Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eihän kenenkään pakko mennä töihin niin miksi valitatte ns loisista

Vierailija
17.07.2015 |

Eli jos joku haluaa elää toimeentulotuella ja jäädä himaan makaamaan, miksi sinä et voi tehdä niin? Jos sinua ärsyttää ihmiset jotka ovat kotona ja pärjäävät sillä vähällä, ei se ole sinulta pois, veroja joudut maksamaan ihan joka tapauksessa, ja niistä pienistä tuistakin mm sairaspäivärahasta maksamme mekin veroja. Ja vaikka ne kaikki ihmiset menisi töihin jota haukut niin ei se poista sitä tosiasiaa että sinun pitää silti mennä sinne töihin joka tapauksessa. Tai voit maata himassa pienillä rahoilla. Tee jonpikumpi mutta älä valita muiden valinnoista.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä loisin tällä hetkellä. En nosta edes kotihoidontukea, vaikka sen saisin. Relaan kotona, hoidan kahta lasta (7v ja 2v) ja elän 98% omilla rahoilla. Lapsilisä tulee. Tosin sillä ei ole taloudelle merkitystä mihinkään suuntaan. Okei, mies on töissä ja maksaa puolet talouskuluista. Tämä on valintani. Olen kotona varmaan vielä 2-3 vuotta tai pidempään.

oma valinta on loisijalle silloin kun ei elä sosiaalituilla ja pärjää ilman apua.

Vierailija
2/63 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 21:20"]Eli jos joku haluaa elää toimeentulotuella ja jäädä himaan makaamaan, miksi sinä et voi tehdä niin? Jos sinua ärsyttää ihmiset jotka ovat kotona ja pärjäävät sillä vähällä, ei se ole sinulta pois, veroja joudut maksamaan ihan joka tapauksessa, ja niistä pienistä tuistakin mm sairaspäivärahasta maksamme mekin veroja. Ja vaikka ne kaikki ihmiset menisi töihin jota haukut niin ei se poista sitä tosiasiaa että sinun pitää silti mennä sinne töihin joka tapauksessa. Tai voit maata himassa pienillä rahoilla. Tee jonpikumpi mutta älä valita muiden valinnoista.
[/quote]
Lopettakaa se yhteiskunnan tukien nostaminen niin kukaan ei valita. Elätte toisten rahoilla kustannettua elämää ja siinäpä se. Jos kaikki olisimme yhtä tyhmiä kuin te, ei olisi sitä ilmaista rahaa minkä turvin kaivella sitä persettä siellä kotona. Minua ei vituta työt vaan verot millä minun pitää elättää sinuakin kun et itse vain halua elättää itseäsi. No vittu minä en tahdo elättää sinua, mutta en voi ohjata verojani pois teiltä luusereilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä ihmisiä, varsinkaan nuoria, jotka notkuvat vuosikausia kaiken maailman kuntoutumispaikoissa ja kuntouttavissa työtoiminnoissa, vaikka heillä olisi kuntonsa ja kykyjensä puolesta potentiaalia ns. oikeisiinkin töihin.

Vierailija
4/63 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kyllä tuo vapaamatkustaminen kasahtaa vielä loisien omaan nilkkaan. Jokaisella on velvollisuus tehdän osansa tämän yhteiskunnan eteen. Niin makaa kuin petaa!

Vierailija
5/63 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Ei ole pakko mennä töihin, jos pystyy omavaraisesti hoitamaan oman toimeentulonsa. Sen sijaan yhteiskunta voisi lopettaa tukien holvaamisen laiskureille.

Vierailija
6/63 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:11"]

Kyllä se on minulta pois kun tarvii kotona makaajien elämä rahoittaa, se raha voitaisiin mielummin käyttää teiden korjauksiin tai vanhusten hoitoon.

[/quote]

