

Vierailija
17/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 23:14"]Tietty saa syödä.En ole pihi.Voi kun ois vieraita usein.
[/quote]
Ihuna:) !!!!!!!

Vierailija
18/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinais-Suomi kuittaa että kaikki pöytään laitettu on tarkoitettu vieraiden syötäväksi, lukuunottamatta pöytäliinaa. Ja tarjolle laitan aina sen mitä oletan syötävän ja hiukan lisää varoiksi.

Vierailija
19/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty saa syödä, ja parempi niin. En kai mä niitä pöydässä seisoneita kuivia/sotkettuja känttyjä enää halua säilöä tai itse syödä, laitan vaan sen mitä arvelen että voisi mennä ja sitten lisää jos siltä näyttää.

Enkä söisi enää sellaisen ihmisen luona joka lataa koko kilon juustonsa ja ties mitä siihen pöytään happanemaan ja sitten pokkana kaappiin takaisin kun kaikki ovat siitä paskaisin kätösinsä höylänneet ja juusto sun muut ovat ottaneet kivan tummahkon värin.

Vierailija
20/71 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä arvoa on kaverilla, joka suuttuu keksipaketin syömisestä?