Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen ihan puhki,kun lapsi ei suostu syömään:-(

Vierailija
26.09.2006 |

Ikää vessselillä on 6 kkja paino on noussut vain 260g viimeisen kolmen viikon aikana. Neuvolan ohjeiden mukaan tarjoan 2-3 kertaa päivässä kiinteitä, mutta ne eivät kelpaa. Ollaan harjoiteltu kiinteitä jo 2 kuukautta. Läpi on jo käyty kasvikset, lihat ja hedelmäsoseet sekä puurot. Tissimaito ehtyy, kun tekee välillä aivan syömislakkoja. Pullosta ottaa maitoa joskus hyvin, mutta jos erehdyn laittamaan kerralla liian vähän, niin ei huoli enää kun tarjoan lisää. Isikin on koittanut auttaa, mutta ei..... Poitsu itkee tosi harvoin ruokaa. Olenko pilannut ruokailun systeemin, kun imetin varmaan pienenä liian tiuhaan, yli 10 kertaa päivässä? Voiko ongelma olla se että elämänrytmimme on liian iltapainotteinen, nukkkumaan 23.30 ja ylös klo 10.

On tosi huono äiti olo, mitä vielä voisin tehdä, jotta poika söisi???

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään muitakin aloituksia tällä hetkellä. Samaa ongelmaa muillakin.... Mutta vinkkejä kaipailen yhä!

ap

Vierailija
2/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kyselee vielä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kiinteä ruoka on tarjolla, teetkö itse eli onko erikseen kukin ruokaaine? entä kiinteän kiinteys, onko löysää vai kokkareita tms?

Vierailija
4/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kelvannut itse tehdyt, mutta purkkiruokaa söi mielellään. Kokeile vaihtaa kummin päin vain, jos siitä olisi apua. Meillä kehoitettiin neuvolassa lisäämään ruoan joukkoon öljyä, että lapsi saa edes vähän enemmän energiaa, kun oli niin huono syömään.

Vierailija
5/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti syö kun nälkä tulee.

Itselläni kaksi lasta ja heistäkin olin huolissani koko ajan

(vauva-aikoina) . Eivät syöneet Piltti-purkkia loppuun jne.

Vauvalla on kausi, että syö vähemmän. Niin kauan kuin juo, niin kaikki on hyvin.

Kohtuudella tietenkin.

Muutaman päivän puolipaasto ok.

Vierailija
6/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ensin tarjosin kiinteitä ja vasta sitten rintaa, joskus kiinteät kyllä maistuivat paremmin pienen tissittelyn jälkeen, niiku aperitiivit ;)

En kyllä usko että tissittelyllä on mitään tekemistä lapsesi ruokailun kanssa. Ja hän on vielä niin pieni että vaatii ehkä vaan enemmän totuttelua kiinteiden kanssa kun joku toinen.

Vierailija
7/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Syö kyllä kun on nälkä. Kunhan suostuu juomaan, niin kaikki hyvin. ÄLÄ TUPUTA !!

Varmasti syö kun nälkä tulee.

Itselläni kaksi lasta ja heistäkin olin huolissani koko ajan

(vauva-aikoina) . Eivät syöneet Piltti-purkkia loppuun jne.

Vauvalla on kausi, että syö vähemmän. Niin kauan kuin juo, niin kaikki on hyvin.

Kohtuudella tietenkin.

Muutaman päivän puolipaasto ok. "

Meillä ei vaan mikään auttanut, oli ja on huono syömään, en valitettavasti osaa auttaa, kun itsekin etsin vielä ratkaisua syömättömyyteen. Meillä se huono syöminen näkyi jo ihan pienenä, ei vaan kiinteät maistuneet, ja sama meininki jatkunut yhä edelleen, vaikka ikää jo on sen 2v :(

T: sen pienen 2v:n äiti, jonka lapsi ei varmaan kertaakaan syönyt pilttipurkkia tyhjäksi

Vierailija
8/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että purkista kelpaa paremmin. Nyt saanut vain purkkiruokaa. Maksimissaan kiinteää menee 2 ruokalusikallista päivässä, silloin kun on oikein hyvä päivä. Maito on tissistä ja illalla lisäksi ennen nukkumaanmenoa 100 ml korviketta. Mutta nykyisin ei meinaa huolia enää tissiä illalla vaan haluaa heti pullon suuhunsa. Tisseitä ei kyllä varmaan paljon iltaisin enää heru.. Tuntuu kuin pitäis imetys lopettaa kokonaan.

Tosi vaikeaa olla tuputtamatta, kun ahdistaa syömättömyys, tosin ehkä viime viikoina on vaikuttanut hampaan puskeminen, nyt näkyy piikit.

ap

Vierailija
9/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin imetyksen lopettamisesta, se kun maitoa on vähän, niin maidontuloa pitäis edistäää imetyksellä ja näin pelkään, että silloin kun vauva söisi, niin tarjoan vain tyhjää rintaa. Ja sitten ei enää taas syö kun kävisin piltit siihen hakemassa.

ap

Vierailija
10/10 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maistuu paremmalta, ja saa kaloreita. Siirry korvikkeeseen. Ja viimeiseksi lasten painonnousu on aaltoliikettä, eli lopeta hermoilu, kaikki on hyvin.