Tekisin mielelläni töitä, jos joku huolisi. Se vaan on fakta, että on työnantajan markkinat ja työpaikkoja ei ole kaikille. Jos on ollut useamman vuoden työelämästä pois, vain vuodenkin, jopa vähemmän, niin työtä ei saa, jos hakijoissa on joku, joka on ollut koko ajan jossakin töissä tai on enemmän työkokemusta ja sopivampi koulutus. Aina on joku sellainen. Itselleni työttömyys ei ole oma valinta, valitettavasti työpaikoille ei vaan voi mennä ja ängetä ja sanoa, että alanpas nyt hommiin, jotta voin maksaa veroja. Työnantajat ovat tarkkoja siitä ketä palkkaavat eivätkä halua mitään "loisia." Jos on elänyt työkkärin tai toimeentulotuen varassa ja cv:ssä on taukoja työelämästä, ei töitä saa juuri mitenkään. Kaiken lisäksi yleensä halutaan tyyppi, jolla on jo ennestään kokemusta alan hommista. Siksi ei riitä, että on opiskellut jotakin alaa tai on soveltuvia opintoja, voi silti jäädä vaille työtä. Meneehän suomi konkurssiin, kun yleinen asenne työnantajillakin työttömiä kohtaan on tuollainen ja ne kelpaa töihin vain, jos valtio tukityöllistää eli maksaa palkan.

Vierailija
7/63 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 21:20"]

Eli jos joku haluaa elää toimeentulotuella ja jäädä himaan makaamaan, miksi sinä et voi tehdä niin? Jos sinua ärsyttää ihmiset jotka ovat kotona ja pärjäävät sillä vähällä, ei se ole sinulta pois, veroja joudut maksamaan ihan joka tapauksessa, ja niistä pienistä tuistakin mm sairaspäivärahasta maksamme mekin veroja. Ja vaikka ne kaikki ihmiset menisi töihin jota haukut niin ei se poista sitä tosiasiaa että sinun pitää silti mennä sinne töihin joka tapauksessa. Tai voit maata himassa pienillä rahoilla. Tee jonpikumpi mutta älä valita muiden valinnoista.

[/quote]

Ei voi oikeasti kukaan olla noin tyhmä. Verorahoilla loisiminen on pois koululaisilta, vanhuksilta, sairailta, terveydenhuollosta, tämän maan turvallisuudesta jne. Minä käyn töissä ja maksan veroni mielelläni, jotta saan kannettua oman korteni kekoon yhteiskuntamme hyväksi. Mutta tuollaista vapaaehtoista loisimista en hyväksy. Enkä voi uskoa, että kukaan on noin vähä-älyinen, ettei edes ymmärrä omaa typeryyttään. Vihaksi pistää. Vaikka kuinka olisit Porvoosta. 

[/quote]

No mitäs teet. Viisas pääsee vähemmällä!

Vierailija
8/63 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 23:20"]

Itse en ymmärrä ihmisiä, varsinkaan nuoria, jotka notkuvat vuosikausia kaiken maailman kuntoutumispaikoissa ja kuntouttavissa työtoiminnoissa, vaikka heillä olisi kuntonsa ja kykyjensä puolesta potentiaalia ns. oikeisiinkin töihin.

[/quote]

Sanoisin että et ymmärrä niitä firmoja jotka eivät rekryä niitä nuoria. Sitä sanoisin. Toivottavasti itsekin ymmärrät että ongelma ei ole ne työhaluiset nuoret, vaan se globaali markkinatalous ja Suomen nihkeä työllistäminen.

Vierailija
9/63 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sitä kutsutaan porvaria palvelevan lampaan syndroomaksi.

Vierailija
10/63 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:37"]

Naurattaa aina tää argumentti: mistä ap ja muut kuvittelee niiden toimeentulotukirahojen sitten tulevan jos kenenkään ei olisi pakko mennä töihin vaan kaikki jäisivät kotiin? News flash: puussa se raha ei nimittäin kasva.

[/quote]

Ei niin. Se raha tulee painokoneista.

[/quote]

Pankin seinästäpä

Vierailija
11/63 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:37"]

Naurattaa aina tää argumentti: mistä ap ja muut kuvittelee niiden toimeentulotukirahojen sitten tulevan jos kenenkään ei olisi pakko mennä töihin vaan kaikki jäisivät kotiin? News flash: puussa se raha ei nimittäin kasva.

[/quote]

Ei niin. Se raha tulee painokoneista.

[/quote]

Pankin seinästäpä

[/quote]

Ei vaan EKP:n rahapainosta. Mutta sen tiesitkin.

Vierailija
12/63 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 23:42"]

[/quote]

Sanoisin että et ymmärrä niitä firmoja jotka eivät rekryä niitä nuoria. Sitä sanoisin. Toivottavasti itsekin ymmärrät että ongelma ei ole ne työhaluiset nuoret, vaan se globaali markkinatalous ja Suomen nihkeä työllistäminen.

[/quote]

Tarkoitin nuoria, joilla ei ole edes halua tai kunnianhimoa mennä eteenpäin. Sellaisiakin olen tavannut yllättävän paljon. Eri asia tietysti ne, jotka eivät vain pääse, vaikka kaikkensa yrittäisivätkin.

Vierailija
13/63 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 23:47"]

Tarkoitin nuoria, joilla ei ole edes halua tai kunnianhimoa mennä eteenpäin. Sellaisiakin olen tavannut yllättävän paljon.

[/quote]

Kaikilla ei olekaan "kunniahimoa" päästä porvarin riistettäväksi ja hyväksikäytettäväksi?

Vierailija
14/63 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Tarkoitin nuoria, joilla ei ole edes halua tai kunnianhimoa mennä eteenpäin. Sellaisiakin olen tavannut yllättävän paljon. Eri asia tietysti ne, jotka eivät vain pääse, vaikka kaikkensa yrittäisivätkin.

[/quote]

Eiköhän niitä ole aika vähemmistö? Uskoisin ja haluan uskoa että suurin osa uudesta sukupolvesta olisi töisihn kykeneviä yms., mutta kun vanha establishmentti on tiellä niin ei vaan voi...

Vierailija
15/63 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 23:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eiköhän niitä ole aika vähemmistö? Uskoisin ja haluan uskoa että suurin osa uudesta sukupolvesta olisi töisihn kykeneviä yms., mutta kun vanha establishmentti on tiellä niin ei vaan voi...

[/quote]

Väittävät, että kuulemma heillä on niin vaikea sairaus, etteivät kykene menemään eteenpäin.

Vierailija
16/63 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun olette tyhmiä. Ettekö työssäkäyvät lampaat tajua mikä tunku on työmarkkinoille? Kysynnän ja tarjonnan laki jossa palkat saadaan mahdollisimman alas. Vapaamatkustajien toimeentulo takaa yhteiskuntarauhan. Vaikka mielellänne katkaisisitte kaikki tuet pummeilta ja ohjaisitte verorahanne poliisiin, vankiloihin ym. niin varmaan myös mielellänne rakennatte piikkiaitamuurit omakotitalonne ympärille? Ettei tuu loiset ryöväämään kotianne. Omaa asetta kannattaa myös pitää mukana taskuvaras-pummien varalta.

Vierailija
17/63 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:07"]Voi että kun olette tyhmiä. Ettekö työssäkäyvät lampaat tajua mikä tunku on työmarkkinoille? Kysynnän ja tarjonnan laki jossa palkat saadaan mahdollisimman alas. Vapaamatkustajien toimeentulo takaa yhteiskuntarauhan. Vaikka mielellänne katkaisisitte kaikki tuet pummeilta ja ohjaisitte verorahanne poliisiin, vankiloihin ym. niin varmaan myös mielellänne rakennatte piikkiaitamuurit omakotitalonne ympärille? Ettei tuu loiset ryöväämään kotianne. Omaa asetta kannattaa myös pitää mukana taskuvaras-pummien varalta.
[/quote]
No en minä ainakaan mitään piikkilanka-aitaa tarvitse. Elämme 2010-lukua ja nykyään on keksitty jo valvontakamerat ja sähköiset hälytyslaitteet (sellaiset löytyy jo aika monestakin omakotitalosta), ja aina vain parempi jos poliiseille kohdennetaan lisää resursseja.
Ja kuvitteletko työtä olevan vain joku kiintiömäärä maailmassa? Siitä vaan perustamaan yritystä jos tuntuu ettei kukaan huoli palkolliseksi.

Vierailija
18/63 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 08:52"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 00:07"]Voi että kun olette tyhmiä. Ettekö työssäkäyvät lampaat tajua mikä tunku on työmarkkinoille? Kysynnän ja tarjonnan laki jossa palkat saadaan mahdollisimman alas. Vapaamatkustajien toimeentulo takaa yhteiskuntarauhan. Vaikka mielellänne katkaisisitte kaikki tuet pummeilta ja ohjaisitte verorahanne poliisiin, vankiloihin ym. niin varmaan myös mielellänne rakennatte piikkiaitamuurit omakotitalonne ympärille? Ettei tuu loiset ryöväämään kotianne. Omaa asetta kannattaa myös pitää mukana taskuvaras-pummien varalta. [/quote] No en minä ainakaan mitään piikkilanka-aitaa tarvitse. Elämme 2010-lukua ja nykyään on keksitty jo valvontakamerat ja sähköiset hälytyslaitteet (sellaiset löytyy jo aika monestakin omakotitalosta), ja aina vain parempi jos poliiseille kohdennetaan lisää resursseja. Ja kuvitteletko työtä olevan vain joku kiintiömäärä maailmassa? Siitä vaan perustamaan yritystä jos tuntuu ettei kukaan huoli palkolliseksi.

[/quote]

Aina nämä tukielätit jaksavat uhota siitä, kuinka tukensa estää heitä ryhtymästä rikollisiksi. Uutisväläys arvon tukielätit: mikäli teillä ei ole älynlahjoja sen vertaa, että olisitte Suomen kaltaisessa valtiossa (jossa käytännössä kaikki menestymiseen tarvittava tehty niin yhdenvertaiseksi kuin mahdollista) hankkineet jonkunlaisen hyödyllisen koulutuksen tai ammatin, niin ei teistä satavarmasti ole miksikään menestyväksi rikolliseksikaan. Terve menoa vain ryöstämään Siwaa sepalus auki vesipyssyllä aseistettuna, koska tämän tason reppanoita nämä porukat todelisuudessa olisivat.

Vierailija
19/63 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 21:46"]Itse olen ns. paremmasta perheestä. Kävin kouluni hyvin ja kirjoitin 6 ällää. Nyt työskentelen assistant managerina kansainvälisessä yrityksessä jonka pappani omistaa. En voi sietää loisia jotka saavat jäädä nukkumaan aamulla kun minun täytyy kaahata toimistolle uudenkarhealla liisatulla citymaasturilla. Minä joudun tekemään Microsoft Excelillä erinäköisiä laskuja ja olen vastuussa koko firmalle. Työttömät sen sijaan nukkuvat pitkään, ja kun heräävät niin raahautuvat lähipubiin jurnuttamaan. En tykkää.

Jokaiselle kyllä löytyy töitä jos haluaa. Menkööt vaikka risusavottaan. Mutta tekisivät jotain. Itse olen saanut tämän pestin ihan sukuni puolesta, eikä tässä paljoa hikoa, Exceli on aikas helppo. Mutta nuo työttömät, ne saatanat kuppaavat minunkin maksamat verot omaan nassuun. En tykkää. Kyllä tässä maassa töitä on, palkkaa ei välttis makseta mutta pääasia että työttömät eivät saa nukkua aamulla kello 8 jälkeen!

[/quote]

Höpöjuttuja

Vierailija
20/63 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 22:11"]

Kyllä se on minulta pois kun tarvii kotona makaajien elämä rahoittaa, se raha voitaisiin mielummin käyttää teiden korjauksiin tai vanhusten hoitoon.

[/quote]

Tekisin mielelläni töitä, jos joku huolisi. Se vaan on fakta, että on työnantajan markkinat ja työpaikkoja ei ole kaikille. Jos on ollut useamman vuoden työelämästä pois, vain vuodenkin, jopa vähemmän, niin työtä ei saa, jos hakijoissa on joku, joka on ollut koko ajan jossakin töissä tai on enemmän työkokemusta ja sopivampi koulutus. Aina on joku sellainen. Itselleni työttömyys ei ole oma valinta, valitettavasti työpaikoille ei vaan voi mennä ja ängetä ja sanoa, että alanpas nyt hommiin, jotta voin maksaa veroja. Työnantajat ovat tarkkoja siitä ketä palkkaavat eivätkä halua mitään "loisia." Jos on elänyt työkkärin tai toimeentulotuen varassa ja cv:ssä on taukoja työelämästä, ei töitä saa juuri mitenkään. Kaiken lisäksi yleensä halutaan tyyppi, jolla on jo ennestään kokemusta alan hommista. Siksi ei riitä, että on opiskellut jotakin alaa tai on soveltuvia opintoja, voi silti jäädä vaille työtä. Meneehän suomi konkurssiin, kun yleinen asenne työnantajillakin työttömiä kohtaan on tuollainen ja ne kelpaa töihin vain, jos valtio tukityöllistää eli maksaa palkan.
[/quote]
No mikä estää työttömyysvuosina kouluttautumasta uudelleen, hankkimasta täydennyskoulutusta, perustamasta yritystä tai vaikka vastaanottamasta edes niitä valtion tukityöllistämiä paikkoja. Tottakai se on huono merkki, jos on totaalinen aukko cv:ssä (=hlö kaivellut persettä himassa) mutta jos ei ole töissä, noita aukkoja voi täyttää opiskelulla, vapaaehtoistoiminnalla tms. (=hlö on kunnianhimoinen, motivoitunut ja tekevä ihminen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan